2022-06-18, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlassOchGodis
Om någon använder min seed phrase, kan jag på något sätt spåra det? Eller är det kört?
Historiken/ Transaktionerna för ”kontot” som din seed phrase representerar kommer alltid finnas kvar. Så det finns alltid lagrat vart dina ev. stulna bitcoin skickas.
Citera
2022-06-18, 03:06
Medlem
Ha inte allting på samma ställe utan uppdelat.

Använd bara väl kända appar inte slumpmässiga wallets som ingen har hört talas om.
Citera
2022-06-18, 03:58
Medlem
Ferhs avatar
Kanske är nått med telefonen som krånglar bara, och att det skulle fungera ifall du typ testade att logga in med en annan telefon? Med tanke på att felet uppstod efter uppdateringar/återställning av den.
Citera
2022-06-18, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsvensk
Lugnt, men jag sitter lite på nålar. Det är nästan två mille.
Om du har kvar rätt seed och inte har skrivit ner den fel så har du kvar dina pengar. Vilket felmeddelande får du?
Citera
2022-06-18, 07:54
Medlem
kolla med swedbank
Citera
2022-06-18, 08:14
Medlem
Har du android? Isåfall tror jag den där låtsas walleten du migrerade till var en trojan.
Citera
2022-06-18, 08:47
Medlem
Bluebeast72s avatar
Du har ju blivit pitchad, den booten som uppmanade dig till överföring är orsaken. Det gjordes inga andra sådana flyttar du hänvisar till så varför kollade du inte adress på utsändande uppmaning, spårade, följde?

Lätt o vara efterklok men samma typ av bedrägeri som när ngn ber dig förflytta medel pga pågående bedrägeri, i ditt fall ny aktör....tyvärr förlorade tror jag.
Citera
2022-06-18, 09:02
Medlem
Asb3rger1337s avatar
De flesta seriösa brokers har hemsidor. Tex binance osv. Logga in där.
Citera
2022-06-18, 09:13
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Hur hamnade detta i Juridik? Det skulle in i kryptovalutaforumet. Kan en admin flytta?
Handhavande kanske helt enkelt inte är din grej, liksom...

Juridik -> Kryptovalutor

/Mod
Citera
2022-06-18, 09:50
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Jag hade tidigare en app jag glömt bort namnet på för mina bitcoins, men migrerade till en app som heter Wallet.

Jag har sparat alla meddelanden om lösenord, men efter jag uppdaterade min telefon, så blev det något strul och jag var tvungen att återställa och lägga in nytt face id osv. Nu kan jag inte logga in hur jag än försöker och deras kundtjänst säger att jag ska göra precis vad jag gjort. Det går helt enkelt inte.

Jag hade nästan 8,5 bitcoins där. (8,448... någonting)

Vad kan jag göra?

EDIT: Hur hamnade detta i Juridik? Det skulle in i kryptovalutaforumet. Kan en admin flytta?

Ladda ner tex Electrum till datorn. Skapa en plånbok > standardplånbok > "I already have seed" och mata in dina 12/24 ord där.

Om orden inte funkar, så har du säkert något felaktigt ord. Tex "Math" kanske är giltigt men du har skrivit "Match". Du kan googla på alla ord som är giltiga för en bitcoin wallet och dubbelkolla så orden du har är rätt och rättstavade.

Citat:
Ursprungligen postat av GlassOchGodis
Om någon använder min seed phrase, kan jag på något sätt spåra det? Eller är det kört?
Du kan följa transaktioner mellan olika adresser på tex https://www.blockchain.com/explorer
Skriv in din adress och se vilka transaktioner som gjorts till och från den adressen.

Men har någon snott din seed så kan dom ta pengarna från din adress och skicka till annan, och då är du så gott som körd om du inte vet vem som är bakom adressen.
Citera
2022-06-18, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Ha inte allting på samma ställe utan uppdelat.

Använd bara väl kända appar inte slumpmässiga wallets som ingen har hört talas om.

Fast TS använde sig ju av en känd wallet, CB's egna DeFi wallet.

Löste det sig TS?
Var inte helt uppmärksam igår, men någon/något fick dig att byta wallet ? Det rimmar tyvärr inte alls bra.. Hoppas det löser sig!
Citera
2022-06-18, 11:16
Medlem
Tungsvensks avatar
Tack till alla för er hjälp. Allt har löst sig nu.
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Löste det sig TS?
Var inte helt uppmärksam igår, men någon/något fick dig att byta wallet ? Det rimmar tyvärr inte alls bra.. Hoppas det löser sig!

Det löste sig i morse. Jag avinstallerade appen igen och startade om telefonen för att installera appen igen. Då kunde jag logga in.

Tack för all hjälp.

Vill också säga att det handlar inte om några skumma appar alls, utan en stor känd app (BRD) meddelade att man skulle byta till en annan stor känd app (Coinbase Wallet)

Citat:
Ursprungligen postat av Gordon Blixt
Handhavande kanske helt enkelt inte är din grej, liksom...

Juridik -> Kryptovalutor

/Mod
Jag hade flera flikar öppna samtidigt och startade en tråd i fel flik och klockan var mycket. Men för all del, gör en grej av det Mod.
Tack för att du flyttade.

Tråden kan låsas, eftersom allt löst sig.
Senast redigerad av Tungsvensk 2022-06-18 kl. 11:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in