• 1
  • 2
2022-06-20, 16:57
Medlem
Det kan vara lätt hänt när man köper saker online att det går snett. Om man köper kläder till exempel så kan det ju hända att de inte passar, då det kan variera fast det är angett samma storlek som man har.

Men mins största tabbe gjorde jag nyligen när jag beställde en mopp och en hink online. Jag läste nog inte ordentligt, så det är absolut jag som var klantig och ouppmärksam. Men sen ser ju saker ofta större ut på bild när det är taget en närbild på dem. Men i alla fall så råkade jag beställa en mopp och hink som är gjord för barn. Det var alltså en pytteliten mopp och hink. Jag visste inte ens att detta fanns.

Jag hörde om ett annat exempel om en kvinna som beställde en stol online, och sen visade det sig att det var en stol för ett dockhus. Men den såg ut som en vanlig stol på bilden.

Har ni eller någon ni känner gjort några liknande tabbar?
Citera
2022-06-20, 17:04
Medlem
VoktorDodkas avatar
Det du nämner om miniatyrer är väl wish's paradnummer, massor med folk som fått pyttesmå pallbockar och t o m bakvinge till bilen som visade sig vara till en leksaksbil.

Jag köpte en soffa online med hemleverans, det blev något fel så jag fick åka och hämta den vid postens utkörningscentral, ett par dagar senare levererades en till soffa hem, som tur endast till porten för annars hade han sett att jag redan hade en likadan soffa. Jag hörde aldrig något från onlineshoppen så jag fick två soffor för priset av en, sålde den ena till polaren som hjälpte mig hem med den första. Det slutade med att min soffa endast kostade någon tusenlapp isf 12000:-.
Citera
2022-06-20, 17:06
Medlem
ojns avatar
Jag gjorde faktiskt en tabbe häromdagen.

Jag skulle köpa bananer via Foodora. Valde 4 st. Kollade inte priset så noga - det visade sig vara 4 klasar --> 4 kilo. Mycket bananer blev det.
Citera
2022-06-20, 17:12
Medlem
TheJackets avatar
Slarvat med storleken när jag köpt kläder på fyllan några gånger.

Min personliga favorit är dock när polaren köpte en ny tv online och råkade på nåt vänster välja betala allt på en gång istället för avbetalning, som han hade planerat att göra.

Minns inte exakt vad TVn kostade men kanske 15000. Exakt allt han hade på kontot haha.

Sen ringde han mig på kvällen och skämdes när han berättade. Han frågade även om jag kunde låna han lite pengar till mat resten av månaden
Citera
2022-06-20, 17:15
Medlem
VoktorDodkas avatar
Läser inlägget ovan och minns en dyr tabbe som ordnade sig direkt. När NordicBet var stor på onlinepoker, fick lön och förde över 2000:- men missade att det var dollar, hade inte ens till hyran kvar. Ringde supporten och dom ordnade det direkt, det var vanligt sa dom, men jag hann svettas ett tag.
Citera
2022-06-20, 17:29
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Gick på ett sånt där jäkla erbjudande man ibland får vid utcheckning. Såg typ bara ”matlådor” och eftersom det alltid behövs och går åt klickade jag 10st på antal innan jag beställde.

Vart lagom kul när paketet kom, det var ju inte riktigt ett paket.

Hade missat att erbjudandet gällde ett 12-pack matlådor så istället för att beställa 10st matlådor som var min avsikt beställde jag 120st som dessutom var paketerade en och en.
Citera
2022-06-20, 18:02
Medlem
Jag kommer ihåg för några år sen när jag skulle köpa en ny supportertröja till mitt favorithockeylag att när jag väl öppnade paketet så hade jag råkat beställa kids-varianten istället för min storlek L!
Ett gott skratt blev det och nu sitter den på väggen istället för att hänga i garderoben, haha.
Citera
2022-06-20, 18:21
Medlem
Bret-Harts avatar
Köpte på Tradera en tidning jag samlar på, kommer på sen när jag har betalat att jag redan hade den och säljaren informerar om att tidningen redan var såld och att hon hade råkat lägga upp den av misstag till auktion.
Så säljaren hade alltså lyckats med att sälja en tidning som inte fanns till en som inte ville ha den, men hur som helst så fick jag pengarna tillbaka
Citera
2022-06-20, 18:52
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Köpte på Tradera en tidning jag samlar på, kommer på sen när jag har betalat att jag redan hade den och säljaren informerar om att tidningen redan var såld och att hon hade råkat lägga upp den av misstag till auktion.
Så säljaren hade alltså lyckats med att sälja en tidning som inte fanns till en som inte ville ha den, men hur som helst så fick jag pengarna tillbaka
Tja, jag samlar också på tidningar och böcker, för att få ner kostnaden för frakt brukar jag slänga in något mera så jag får samfrakt.
Nu sist sa försäljaren att just den jag verkligen ville ha inte fanns men han skickar ändå den andra, den som egentligen inte var så viktig.
Fraktkostnad i onödan alltså...
Citera
2022-06-20, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Jag gjorde faktiskt en tabbe häromdagen.

Jag skulle köpa bananer via Foodora. Valde 4 st. Kollade inte priset så noga - det visade sig vara 4 klasar --> 4 kilo. Mycket bananer blev det.
haha vafan har de för kilopris 15kr?
hade du tänkt köpa 4 bananer för 60 kr?xD
Citera
2022-06-20, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usr1
haha vafan har de för kilopris 15kr?
hade du tänkt köpa 4 bananer för 60 kr?xD

Han kanske trodde att det var raka bananer.
Citera
2022-06-20, 20:04
Medlem
Min fru köpte kläder till våra småbarn och trodde det var gulliga djur på. Till oss kommer det plagg med flummiga stjärntecksdjur. Till saken hör att vi båda är naturvetare så just stjärntecken står väl inte så högt i kurs. Dessutom så är våra barn födda i helt andra stjärntecken än de som min fru nu råkade beställa...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in