Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-06-28, 07:58
  #1
Medlem
Hjv9s avatar
SM-veckan i Linköping 28 juni - 3 juli.

Efter några års uppehåll är SM-veckan tillbaka där svenska mästare ska koras i 32 olika sporter.

Hemsida: https://smveckan.se/
SVT:s guide: https://www.svt.se/sport/sm-veckan/guide-sm-veckan
Citera
2022-06-28, 09:39
  #2
Medlem
Lillarapunzels avatar
Woho, äntligen! 🎉
Jag kommer att följa working equitation (WE) hela helgen.
Citera
2022-06-28, 10:59
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Woho, äntligen! 🎉
Jag kommer att följa working equitation (WE) hela helgen.

Aldrig hört talas om working equitation innan men när jag läste lite om det nyss så blev jag sugen på att se det. Hittar det dock inte på svt:s tablå. Har du lust att berätta hur jag kan se detta?
Citera
2022-06-28, 11:20
  #4
Medlem
Det drar igång idag då!! Vad ser ni mest fram emot? Själv ska jag se lite stånde padelbasket.
Citera
2022-06-28, 11:28
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jejkob1
Det drar igång idag då!! Vad ser ni mest fram emot? Själv ska jag se lite stånde padelbasket.

Jag ser fram emot alla udda sporter man aldrig ser annars. Skitkul att de får tv-tid. Skall se så mycket jag hinner med.
Citera
2022-06-28, 12:05
  #6
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Brynolf
Aldrig hört talas om working equitation innan men när jag läste lite om det nyss så blev jag sugen på att se det. Hittar det dock inte på svt:s tablå. Har du lust att berätta hur jag kan se detta?

Det är en fantastiskt rolig gren, både att titta på, och att utöva! 🤩
Har tyvärr inte heller sett något på SVT, men förra året hade Svenska Ridsportförbundet gratis sändningar på sin webbplats, så det lättaste är nog att hålla koll på deras hemsida under veckan.
www.ridsport.se
Citera
2022-06-28, 12:11
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Det är en fantastiskt rolig gren, både att titta på, och att utöva! 🤩
Har tyvärr inte heller sett något på SVT, men förra året hade Svenska Ridsportförbundet gratis sändningar på sin webbplats, så det lättaste är nog att hålla koll på deras hemsida under veckan.
www.ridsport.se

Okej, tusen tack.
Citera
2022-06-28, 17:27
  #8
Medlem
MTB i en stad, hur tänkte de där? Disciplinen de tävlar i är ju rätt låg nivå också.
Citera
2022-06-29, 10:10
  #9
Medlem
Tyvärr är nästan hälften av alla sändningar osebara då SVT envisas med att fortsätta använda jubelidioten Anna-Maria Fredholm som kommentator trots att dom vet att nästan alla tittare avskyr henne, det går inte att lyssna på hennes hjärndöda floskelsvammel. Igår förstörde hon gymnastik-sändningarna, idag ska hon förstöra padel-sändningarna, så man får nöja sig med rallycrossen och simningen.

10.00-19.30: Rally och crosscart, SM-veckan
11:15 Equestrian | Team Competition | Youth Games | Aachen, Olympic Channel
13.00-14.15: Boule, SM-veckan
16.00-18.00: Simning, SM-veckan
Citera
2022-06-29, 10:17
  #10
Medlem
Alkibiadess avatar
Jag kommer främst följa simningen (kanske också någon liten mindre udda idrott som jag inte annars följer men krockar ju med en del annan sport också). Men det är ju verkligen ett misslyckande av simförbundet att arrangera ett SM där några av våra främsta VM-simmare inte deltar (Sophie Hansson, Sjöström, Persson samt Rosvall). Visst många mästerskap i sommar och oklart hur det skulle bli med VM. Dock att Louise Hansson, Junevik, Robin Hansson, Eliasson, Åstedt, Seeliger, Hoff m fl deltar. Blir främst att intressera sig för seniorsimmare som inte var med på VM som Victor Johansson, Alma och Klara Thormalm, Hanna Bergman, Hanna Eriksson, Ida Liljeqvist samt våra bästa juniorer som Olivia Klint Ipsa, Lisa Nystrand och Emmy Hällkvist.

Anmälningslistor, startlistor och liveresultat till simningen: https://livetiming.se/index.php?cid=6705&session=1
__________________
Senast redigerad av Alkibiades 2022-06-29 kl. 10:20.
Citera
2022-06-29, 11:48
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jag kommer främst följa simningen (kanske också någon liten mindre udda idrott som jag inte annars följer men krockar ju med en del annan sport också). Men det är ju verkligen ett misslyckande av simförbundet att arrangera ett SM där några av våra främsta VM-simmare inte deltar (Sophie Hansson, Sjöström, Persson samt Rosvall). Visst många mästerskap i sommar och oklart hur det skulle bli med VM. Dock att Louise Hansson, Junevik, Robin Hansson, Eliasson, Åstedt, Seeliger, Hoff m fl deltar. Blir främst att intressera sig för seniorsimmare som inte var med på VM som Victor Johansson, Alma och Klara Thormalm, Hanna Bergman, Hanna Eriksson, Ida Liljeqvist samt våra bästa juniorer som Olivia Klint Ipsa, Lisa Nystrand och Emmy Hällkvist.

Anmälningslistor, startlistor och liveresultat till simningen: https://livetiming.se/index.php?cid=6705&session=1

Det går att läsa på svt.se att Sjöström åkt på covid. Men visst är det tråkigt att ett SM avgörs utan Sveriges bästa.
Citera
2022-06-29, 14:18
  #12
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Brynolf
Aldrig hört talas om working equitation innan men när jag läste lite om det nyss så blev jag sugen på att se det. Hittar det dock inte på svt:s tablå. Har du lust att berätta hur jag kan se detta?

Här har du mer information 🤗
https://www.ridsport.se/Aktuellt/Egn...butpasm-veckan
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback