Citat:
Ursprungligen postat av
Kamreren
Du skrev aldrig banken, helt riktigt, ber om ursäkt för det.
Du skrev "boka rådgivning", till en person, 40+, som själv säger sig vara väldigt dåligt insatt. Långsökt att tro att någon då kan tolka det som "boka rådgivning hos banken", precis som jag gjorde?
Förklara gärna mer specifikt vad du menar med "boka rådgivning", då det är väldigt brett uttryckt. Ta gärna med vad kostnaden ligger på, samt vad som gör just den rådgivaren så mycket bättre än tex en global indexfond. Alltid intressant att få tips och idéer.
Tack på förhand
Finns en uppsjö av rådgivare där får ts göra jobbet själv.
Skrev mest vad jag själv skulle gjort om jag haft +500k att investera/år och då är jag ändå lite insatt i marknaden.
Jag skulle såklart inte gått in på någon förvaltning osv som vissa vill erbjuda, snarare en rådgivning i egenskap att lära sig mer.
Hur man ska tänka
Vilken strategi man kan använda
Osv osv
Tror man kan lära sig ganska bra själv men finns även mycket man kan lära sig för en ganska billig peng genom rådgivning sen ska man självklart som du skriver akta sig för alla avgifter de vill lägga på men detta är inget man måste välja bara för att man bokar möte.
Så kanske lite otydlig i mitt första inlägg men rådgivning för att lära sig och inte fastna i avgiftsträsket är väl mer vad jag skulle gjort ungefär som du själv skriver även om indexfond blir det lite latare alternativet.
Men global index för en del av pengarna är ganska vettigt men ganska bra att köpa annat för en annan del och då tycker jag man ska tillförskaffa sig kunskapen.