Flashback bygger pepparkakshus!
2022-12-21, 06:56
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Market
man skulle ha bundit räntan på 1% när jag sa att man skulle binda. bara för att du är för fet och korkad att göra det betyder det inte att rörligt på 5% är bättre. tjockis.

vad smart du är. Har du tipsat om det här när man kunde göra det? Har aldrig någonsin sett någon bank erbjuda bundna räntor på 1% till privatpersoner. Möjligen har BRF fått räntor under 1%, eller folk som jobbar på bank och har personalrabatt.
Citera
2022-12-21, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
vad smart du är. Har du tipsat om det här när man kunde göra det? Har aldrig någonsin sett någon bank erbjuda bundna räntor på 1% till privatpersoner. Möjligen har BRF fått räntor under 1%, eller folk som jobbar på bank och har personalrabatt.

ja det har jag. i den här tråden. nolla.
Citera
2022-12-21, 07:25
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
ja det har jag. i den här tråden. nolla.

haha du är rolig du. Vilken bank erbjöd 1% bunden ränta när du startade tråden?
Citera
2022-12-21, 07:37
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
om RB vill stoppa inflationen måste de följa Feds höjningar. detta enkla samband förstår du väl?

Nej det är du som tror det och har fel, vänta till 2024 så kommer du se det.
Citera
2022-12-21, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Nej det är du som tror det och har fel, vänta till 2024 så kommer du se det.

ja inga problem kompis. jag har rätt, det blir ekonomisk härdsmälta.
Citera
2022-12-21, 10:10
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

Du är uppenbarligen inte nationalekonom och statliga Konjunkturinstitutet går på min linje:

"Myndigheten prognostiserar att den sjunkande inflationstakten tvingar Riksbanken att sänka räntan till 1,75 procent år 2024, från 2,5 procent nästa år."

Inget tal där om några 10% i ränta.
Citera
2022-12-21, 10:28
Medlem
Citat:
Tråkig och otrevlig ton från dig tom för att vara fb-mått. Tittar man längre tillbaka i dina inlägg tex från 2022-06-19 så nämner du SBAB. Tittar man historiskt så hade de 2022-06-20: 2.32% i 3-månadersränta, 3.86% i 2-årig och 4.21% i 5-årig.

Tyvärr verkar det på dig som du bara vill provocera och hittar på fakta som inte stämmer, hela tråden luktar illa av polarisering och skadeglädje. Men! En positiv nyhet att jag inte kommer vara inne i tråden fler gånger
Citera
2022-12-21, 10:56
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Du är uppenbarligen inte nationalekonom och statliga Konjunkturinstitutet går på min linje:

"Myndigheten prognostiserar att den sjunkande inflationstakten tvingar Riksbanken att sänka räntan till 1,75 procent år 2024, från 2,5 procent nästa år."

Inget tal där om några 10% i ränta.

Ja, kaoset med elen kommer få Svensk ekonomi att tvärstanna i början av 2023. Tror riksbanken får börja sänka redan i mitten slutet 2023.
Citera
2022-12-21, 11:35
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ja, kaoset med elen kommer få Svensk ekonomi att tvärstanna i början av 2023. Tror riksbanken får börja sänka redan i mitten slutet 2023.

En hljning till, allra mest två höjningar till sedan lär det gå minst ett halvår innan första sänkningen kommer eller minst ett år.
Citera
2022-12-21, 11:42
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
det här åldrades ju bra! hoppas ni lider nu och under 2023.
Varför skulle jag lida? Räntan bunden på 1,2 i 4 år till. Sparpengarna tankas i fonder och ffa räntesparkonto där jag utnyttjar den höga räntan. Försöker du vara skadeglad åt något det inte går att vara skadeglad åt?
Citera
2022-12-21, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Varför skulle jag lida? Räntan bunden på 1,2 i 4 år till. Sparpengarna tankas i fonder och ffa räntesparkonto där jag utnyttjar den höga räntan. Försöker du vara skadeglad åt något det inte går att vara skadeglad åt?

du har ju bundit räntan på 1% vilket jag sagt åt dom andra idioterna i tråden att göra men de lyssnar inte. de tycker att 5% rörlig ränta är mindre än 1% bunden ränta. och de kommer lida av denna dumhet.
Citera
2022-12-21, 17:24
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
det här åldrades ju bra! hoppas ni lider nu och under 2023.

Vad är det som inte åldras bra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in