Flashback bygger pepparkakshus!
2022-06-14, 11:55
Medlem
Vilken Flyg/ Hotel app tycker ni är bäst..bäst pris mm
Citera
2022-06-14, 12:16
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
Vilken Flyg/ Hotel app tycker ni är bäst..bäst pris mm

iochmed att du skriver mm efter bästa pris ....så bästa upplevelsen och service osv är ju vad man är ute efter, så sluta jag enkronor och boka direkt via bolaget som flyger dit du ska...och detsamma med hotel, boka hos dem inte via prispressarsajter/appar
Citera
2022-06-15, 02:27
Medlem
Nja det blir väl ofta krångligare och dyrare att köpa biljet på Flygbolagens egna sidor , när det gäller hotell så går det väll oftast inte. Tycker själv att Momondo verkar ge bästa priset.
Citera
2022-06-15, 09:36
Moderator
Sun Rulers avatar
Förtydligade rubriken lite. /Moderator
Citera
2024-08-25, 07:03
Medlem
carminaburanas avatar
Vad tycker ni är bästa appen för att hitta billiga flyg?

alternativt bästa hemsidan,. Jag har testat Momondo och seat24, men finns det nåt bättre? Jag tänker på fly till USA speciellt.
Citera
2024-08-25, 07:13
Medlem
Använde alltid Kiwi innan pandemin. Reste mycket och hade aldrig något strul. Men när pandemin pågick hörde man mycket skräckhistorier från folk som använde sig av den sortens sidor för att boka flyg sådär gick jag över till att enbart boka direkt från flygbolagen vilket jag fortfarande gör. Brukar dock använda Kiwi och Google flights för att se vilka bolag som är billigast.
Citera
2024-08-25, 08:23
Avstängd
Google flights.
Momondo

Dessa får jag mig en övergripande bild av priser.

Går sedan in på flygbolagets sida och bokar, detta då jag aldrig bokar via andra part.
Citera
2024-08-25, 09:25
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
alternativt bästa hemsidan,. Jag har testat Momondo och seat24, men finns det nåt bättre? Jag tänker på fly till USA speciellt.

ChatGPT ... Frågar och sen får man svar . Billigaste varje gång när man sen jämför .

Varsågod
Citera
2024-08-25, 10:08
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
ChatGPT ... Frågar och sen får man svar . Billigaste varje gång när man sen jämför .

Varsågod
Testade det nu. Den gav mig tips om ett billigt flyg vid en bra tid, men som visade sig inte finnas. När jag påpekade att det inte fanns bad den om ursäkt för att informationen var fel och rekommenderade Skyscanner eller Momondo. ChatGPT är värdelös för detta syfte alltså. Eftersom den hellre fabulerar än säger att den inte vet förlorar man bara tid på att fråga den.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3423151

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in