Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-02, 15:24
  #229
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Eurosport har sänt (nästan) fyra set av Garin-Brooksby, men i samma ögonblick som Coco Gauff går in på centercourten - allt annat än centercourten vore rasism och sexism - så bryter man och går dit i stället. Eurosport verkar ha nåt slags mångfaldstema i år, i samarbete med Wimbledon antar jag, för jag har sett åtminstone tre pausprogram om Althea Gibson, Billie Jean King och Evonne Goolagong med fokus på hudfärg, kön och sexuell läggning. Bara att gapa och svälja.

... samtidigt som världens bäste tennisspelare just nu inte tillåts vara med på grund av var han är född. Just saying.

Att sitta med en kanal skulle driva mig till vansinne. Skaffa IPTV, en hundring i månaden, då kan du välja och vraka som du vill. Kan kika på rullstolstennis om du är sugen på det.

Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Vad tyder på att mongot Kyrgios kommer vinna? Han kommer aldrig vinna en GS. Att han går till 3/4:e rundan har han gjort förut och inte direkt något tecken på att han kommer vinna hela turneringen. Han har verken det mentala eller skillsen för det.

Förr eller senare slår blixten ner, varför inte i år? Allt hänger ju på honom själv, har har väl typ plus i H2H mot alla toppspelare. Ruggigt taggad nu inför mötet mot greken.
2022-07-02, 15:47
  #230
Medlem
ingetbranicks avatar
Nu önskar nog Sock att han skippat hamburgerdieten. Break emot sig i femte nu, blir svårt.
2022-07-02, 15:59
  #231
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Förr eller senare slår blixten ner, varför inte i år? Allt hänger ju på honom själv, har har väl typ plus i H2H mot alla toppspelare. Ruggigt taggad nu inför mötet mot greken.

Det där är ju den myt han vill sprida om sig själv: att om han bara försöker så vinner han. Men det stämmer ingalunda. Han är 1-3 mot Federer (1-6 om man inkluderar Laver Cup, vilket man dock inte borde) och 3-6 mot Nadal i h2h. 1-6 mot Murray. 0-2 Thiem och FAA, 0-1 Sinner. Dock positivt mot Zverev, Medvedev och Tsitsipas, vilket förstås är väldigt imponerande.

Håller på Tsitsipas.
2022-07-02, 16:03
  #232
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Det där är ju den myt han vill sprida om sig själv: att om han bara försöker så vinner han. Men det stämmer ingalunda. Han är 1-3 mot Federer (1-6 om man inkluderar Laver Cup, vilket man dock inte borde) och 3-6 mot Nadal i h2h. 1-6 mot Murray. 0-2 Thiem och FAA, 0-1 Sinner. Dock positivt mot Zverev, Medvedev och Tsitsipas, vilket förstås är väldigt imponerande.

Håller på Tsitsipas.

Oj, vad det så jävla illa, trodde han låg bättre till än så. Mina kunskaper är bedrövliga nuförtiden. Tur att nån i tråden har koll.
2022-07-02, 16:51
  #233
Medlem
ingetbranicks avatar
Anisimova slog precis Gauff, 6-1 i skiljeset. Ett stort bakslag för arrangörerna, som nu får ta sig en rejäl funderare på vem som ska spela på centercourten hädanefter. Med facit i hand kan man konstatera att Wimbledon borde ha portat alla ex-ryskor också.
__________________
Senast redigerad av ingetbranick 2022-07-02 kl. 16:53.
2022-07-02, 16:53
  #234
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Det där är ju den myt han vill sprida om sig själv: att om han bara försöker så vinner han. Men det stämmer ingalunda. Han är 1-3 mot Federer (1-6 om man inkluderar Laver Cup, vilket man dock inte borde) och 3-6 mot Nadal i h2h. 1-6 mot Murray. 0-2 Thiem och FAA, 0-1 Sinner. Dock positivt mot Zverev, Medvedev och Tsitsipas, vilket förstås är väldigt imponerande.

3-6 mot Nadal kan jag ändå tycka är rätt okej. Fråga Gasquet
2022-07-02, 17:05
  #235
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Anisimova slog precis Gauff, 6-1 i skiljeset. Ett stort bakslag för arrangörerna, som nu får ta sig en rejäl funderare på vem som ska spela på centercourten hädanefter. Med facit i hand kan man konstatera att Wimbledon borde ha portat alla ex-ryskor också.

Som sagt är det därför jag inte håller på henne. Som person/spelare är hon väl annars ok, förutom lite för många come ons och fistpumpar. Men TennisTV och andra har haussat henne som fan, och det börjar bli jobbigt. GS-final i RG är ju inte illa, men annars börjar det bli dags för henne att vinna något om man ska tro på henne som ett riktigt stornamn. Bara 18, men i damtennisen är det många som vunnit GS i den åldern. Men visst, hon är bra.

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
3-6 mot Nadal kan jag ändå tycka är rätt okej. Fråga Gasquet

Absolut. Sen som sagt positivt h2h mot Tsitsipas, Zverev och Medvedev, för att inte tala om 2-0 mot Djokovic. Ruggigt farlig. Dock inte så att han automatiskt är bättre än alla i topp 10 bara han försöker.
2022-07-02, 17:59
  #236
Medlem
biupy6ips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Som sagt är det därför jag inte håller på henne. Som person/spelare är hon väl annars ok, förutom lite för många come ons och fistpumpar. Men TennisTV och andra har haussat henne som fan, och det börjar bli jobbigt. GS-final i RG är ju inte illa, men annars börjar det bli dags för henne att vinna något om man ska tro på henne som ett riktigt stornamn. Bara 18, men i damtennisen är det många som vunnit GS i den åldern. Men visst, hon är bra.

Ja men visst. Blev massa media tjat när Raducanu vann grand slam och nu näst är det Coco för att hon råkade hamna i final i RG. Kommer ihåg när Ostapenko var 19(?)och vann sin French open. Då var det inte en enda blaska som brydde sig. Men om Felix eller Coco tar sig till kvartsfinal då jävlar är det stort.

Det är bra att vara brun, halv brun eller svart. Då får man reklam och Wimbeldon publiken med sig.
2022-07-02, 18:31
  #237
Medlem
Vanstertrollets avatar
Undrar när det ska komma fram en komplett damspelare som behärskar alla underlag?
2022-07-02, 18:39
  #238
Medlem
Alla sviter bryts någon gång. Och Swiatek har uppenbart svårt för gräset. Hon hade väl inte heller spelat någon grästurnering mellan Paris och Wimbledon, åtminstone tror jag inte det. Och det hade definitivt behövts.
Om några år kommer hon antagligen vara bättre på gräs, men högst osäkert om hon någonsin vinner Wimbledon.
2022-07-02, 18:40
  #239
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Tror inte hon går hela vägen här.

Du fick rätt. Jag såg bara sista gamet, och det var ju bedrövligt från Swiateks sida.

Szczyny, det här skulle ju bli Polens stora mästerskap och så slutar det i fiasko.
2022-07-02, 18:43
  #240
Medlem
Vanstertrollets avatar
Jag skulle ranka Swiatek såhär i dagsläget:

Grus: Outstanding
Hardcourt: Duktig
Gräs: Medioker

Det räcker för att vara världsetta helt klart, men nån generationsspelare är det knappast tal om här.

Nu vill jag se Kyrgios bryta ihop.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback