• 1
  • 2
2022-06-22, 10:20
Bannlyst
Räntorna upp och inflationen tokrusar i en värld med totallurade milennials, gen x och gen z:ers som belånat sig utan dess like utan att fatta varför. Dom här kommer bli wiped out.

Hjärntvätt och manipulation är det korta svaret. Dom gick igenom samma period på 90-talet fast i mindre skara. Men svenskar vill inte lära sig av historia. Svenskar vill inte ta lyssna på sina äldre.

Det vi ser nu är bara början på något som vi aldrig har sett förut.
Citera
2022-06-22, 10:45
Medlem
Guld och silver är en hedge mot inflation, inte när ekonomin krashar som håller på att ske nu.
Citera
2022-06-22, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGreatGoldRush
Räntorna upp och inflationen tokrusar i en värld med totallurade milennials, gen x och gen z:ers som belånat sig utan dess like utan att fatta varför. Dom här kommer bli wiped out.

Hjärntvätt och manipulation är det korta svaret. Dom gick igenom samma period på 90-talet fast i mindre skara. Men svenskar vill inte lära sig av historia. Svenskar vill inte ta lyssna på sina äldre.

Låter som någon ligger tung i guld och silver, föredrar Bitcoin framför guld
Citera
2022-06-22, 10:52
Medlem
Synitizes avatar
Bryr mig inte.

Rikast så.
Citera
2022-06-22, 10:55
Medlem
Viktat om min portfölj till 20% ädelmetaller.
Ser ut ungefär såhär:

Aktier/ETF/Fonder 50%
Ädelmetaller 20%
Likvid 30%

Av de 20% har jag gått in ganska tungt i fysiskt silver nu inför momshöjningen 1/7, från tidigare mest haft guld.

Min plan att börja köpa på börsen igen inom någon månad.
Citera
2022-06-22, 11:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av daggi112
Låter som någon ligger tung i guld och silver, föredrar Bitcoin framför guld
Jag är all in ädelmetaller! Skeptisk till krypto. Men det kommer ju bli någon slags digital valuta i framtiden det är bara dit det brakar. Säkert en CBDC.
Citera
2022-06-22, 11:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Guld och silver är en hedge mot inflation, inte när ekonomin krashar som håller på att ske nu.
Ja den där eviga debatten. Guld är ingen investering bara en hedge...Så är det i 9/10 av fallen men den här gången är det annorlunda!
Citera
2022-06-22, 11:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Larsbeeffly
Viktat om min portfölj till 20% ädelmetaller.
Ser ut ungefär såhär:

Aktier/ETF/Fonder 50%
Ädelmetaller 20%
Likvid 30%

Av de 20% har jag gått in ganska tungt i fysiskt silver nu inför momshöjningen 1/7, från tidigare mest haft guld.

Min plan att börja köpa på börsen igen inom någon månad.
Intressant tack för att du delar med dig. Guld och silver är ju båda bra.
Citera
2022-06-22, 11:14
Medlem
Citat:

Spot on! Äntligen en trådstart som kommer att växa och hålla i sig, ända in i kaklet. Ända fram tills internet stängs av.
Citera
2022-06-22, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft

Hur tror du det går till när en ekonomi går ner egentligen??
Jag ska hjälpa dig lite:
https://www.libertysilver.se/diagram/?xau=1

1. Tryck den gula knappen "invertera".
2. Tryck på "max" så den visar från 1971.
3. Fråga dig själv: varför visar den från -71?
4. Fråga dig själv "vad visar detta diagram"?
5. Fråga dig själv "vad händer när diagrammet står på noll?"

Återkom.
Citera
2022-06-22, 11:21
Medlem
Citat:

Den som nu omfördelar sina tillgångar till guld och silver, förstår också att det enda som snart kommer att behålla sitt värde är fasta föremål och verktyg som underlättar ditt fortsatta liv och leverne.

Tiden för spekulation och tillväxt är över. Nu gäller det att skaffa sig de bästa förutsättningarna, för sin familj, att överleva.

Förhoppningsvis kommer vi kunna lösa in vårt guld och silver till en helt ny gångbar valuta i framtiden. Fram till dess är det den gamla hederliga byteshandeln som kommer att dominera marknaden.
Citera
2022-06-22, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.way
Hur tror du det går till när en ekonomi går ner egentligen??
Jag ska hjälpa dig lite:
https://www.libertysilver.se/diagram/?xau=1

1. Tryck den gula knappen "invertera".
2. Tryck på "max" så den visar från 1971.
3. Fråga dig själv: varför visar den från -71?
4. Fråga dig själv "vad visar detta diagram"?
5. Fråga dig själv "vad händer när diagrammet står på noll?"

Återkom.

När Bretton Woodssystemet kollapsade, efter avskaffandet av guldmyntfoten 1971, var det nya fiat currency systemet tänkt att bara vara i 50 år.

50 år. Varken mer eller mindre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in