Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-03, 20:50
  #337
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Skall naturligtvis diskas omedelbart. Inte ens McEnroe brukade väl ge sig på publiken?

Inte motståndarna heller, vad jag minns. Det var väl domarna för hela slanten, och sig själv. Visst, det går säkert att hävda att McEnroes utbrott på domarna indirekt riktade sig mot motståndarna som stördes och tappade rytmen. Men att håna eller tjafsa med motståndaren under matchen, som vi fick se flera exempel på i går, minns jag inte att McEnroe höll på med.

Sinner visar att även snälla killar kan vinna tennismatcher
2022-07-03, 20:51
  #338
Medlem
DeadLikeMes avatar
Imponerande stabil hög nivå av Sinner. Blir inte en lätt match för Djokovic i QF.
2022-07-03, 20:53
  #339
Medlem
Ytterligare en mkt sevärd match där Sinner var strået vassare
2022-07-03, 20:53
  #340
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Inte motståndarna heller, vad jag minns. Det var väl domarna för hela slanten, och sig själv. Visst, det går säkert att hävda att McEnroes utbrott på domarna indirekt riktade sig mot motståndarna som stördes och tappade rytmen. Men att håna eller tjafsa med motståndaren under matchen, som vi fick se flera exempel på i går, minns jag inte att McEnroe höll på med.

Sinner visar att även snälla killar kan vinna tennismatcher

Härligt att även snälla killar kan ha framgångar i livet . Som snäll kille själv har jag inte varit lika framgångsrik dock, i synnerhet med tjejerna.
2022-07-03, 20:56
  #341
Medlem
Dupeas avatar
Intressant match följer. Van Rijthoven kan bli en obehaglig överraskning för Djokovic.
2022-07-03, 20:58
  #342
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Härligt att även snälla killar kan ha framgångar i livet . Som snäll kille själv har jag inte varit lika framgångsrik dock, i synnerhet med tjejerna.

Du får väl satsa på att bli rik, som Sinner. Han är ihop med nån storbystad blondin som han nog inte hade haft mycket att hämta hos om han jobbat i charken på Italiens svar på Konsum.
2022-07-03, 21:01
  #343
Medlem
FNLSs avatar
Brukar det inte vara spelledigt på söndagen i wimbldon?
2022-07-03, 21:02
  #344
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Brukar det inte vara spelledigt på söndagen i wimbldon?
Det handlar om de små förändringarna som gradvis smyger sig in i SW 19. Följdaktligen ingen Manic Monday heller.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-07-03 kl. 21:07.
2022-07-03, 21:13
  #345
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Härligt att även snälla killar kan ha framgångar i livet . Som snäll kille själv har jag inte varit lika framgångsrik dock, i synnerhet med tjejerna.

Dålig jämförelse.
Att han är snäll har inget att göra med att han är bra på tennis.
Nog för att han är väldigt snygg, men att han får tjej beror endast på att han spelar tennis.
2022-07-03, 21:59
  #346
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zoee
Dålig jämförelse.
Att han är snäll har inget att göra med att han är bra på tennis.
Nog för att han är väldigt snygg, men att han får tjej beror endast på att han spelar tennis.

Nu missförstod du min jämförelse. Menade inget om huruvida han får tjejer eller inte och om detta beror på hans utseende eller yrke. Han jag citerade sa att det är kul att även snälla tennisspelare vinner matcher, varpå jag svarade att det är kul när det går bra för även snälla killar i livet. Jag vet, det var även det en dålig jämförelse men detta är den rätta jämförelsen jag gjorde.
2022-07-03, 22:21
  #347
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Du får väl satsa på att bli rik, som Sinner. Han är ihop med nån storbystad blondin som han nog inte hade haft mycket att hämta hos om han jobbat i charken på Italiens svar på Konsum.

Haha jo, så är det nog. Men Sinner ser ju förvisso inte dålig ut heller. Lång och ståtlig, lite smal kanske men är fint hos vissa.
2022-07-03, 22:22
  #348
Medlem
Trist att den här holländska övermänniskan redan är 25 år. Befarar att detta kan vara något av en engångsgrej. Misstänker att backhanden kan vara något av en svaghet på HC och grus.

Ser ut lite som en blanding av Bergkampf och De Jong. Het och maskulin. En gamma.

Bra schemaläggning, för övrigt: inte en chans att denna match spelas kvar idag om den får till fem set. Tvek ens om de fixar fyra set.

(Såg inte hela Alcaraz-matchen, men såg honom bli bruten i set 1 och 4, och i båda gemen slog han stoppbollar han misslyckades med. Ser ut att få lite för mycket båge på bollarna. Får många ramträffar.)

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback