Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2022-06-25, 17:04
Medlem
Wxyplts avatar
Någon som har närmare information om detta? Lokal tidningen ( https://www.ht.se/2022-06-25/skolled...oegentligheter ) publicerade denna rubrik idag och skrev vidare att "En person i ledande befattning på en skola i Hudiksvalls kommun har arbetsbefriats sedan kommunen fått signaler om att "oegentligheter" förekommit."
Senast redigerad av Wxyplt 2022-06-25 kl. 17:26.
Citera
2022-06-25, 17:16
Moderator
Chantres avatar
Fungerande länk:

Citat:
En person i ledande befattning på en skola i Hudiksvalls kommun har arbetsbefriats sedan kommunen fått signaler om att "oegentligheter" förekommit.

– Vi har en utredning som pågår just nu utifrån de här indikationerna, säger skolchefen Tobias Winterliv.
https://www.ht.se/2022-06-25/skolled...oegentligheter
Citera
2022-06-25, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winny-
Kan du lägga till ort i rubriken?

Förskingring av skolans pengar
Citera
2022-06-28, 13:32
Medlem
Wxyplts avatar
Det verkar vara sexuella trakasserier mot två medarbetare. Den skyldige är en, enligt tidningen, "man i chefsposition". https://www.ht.se/2022-06-28/skolled...a-trakasserier
Citera
2022-06-29, 14:45
Medlem
Vem är skolledaren? Och ville skola jobbar han på?
Citera
2022-06-29, 16:11
Medlem
Wxyplts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FellBengt
Vem är skolledaren? Och ville skola jobbar han på?

Lunds skola i Forsa.
Citera
2022-06-30, 12:26
Medlem
Det är väl den biträdande rektorn då gissar jag. Det är den enda manliga i chefsposition på Lunds skola...har haft att göra med honom då mitt barn inte trivdes på skolan. Han var äckligt överlägsen, tog saker personligt så det var pinsamt och vräkte ur sig att om inte barn går till skolan kan det bli aktuellt med polishämtning...det är lågstadiet vi pratar om...🤦‍♀️
Citera
2022-06-30, 14:04
Medlem
Wxyplts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forsianen
Det är väl den biträdande rektorn då gissar jag. Det är den enda manliga i chefsposition på Lunds skola...har haft att göra med honom då mitt barn inte trivdes på skolan. Han var äckligt överlägsen, tog saker personligt så det var pinsamt och vräkte ur sig att om inte barn går till skolan kan det bli aktuellt med polishämtning...det är lågstadiet vi pratar om...🤦‍♀️

Rätt gissat. Han har trakasserat två kvinnor i två skolor: Lunds skola i Forsa och Näsvikens skola.
Citera
2022-07-02, 21:59
Medlem
Kom igen nu Hudikbor, fram med ett namn. Säkert många som vet vem äcklet är.
Citera
2022-07-03, 09:47
Medlem
Varför är detta ens ett inlägg i aktuella brott? Att bli tagen ur tjänst är inget brott.

Och puckot som skriker "häng ut äcklet" borde sluta dricka och skaffa sig ett intresse.
Citera
2022-07-03, 09:48
Medlem
Citat:

Varför gick inte dina barn till skolan i lågstadiet? Det är väl inte rektors fel utan ditt?
Citera
2022-07-03, 09:58
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Barn måste gå i skolan, även i lågstadiet.
Det kallas skolplikt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in