2022-06-29, 09:19
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Värst vad vissa plågar sig med Heinz i förhoppning om att det skulle få dem att känna sig mer vuxna eller tillhöra rätt socialgrupp. Skaffa lite självförtroende och karaktär så ska ni se att ni kan njuta av Felix utan att känna er mindre värda.
Aha, det är den nivån på TS, noterat för att undvika framtida misstag.
Citera
2022-06-29, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Ja, det är en halv flaska av den lilla flaskan Tabasco.
Kan verkligen rekommenderas!

Annars är ketchup oavsett Heinz eller Felix ingenting för min del. Smakar för mjäkigt. Typ "barnens favoriter" eller vad korvhelvetet som är ursäkt för att sälja slakteriavfall på ICA heter..

Jag brukar konstant även krydda extra med cayennepeppar eller tillsätta sambal oelek förutom herr Felix så grejen att piffa billig ketchup gör även jag även om jag inte kör med din teknik.

Ja köpte hot dogs till extrapris inför ett samkväm utan att kolla vad skiten innehöll hur jävla dum kan man vara.. knappt något kött alls nästan så sk "vegankorv" är bättre köp. Jaja ibland begår man misstag i sina köp.
Citera
2022-06-29, 10:01
Jag äter inte mycket ketchup men jag föredrar Heinz. Jag tycker helt enkelt att den är godare än Felix, Lidls, Icas osv. Heinz ketchup är dessutom på rea flera gånger per år, det är inte ovanligt att man kan få en 1,35 kilosflaska för 19.90 på Willys ett par gånger per år och då köper jag. Det räcker tills nästa gång det är rea. Jag har en hel oöppnad flaska som står i skafferiet så min ketchupförbrukning är säkrad för 6-12 månader framöver.
Citera
2022-06-29, 10:06
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Den smakar ju bara ättika och socker, knappt någon tomatsmak alls.
Felix är överlägsen. Hur kan någon köpa Heinz?
Att man i ett land som äter så mycket tomatketchup inte gör sin egen istället för att köpa industrialiserad är för mig en gåta.

Det är i princip inga tomater i någon tomatketchup från något större märke. De må ha en större mängd tomatpuré i sin tomatketchup, men den har i sin tur istället knappt några tomater i sig.

Det är så löjligt enkelt att göra den här såsen så den både blir god och billig. Inte alls som bearnaisesås eller dylikt. Det är omöjligt att misslyckas med en tomatketchup.

Folk är galna.
Citera
2022-06-29, 10:24
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Nu gillar jag inte Heinz, men det är inte meningen att ketchup ska smaka tomat. Ursprungligen innehöll ketchup inte tomat. Tomat började användas för att det är billigt och lätt att använda.
Citera
2022-06-29, 10:33
Medlem
Citat:

I'll do you one better...!

Om det är tomatsmak du vill ha bör du testa Änglamarks ketchup (Coop). Köper ingen annan längre, sen jag upptäckt den.
Citera
2022-06-29, 10:36
Medlem
Carl Serungs avatar
Felix tillverkas ju i Sverige.
Köper man Heinz är man landsförrädare, vänsterslödder eller AFA-anhängare.

Citera
2022-06-29, 10:59
Medlem
Felix smakar sött, är för små barn.

Heinz är utan tvivel det godaste alternativet.
Citera
2022-06-29, 11:15
Medlem
Kleops avatar
För att man ser hur mycket ketchup som är kvar i flaskan.
Citera
2022-06-29, 11:24
Medlem
Har köpt ketchup på Lidl som heter Kania, en lite mindre flaska.
Äter inte så ofta, tycker den är helt ok.
Citera
2022-06-29, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Det beror på. Heinz fungerar bra till pasta, pommes, hamburgare, etc., men till kokt korv med bröd ska det vara Felix ketchup och Slotts halvstarka senap ur metalltub. Till grillad korv bara Stotts senap i metalltub.
Haha, snacka om kräsen
Citera
2022-06-29, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OsloRbastFTrest
Rent struntprat, man ska liksom driva och cutta lök, chili, tomaten också vidare? Sånt gör jag aldrig, det tar väl typ 1 timme inte 5 minuter? Gör iallafall det för mig. Så sånt orkar man inte med när det bara är att hälla på nån ferdigsås på 5 sekunder. Inte alla har dom där enorma lyxköken med enorm plats, jag har knapt nån bräda att skära på.

https://www.tasteline.com/recept/het-salsa/

Jag har litet kök, små ytor, t.om ett litet kylskåp. Sen en bufflig och störig sambo.

Det där receptet ex. tar absolut inte mer än 5 min aktiv matlagning.
Kör ner allt i en mixer om du tycker det är klurigt att hacka och skära grejer.

Har du ingen skärbräda ens så tar jag för givet att du inte gillar mat särskilt mycket och äter det som mättar.
Det är helt okej, man måste inte gilla att laga mat osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in