Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2022-06-30, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Som jag sagt, du dumpar när det inte passar dig.

Sådana är kvinnor. Noll i lojalitet och så fort mannen på något sätt inte håller måttet. Japp då åker dumpen fram. Å mannen tittar på tv- dumpa. Å mannen ville ha sex- dumpa

Nix, du får vara vänner med alla dina ex. Men för mig får du noll i betyg. Har en släkting som är som du. Hon har barn med 3 olika, har en gubbe ett litet tag, sedan letar hon upp fel och dumpar. Eller dumpar och dumpar, hon letar upp en ny och sparkar den gamla. Minst 2 män är helt förstörda. Och hon ser bara till sig själv. Precis som de flesta kvinnor gör. De är fruktansvärt självfixerade på att de skall må bra.

Detta syns med i skillsmässoansökan. Kvinnnor skiter fullständigt i hur män mår, medan männen tänker på kvinnan i större utsträckning.
Att bli högt betygsatt av dig är inget jag prioriterar.

Jag prioriterar att leva ett gott liv.
Citera
2022-06-30, 17:24
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Att bli högt betygsatt av dig är inget jag prioriterar.

Jag prioriterar att leva ett gott liv.
Exakt. Det är just det kvinnor gör. Män prioriterar normalt sätt på ett annat sätt.
Citera
2022-06-30, 17:44
Medlem
Citat:
Exakt. Det är just det kvinnor gör. Män prioriterar normalt sätt på ett annat sätt.
Så män vill inte leva ett gott liv?
Citera
2022-06-30, 17:49
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Så män vill inte leva ett gott liv?
Män ser till gruppen mer än kvinnor. Kvinnor är bevisligen mer egoistiska. Du har ju själv bevisat det med att erkänna det.

Om du kan tänka tillbaka hur denna diskussion startade, så sa jag att om kvinnan tappar jobbet, så minskar skilsmässorna. Tappar mannen jobbet så ökar dem.

Så nej, män tänker mer på andras välbefinnande än kvinnor. Det har ju jag bevisat genom statistik. Och du har ju med hela din uppenbarelse visat vilket kön som är mest egoistiskt.
Citera
2022-06-30, 18:06
Medlem
Kvinnor prioriterar sig själva och sin avkomma. Mannen är bara ett verktyg för att förse henne och barnen med det meteriella. Verktyget går att byta ut.

Sluta inbilla dig att du gått miste om nåt fantastiskt. Gå och leta upp nån ny att gosa med .
Citera
2022-06-30, 18:46
Medlem
Citat:
Män ser till gruppen mer än kvinnor. Kvinnor är bevisligen mer egoistiska. Du har ju själv bevisat det med att erkänna det.

Om du kan tänka tillbaka hur denna diskussion startade, så sa jag att om kvinnan tappar jobbet, så minskar skilsmässorna. Tappar mannen jobbet så ökar dem.

Så nej, män tänker mer på andras välbefinnande än kvinnor. Det har ju jag bevisat genom statistik. Och du har ju med hela din uppenbarelse visat vilket kön som är mest egoistiskt.
Ja men om män tänker på kvinnors välbefinnande så ska de väl se det som något bra om kvinnan lämnar, eftersom det ökar deras välbefinnande?
Citera
2022-06-30, 18:52
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RIKKARD.BLANCO
Jag har inget behov av att vara i centrum men däremot av att känna att någon alltid finns för mig. Någon som jag alltid kan återgå till för tröst och som känner mig.

Det enda som har ändrats är att jag inser verkligheten. Det är snarare en känsla som är förbi än ett äktenskap som är över. Jag är smärtad och känner mig ensam och rädd.

Det är ett helvete att vara i det. Men försök använda tillfället till att lära dig tycka om ditt eget sällskap. Du finns för dig.

Testa att meditera. Seriöst tips.
Citera
2022-06-30, 18:57
Medlem
Citat:
Jag har kommit över mitt ex, saknad och sorg men det psykologiska ärret från uppvaknandet efter att ha blivit lämnad sitter kvar. Jag vet att jag till stora delar levt miserabelt men jag kunde välja att inte se detta under lång tid. Jag var älskad under så lång tid att allt kändes okej.
Tiden gick utan att jag förstod eller kände livets smärta. Nu finns det inte längre någon som älskar mig. Från att alltid ha känt mig älskad i centrum har jag gått till att känna mig helt övergiven.

Vänner, jobb, barn och dejting räcker inte. Jag kan träffa någon ny men inte återfå samma drömvärld jag levde i. Att ta tag i verkligheten har jag försökt men det finns egentligen inget i den som är fel.

Jag känner att mitt psyke är skadat och att verkligheten är kall. Vad gör man åt det?

Hmm, verkligheten är definitivt inte kall per se, men du kanske vande dig vid att någon affirmerade dig hela tiden? Jag vet inte, det blir nog svårt att ersätta ärligt talat om det nu var på det viset.
Sen å andra sidan, du kan säkert hitta något som känns kul och meningsfullt ändå. Jag har aldrig känt mig affirmerad eller såhär svävandes nånsin, men det har liksom tragglat på rätt bra ändå trots alla ups and downs. Skulle rekommendera dig att röka lite DMT också, där kan du nog få en lite bättre bild av vad det hela egentligen handlar om. Det handlar mycket om perspektiv.

Och ja meditation är också riktigt grymt av precis samma anledningar.. perspektiv
Senast redigerad av Beach2021-TOPPform 2022-06-30 kl. 19:08.
Citera
2022-06-30, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beach2021-TOPPform
Hmm, verkligheten är definitivt inte kall per se, men du kanske vande dig vid att någon affirmerade dig hela tiden? Jag vet inte, det blir nog svårt att ersätta ärligt talat om det nu var på det viset.
Sen å andra sidan, du kan säkert hitta något som känns kul och meningsfullt ändå. Jag har aldrig känt mig affirmerad eller såhär svävandes nånsin, men det har liksom tragglat på rätt bra ändå trots alla ups and downs. Skulle rekommendera dig att röka lite DMT också, där kan du nog få en lite bättre bild av vad det hela egentligen handlar om. Det handlar mycket om perspektiv.

Och ja meditation är också riktigt grymt av precis samma anledningar.. perspektiv

Alltså, om jag kan se positivt på tillvaron kan du det definitivt också. Betyder inte att du måste sprudla konstant iof men jag menar som helhet, utan tvekan. Sen har vi alla våra faser.
Citera
2022-06-30, 20:10
Medlem
PrippsFats avatar
....
Citera
2022-06-30, 23:25
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Jag har kommit över mitt ex, saknad och sorg men det psykologiska ärret från uppvaknandet efter att ha blivit lämnad sitter kvar. Jag vet att jag till stora delar levt miserabelt men jag kunde välja att inte se detta under lång tid. Jag var älskad under så lång tid att allt kändes okej.
Tiden gick utan att jag förstod eller kände livets smärta. Nu finns det inte längre någon som älskar mig. Från att alltid ha känt mig älskad i centrum har jag gått till att känna mig helt övergiven.

Vänner, jobb, barn och dejting räcker inte. Jag kan träffa någon ny men inte återfå samma drömvärld jag levde i. Att ta tag i verkligheten har jag försökt men det finns egentligen inget i den som är fel.

Jag känner att mitt psyke är skadat och att verkligheten är kall. Vad gör man åt det?

Stuckit eller dött?
Citera
2022-07-01, 19:40
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Stuckit eller dött?
Av alla möjliga utfall om hur det kunde bli så är allting hittills bäst som det är. Sett till hur jag resonerar och alltid visste så vet jag dessutom exakt vad jag behöver göra, och vem och vad alla och allt nonsens och brus är som kan lämnas därhän.

Jag är inte i behov av kvinnor för att stilla deras behov on demand. Kolera på rätt sätt är inte kolera för mig. Tvärtom, istället åter en miljard på banken. En tro.
Jag öppnar endast dörrar som kan leda mig framåt och går bara in så länge dörrar bakom mig inte kan stängas.
Det på bekostnad av att livet tar längre tid att verkställa än vad som är normalt klanteri. Angående mitt liv och hur jag tänker och känner kan folk sällan råda.

Jag säger inte att någonting var bästa möjliga scenario möjligt att måla på väggen utan bara att när jag målar så är det realistiskt och genomförbart och förankrat till vad jag vill.
Värsta möjliga utfall är redan indexerat och det är en miljard på banken. Mina principer står fast.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in