Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-21, 05:51
  #97
Medlem
Ossans avatar
Agneta, 60, försvunnen – vintern försvårar sökandet
"Det känns som att vi måste hitta henne nu", säger maken Mat* Eklund

https://www.expressen.se/nyheter/agn...arar-sokandet/
Citera
2022-12-21, 05:59
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skillemandinki
Jag har en närmare kontakt med Ma*z och han är så skum! Han har 99% säkert en del av ansvaret för A försvinnande/död.
Jag tror att han nu börjar få panik för han inte får ut livförsäkringen han ville ha, man måste dödförklaras för att de ska släppa en livförsäkring så jag tror att han hela tiden vetat att hon finns i möcklen och nu ”helt plötsligt” blev de full fokus på den sjön, där han inte ens hade en tanke på att ”leta” eftersom han lagt påsen och hennes skor vid hemsjön. Men de villospåret var inte till hans fördel nu när han är behov av pengar och vill Hassla ut livförsäkringen.

Han är FÖR intensiv i sökandet, han är FÖR behjälplig med polisen för att de ska vara normalt.
Snuten verkar ju inte leta särskilt mycket så han är väl tvungen att vara intensiv och behjälplig för att nån gång få ett avslut!? Det har gått ett halvår och snuten har ännu inte hittat henne.
Citera
2023-01-10, 22:38
  #99
Medlem
Ossans avatar
Ingen info om hur det går med sök efter Agneta?
Ingen is i vägen så att säga.
Citera
2023-01-11, 17:52
  #100
Medlem
SnR.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ossan
Ingen info om hur det går med sök efter Agneta?
Ingen is i vägen så att säga.

Försök till eftersök gjordes under tre dagar förra veckan. Isen ligger dock väldigt tjock på hela sjön. Så det var tyvärr inte möjligt att verkligen söka av. Man kommer att återuppta sökandet i sjön så fort isen har givit med sig.
Citera
2023-01-11, 18:53
  #101
Medlem
Ossans avatar
Då hittas hon säkert snart. <3
Citera
2023-01-20, 08:42
  #102
Medlem
skillemandinkis avatar
Massa bensin dunkar utanför hans hus vid båten (hmmm) va fan håller han på med? Inte direkt så att han kört båten 24/7 och behöver så mycket bensin. Is präglar sjöarna här nu…. Han är för skum för att man ska kunna släppa detta, speciellt när man åker förbi huset varje dag
Citera
2023-01-20, 13:52
  #103
Medlem
SnR.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillemandinki
Massa bensin dunkar utanför hans hus vid båten (hmmm) va fan håller han på med? Inte direkt så att han kört båten 24/7 och behöver så mycket bensin. Is präglar sjöarna här nu…. Han är för skum för att man ska kunna släppa detta, speciellt när man åker förbi huset varje dag

Båtarna och bränslet används ju av oss dock. Han har lånat båtar så vi slipper släpa med egna båtar upp. Och det går åt rätt mycket bränsle, båtar, elverk, mm så det behöver inte vara något skumt.
Citera
2023-01-20, 19:10
  #104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skillemandinki
Massa bensin dunkar utanför hans hus vid båten (hmmm) va fan håller han på med? Inte direkt så att han kört båten 24/7 och behöver så mycket bensin. Is präglar sjöarna här nu…. Han är för skum för att man ska kunna släppa detta, speciellt när man åker förbi huset varje dag

skärp dig.
Citera
2023-04-02, 18:12
  #105
Medlem
Så vitt jag vet har inga eftersök gjorts de senaste månaderna då man väntar på att isen ska släppa på sjön antar jag? Men min tanke är att EN person har sett något i mörkret som han/hon "förmodar" är en kropp och då släpper man allt vad som innebär andra typ av sök. Det finns ju de som har sett Loch Ness-odjuret också, men det innebär ju inte att alla automatiskt tror på att det finns där, men nu så mer eller mindre vet man att kroppen är där? Man vet själv hur svårt det är att tyda saker i mörkret, och det är väldigt lätt att få synvillor, speciellt om föremålet samtidigt är under vattnet.

Det ska i varje fall bli intressant att se om man hittar något nu, och om man gör det, vad händer då?
Citera
2023-04-02, 21:09
  #106
Medlem
SnR.Swedens avatar
Nu såg man ju fyndet i bra sikt och fyndet sågs av väl utbildade personer. Så något finns i sjön.
Citera
2023-04-06, 10:44
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnR.Sweden
Nu såg man ju fyndet i bra sikt och fyndet sågs av väl utbildade personer. Så något finns i sjön.

uschh vad tråkigt
Citera
2023-04-14, 21:27
  #108
Medlem
huli.jings avatar
Enligt sambons Facebook är det ett nytt planerat eftersök den 16 april.
Får hoppas att dom får ett slut på det hela då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback