2022-06-16, 23:00
Medlem
Jag börjar må dåligt så fort jag har egentid. Mestadels under kvällen som nu när man ligger på sängen och reflekterar.
Tänker på att jag kanske blir skjuten, jobbet kommer börja gå dåligt, ekonomin kommer blir sämre osv osv.

Någon som känner igen sig? Man vill ju ha egentid och bara softa men tankarna tar över väldigt fort. Är man sysselsatt som på jobbet så är det inga problem men just när man är själv då urartar det sig…
Citera
2022-06-16, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil2021
Jag börjar må dåligt så fort jag har egentid. Mestadels under kvällen som nu när man ligger på sängen och reflekterar.
Tänker på att jag kanske blir skjuten, jobbet kommer börja gå dåligt, ekonomin kommer blir sämre osv osv.

Någon som känner igen sig? Man vill ju ha egentid och bara softa men tankarna tar över väldigt fort. Är man sysselsatt som på jobbet så är det inga problem men just när man är själv då urartar det sig…
Precis. Men tänker mer på allt jag gjort fel, allt jag hade kunnat göra bättre. När man träffar kollegor så försvinner de trista tankarna temporärt.
Citera
2022-06-16, 23:14
Medlem
Citat:

Är du utsatt för hot som gör att du är rädd att bli skjuten? Eller är det för att det skjuts lite överallt i Sverige?

Kan du gå och prata med någon? Du kanske behöver något mot oro/ångest.

Jag själv gillar egentid, göra något som jag själv vill. Däremot är jag orolig att bli utsatt för brott eller bevittna det. Men jag har däremot inget hot mot mig. Men undviker att gå ut sent på kvällen eller vistas ensam i miljöer där berusade eller kriminella gäng vistas.
Citera
2022-06-17, 11:08
Medlem
a-mortals avatar
Citat:

Prova träna fysiskt.
Citera
2022-06-17, 13:29
Medlem
sanningenskrigare2s avatar
Medikamenten går ur kroppen på kvällen pga dagens hejdlösa urinerande, det gäller att försöka hålla dem kvar, medikamenten, i kroppen, eller ta medikamenten på andra tider än frukosttiden. Jag håller mig ibland från att urinera länge länge, och sen när jag väl urinerar tömmer jag inte hela blåsan av rädsla för demonerna. Jag är ingen doktor men jag har erfarenheten av att hålla sig.
Citera
2022-06-17, 13:33
Medlem
f30malmos avatar
Gör saker på egentiden. Jag är lite orolig av mig som du, mer för att anhöriga inte ska må bra än mig själv egentligen, men annars lite liknande. Men jag gör saker jag tycker om att göra och sitter sällan och bara tänker. Innan jag ska sova kan det ändå bli problem, har då löst det genom att inte lägga mig innan jag känner mig väldigt trött och gör roliga saker istället, kan leda till lite sömnbrist ibland, men har inte hittat en bättre lösning på det.
Citera
2022-06-19, 22:20
Medlem
Standardavvikelses avatar
Väldigt vanligt att man börjar grubbla och att tankarna springer iväg när man är understimulerad. Så genom att sysselsätta dig mer kan vara en lösning som du kan prova. Att vissa av tankarna blir negativa eller mörka är också vanligt, men om dina tankar påverkar din livskvalitet på ett märkbart sätt så kan du söka dig till vården då det kan vara någon form av ångestproblematik.
Citera
2022-06-20, 22:11
Medlem
nattloeperskas avatar
ja, hatar därav att vara ensam och hemma. livet är en konstant jakt på distraktion från mig själv och min egen hjärna. du kan inte läsa istället innan du ska sova? tränar du?

samtidigt tror jag någonstans att man bör öva på att acceptera tankarna och kunna låta dem passera osv för att kunna släppa dem och i längden bli av med dem kanske. tycker bara att det låter oerhört jobbigt så föredrar nog att distrahera mig själv totalt några år till iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in