Citat:
Ursprungligen postat av
Dr King
När Sanna nu slutar efter detta år lobbar jag för samma ersättare som jag lobbat för de senaste 3-4 programledarbytena.
Folklig, bra sångröst och humor. Jag talar givetvis om Björn Skifs. Han skulle vara helt perfekt för detta uppdrag.
Jag antar dock att de tycker att han är ”för gammal” och att de vill ha någon yngre.
Därför skulle jag tro att sådana som David Lindgren och Sarah Dawn Finer som redan nämnts ovan ligger bra till. David har nog dock en mycket bättre lön i Let’s Dance än vad han skulle få i Allsång på Skansen så frågan är hur pengakåt han är.
En annan kandidat är ju köttbullen Kalle Moraeus eller faktiskt även Lasse Kronér men den senare har väl inte kommit helt ut ur frysboxen efter metoo även om han har fått leda Doobiboo.
Björn är 75 år. Frågan är om han känner sig fräsch nog att köra Allsången.
Tror att det blir en man i år då de haft två kvinnor i rad, annars skulle SDF säker komma på tal. Det måste vara en artist som utöver sången även kan gå igenom rutan. Tror SVT vill ha någon som kan ge Lotta en match och fungera i upp till fem år. Mark Levengood har ju lett Victoriagalan i åratal och kan fungera, han är ingen sångare, men det var inte Anders Lundin heller.