2022-06-19, 23:51
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldIsBackAgain
Nej, inte om du följt elpriset en längre tid kan du se dessa pikar precis som igår, elpriset på låga 5 öre.. spotpriset per månad ligger runt 120öre, som det gjort mer än ett halvår
Jag har följt priset noga. Det ser du om du kollar mina inlägg i stora tråden om skenande elpris.

Det var också det som fick mig i oktober att för första gången teckna fast pris, trots att alla sa att det lönar sig med rörligt. Jag tecknade fast pris 55 öre per kwh i 5 år i SE3.
Citera
2022-06-19, 23:54
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Inte nämnvärt högt med 5 spänn i spot en timme!? I juni!? I Sverige!?

Inte nämnvärt!!?
Jag hade istället väntat mig något närmare 5 öre innan alla skatter och avgifter. samtidigt innebär exporten intäkter till Sverige
Citera
2022-06-19, 23:54
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Jag har följt priset noga. Det ser du om du kollar mina inlägg i stora tråden om skenande elpris.

Det var också det som fick mig i oktober att för första gången teckna fast pris, trots att alla sa att det lönar sig med rörligt. Jag tecknade fast pris 55 öre per kwh i 5 år i SE3.
Det bara att gratulera. De personer som säger att det alltid är billigare med rörligt (oavsett vad det gäller) har oftast fel. Vad de försöker säga är att det ofta är billigare med rörligt. Om man har tur med timingen som du så kan det absolut vara billigare med fast pris.
Citera
2022-06-19, 23:56
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det går (se t.ex. https://www.malarenergi.se/kundcente...rligt-elavtal/) men de flesta konsumenter har inte detta. Det är inte för "faint hearted".

Okej, man måste ha ett särskilt timprisavtal. Jag har bara ett vanligt rörligt. Jag lär väl mest bara använda så lite el som möjligt.
Citera
2022-06-20, 00:00
Bannlyst
Citat:

Vad får dig då att reagera så starkt att spotpriset denna månad kommer skena just för elpriset rusar tusenprocent nu på Måndag
Jag lovar dig att i slutet på månaden ligger vi där ändå på ett spotpris på ca 120öre, som vi gjort senaste halvåret. Inget konstigt alls
Citera
2022-06-20, 00:04
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Born1995
Tänk att visa det här citatet för någon år 2019-2020 eller så

Tiden går fort och avtrubbningen likaså...

Ja verkligen skrämmande.
80 öre kontra 4kr. Inte nämnvärt högre 😂
Citera
2022-06-20, 00:05
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProPapa
Det är bara positivt om folk lär sig hushålla med energin. Elbilen kan man ladda de dagar priset är lägre. Ryssland lider hårt av sanktionerna och ju snabbare vi klipper alla band med skräplandet som snart är tillbaka i medeltiden desto bättre.
Ja för det kan ju inte vara vi som ska tillbaka till medeltiden

Varför vill du ryssar illa? De är som dig och mig. De har lika lite att säga till om vad deras makthavare gör som oss.
Citera
2022-06-20, 00:09
Medlem
District9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torch-McFly
Vad kostar en full tank (ungefär) och hur långt kommer man med en sån?

2000 kr kommer ca 1100 km på dem.
Citera
2022-06-20, 00:13
Medlem
Secs avatar
Citat:
Inte nämnvärt högt med 5 spänn i spot en timme!? I juni!? I Sverige!?

Inte nämnvärt!!?

Haha eller hur. Var har vi hamnat om vi tycker 5 kr per kwh är rimligt. Jag undrar ibland om allt händer på riktigt. Det är bara för sjukt.
Citera
2022-06-20, 00:22
Medlem
Citat:

Fins det något sätt för elbolag att komma sig ut av avtal som ditt där kunden uppenbart knullar dom? T.ex dom får betala för att bryta kontraktet men det är värt det ändå.
Citera
2022-06-20, 00:52
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldIsBackAgain
Vad får dig då att reagera så starkt att spotpriset denna månad kommer skena just för elpriset rusar tusenprocent nu på Måndag
Jag lovar dig att i slutet på månaden ligger vi där ändå på ett spotpris på ca 120öre, som vi gjort senaste halvåret. Inget konstigt alls
Men jämför juni olika år.

Tänk. Lite. Själv.
Citera
2022-06-20, 00:54
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitnick89
Fins det något sätt för elbolag att komma sig ut av avtal som ditt där kunden uppenbart knullar dom? T.ex dom får betala för att bryta kontraktet men det är värt det ändå.
Fundera på vad produktionspriset på el i det här landet är.

Sedan kan du fundera igen på vem som knullar vem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in