Hon och familjen hade skyndat sig till sjukhuset efter att en av Anwars vänner ringt och berättat vad som hänt. Läkaren berättade för dem att Anwar var vid medvetande när han kom in till sjukhuset.
– Läkaren sa att han hade sagt ”Det är min födelsedag i dag. Jag vill komma tillbaka till min mamma” och de sista orden han sa var ”Snälla, säg till min mamma att jag älskar henne.”
Citat:
– Han hade framtidsplaner. Han ville starta en egen byggfirma. Han hade precis fått en praktikplats på ett bygge, säger hon och visar en ny mobilfilm.
Det är från klockan fem på morgonen en vardag. På filmen går Anwar från huset i byggarbetskläder.
– Det är hans pappa som har filmat. Han var så stolt och sa ”han har blivit stor nu”.
Citat:
– Kriminella använder killar mellan 13 och 17 för att göra brott åt dem. För de får inte straff. Ett mord är ett mord. Det måste ge ett rejält straff. Det är enda sättet att stoppa det här. Hur många unga ska behöva dö innan man ändrar lagen? säger Issam.
Läste att hans vän som han försökte rädda vägrade vittna... hade det inte varit kameror där så hade GM kommit undan.
Han gick emellan för att rädda sin vän och det blev tacken, eftersom hans vän vill inte bli kallad golare...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!