• 1
  • 2
2022-06-20, 20:14
Medlem
Inget köp online(men nästan).

Beställde mat i drive-thru på donken.
Beställde chili cheese.
Då får man ju välja antal, 4 eller 6.

Som van chili cheese beställare va jag ju förberedd.
Så säger 4 st chili cheese.

Får dock 4 påsar(16 chili cheese).

Blev iaf mätt!
Citera
2022-06-20, 22:34
Medlem
Tratts avatar
Råkade beställa en bok på ryska. Kollade inte så noga, bilden hade svenska titeln och även rubriken. Stod i information att språket var ryska, om jag bara läst lite till…
Citera
2022-06-20, 22:37
Medlem
Köpte servetter för småbarn, såna man torkar dom i röven med. Kommer i 100 pack, tänkte äsch fan vi laddar väl på ordentligt så tog 20 boxar, det är sånt som går åt och styckpriset per servett var halva mot coops pris. Det jag borde läst var att dom kom i 10 paket så 1000 servetter i varje. Hade handlat därifrån innan så dom hade alla uppgifter med kort, jag kollade snabbt på styckpriset per servett och det var ju bra så tänkte inte över det mer.

Fick ett telefonsamtal av damen lite senare där hon frågade vad i helvete jag köpt, hon stod med en desperat postgubbe på tomten. Vi är inne på låda nr 3 nu så det går framåt, ett helvete att förvara men är ju förbrukningsvaror
Citera
2022-06-20, 23:20
Medlem
Snops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bojo1969
Köpte servetter för småbarn, såna man torkar dom i röven med. Kommer i 100 pack, tänkte äsch fan vi laddar väl på ordentligt så tog 20 boxar, det är sånt som går åt och styckpriset per servett var halva mot coops pris. Det jag borde läst var att dom kom i 10 paket så 1000 servetter i varje. Hade handlat därifrån innan så dom hade alla uppgifter med kort, jag kollade snabbt på styckpriset per servett och det var ju bra så tänkte inte över det mer.

Fick ett telefonsamtal av damen lite senare där hon frågade vad i helvete jag köpt, hon stod med en desperat postgubbe på tomten. Vi är inne på låda nr 3 nu så det går framåt, ett helvete att förvara men är ju förbrukningsvaror

Du råkar inte bo i Skara?

(FB) Våtservetter stoppar reningsverket i Skara – måste rensa varje dag
Citera
2022-06-20, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snop
Du råkar inte bo i Skara?

(FB) Våtservetter stoppar reningsverket i Skara – måste rensa varje dag

Haha åh fan,så tydligt

Nej då, civiliserad individ som lägger sånt i papperskorg som sen bärs ut bara drägg som spoler ner allt i dasset
Citera
2022-06-21, 09:05
Medlem
immenhusens avatar
Hamnade i extas när jag fann slipsar från en av mina favorittillverkare till utförsäljning för riktigt överkomliga priser. Vill minnas att jag beställde ett halvt dussin, för att vid leverans upptäcka att de landade en bra bit ovanför naveln då det var barnslipsar…

/AI
Citera
2022-06-21, 14:17
Medlem
Bankdosas avatar
Höll på att tabba mig en gång. Trodde jag hittat världens klipp på en systemkamera. Det visade sig vara en manual till kameran. Hann annullera ordern som tur var.
Citera
2022-06-21, 16:42
Medlem
Sinraths avatar
Skulle köpa en ny musmatta när jag var tonåring och fattig, hittar en för halva priset (fast utan REA). Slår till och köper en ny cool Razer matta. Får paketet. Öppnar paketet. Får en påse som musmattan förvaras i. Påse väger ingenting. Det finns ingen matta i påsen. Jag kollar på min order vad det stod och mycket riktigt stod det någonstans typ "musmatta ingår ej" eller något sådant. Bilden på hemsidan såg ut som den var fylld med en musmatta (och det var den troligen bara för bildens skull).
Arg och bitter och möjligen före jag visste om 14 dagars returrätt så hamnade påsen i något hörn av mitt rum.

Något jag annars hört talas om var när Walmart hemsida ballade ur och visade priser helt åt helvete för stora dyra grejer och elektronik. Folk som tog kort när dom fått 14 st skärmar levererade för 200 dollar eller något sådant. Någon som klickade i 6 biljardbord bara på skämt och fick dom ändå levererade för en i jämförelse spottstyver.
Citera
2022-06-21, 20:20
Medlem
När jag jobbade som lastbilschaufför levererade jag fryspåsar (eller liknande) till ett mindre café. Innehavaren hade missförstått "antal per förpackning" på något vis när denne hade lagt beställningen hos leverantören, och väntade sig ett mindre paket med typ 10 rullar.

Helfestligt ansiktsuttryck när jag kom släpande på en ~500kg+ EUR-pall med fryspåsar. "Det här kommer nog räcka ett tag" sade han lite uppgivet samtidigt som han signerade fraktsedeln.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in