Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-14, 08:47
  #1
Medlem
Montanasss avatar
Som många av oss vet har det varit rörigt i Järva senaste året, nya grupperingar har bildats och nya konflikter har skapats. Lägg gärna till egen information eller rätta min.

Allians Röd (Shottaz-24K-SKS)

Shottazsfären:

FLG (finns inte kvar, splittrats i två)
SSA (FLG Tensta, Ace, Hoodz, Navy, Piraten)
? (Andra sidan av FLG, okänt, kan vara utrotad efter Ninows död)
Skorpinionerna (Shottaz yngsta, styr byns gator)
Shottaz (Finns knappt kvar, många lämnat gatan)

Intern konflikt inom FLG resulterade i splittring, däremot har inte våld mellan grupperingarna hunnit ske (oklart) och vad ena sidan heter är också oklart.

Många från Söderort stöttar Shottaz-sfären, främst Vårby-sfären, men också en stark koppling till våldsbenägna Farsta (23St och co).

T3 (MoneyWay) verkar inte ha problem med någon i Rinkeby, är inte aktiva på socialamedier.

Allians Blå (HSL, DP)

DP (flesta sitter inne, kommer bli mer aktiva inom några år)
Hjusltabarnen (Gruppering inom DP, Sixty, Fishy och Myran, FARLIGA)
RG's (finns inte kvar)
HSL (oklart hur det går men är på god fot med DP)

Husby:

Afrikanska HH (Zimma häktad, Slice/Noni är ute)
Kurdiska HH (Ytterst oklart, Amir Kurda ute, på god fot med Kawa från Edsberg)
Husbynätverket (Möjligtvis utrotade)

Efter Kardos död blev det en splittring inom HH, kurderna var arga eftersom Kardo var kurd, Afrikanerna stod på sig.

HSL och Kurdiska HH möjligtvis på god fot.

Afrikanska HH kör på och försöker sprida sig till andra delar av Stockholm.
Citera
2022-06-14, 09:09
  #2
Moderator
Chantres avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Organiserad brottslighet
/Moderator
Citera
2022-06-14, 12:23
  #3
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Montanass
Som många av oss vet har det varit rörigt i Järva senaste året, nya grupperingar har bildats och nya konflikter har skapats. Lägg gärna till egen information eller rätta min.
Allians Röd (Shottaz-24K-SKS)
Shottazsfären:
FLG (finns inte kvar, splittrats i två)
SSA (FLG Tensta, Ace, Hoodz, Navy, Piraten)
? (Andra sidan av FLG, okänt, kan vara utrotad efter Ninows död)
Skorpinionerna (Shottaz yngsta, styr byns gator)
Shottaz (Finns knappt kvar, många lämnat gatan)
Intern konflikt inom FLG resulterade i splittring, däremot har inte våld mellan grupperingarna hunnit ske (oklart) och vad ena sidan heter är också oklart.
Många från Söderort stöttar Shottaz-sfären, främst Vårby-sfären, men också en stark koppling till våldsbenägna Farsta (23St och co).

Allians Blå (HSL, DP)
DP (flesta sitter inne, kommer bli mer aktiva inom några år)
Hjusltabarnen (Gruppering inom DP, Sixty, Fishy och Myran, FARLIGA)
RG's (finns inte kvar)
HSL (oklart hur det går men är på god fot med DP)

Husby
Afrikanska HH (Zimma häktad, Slice/Noni är ute)
Kurdiska HH (Ytterst oklart, Amir Kurda ute, på god fot med Kawa från Edsberg)
Husbynätverket (Möjligtvis utrotade)
Efter Kardos död blev det en splittring inom HH, kurderna var arga eftersom Kardo var kurd, Afrikanerna stod på sig.
HSL och Kurdiska HH möjligtvis på god fot.
Afrikanska HH kör på och försöker sprida sig till andra delar av Stockholm.

Inte gatan info, från andra trådar.

24K oklara alianser
Lite i sin egen liga, med helikoptrar, fina hus?

Shottazsfären:
Shottaz, lämnat gatan
FLG splittrats i två
- SSA (FLG Tensta, Ace, Hoodz, Navy, Piraten)
- Okänd, kan vara utrotad
Skorpinionerna, Shottaz yngsta, styr byns gator
FLG speciellt svensken har väldigt mycket para och kan kopa tjänster och vapen. Vilken sida tillhor svensken?

Allians Blå
HSL, inte många ute efter Ostermalm
DP mer aktiva inom några år
Hjulstabarnen, yngre gruppering inom DP, Sixty, Fishy och Myran, FARLIGA
RG's, berätta mer

Husby
Husbynätverket, antagligen äldre numera
Splittring inom HH efter Kardo som var kurd
- Afrikanska HH, Zimma häktad, Slice/Noni ute
- Kurdiska HH, oklart, Amir Kurda ute, på god fot med Kawa från Edsberg
Baserat på färg så är HSL och Afrikanska HH på god fot

T3 (MoneyWay) verkar inte ha problem med någon i Rinkeby, Tensta eller Husby, är inte aktiva på socialamedier

TMT borta?

Mestadels blandade gäng med barndomsvänner
Inte somalier mot araber som i andra städer och länder
Somalier mot kurder i Hjulsta ses idag inte som en etnisk konflikt?
__________________
Senast redigerad av becko 2022-06-14 kl. 12:47.
Citera
2022-06-14, 13:29
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Montanass
Som många av oss vet har det varit rörigt i Järva senaste året, nya grupperingar har bildats och nya konflikter har skapats. Lägg gärna till egen information eller rätta min.

Allians Röd (Shottaz-24K-SKS)

Shottazsfären:

FLG (finns inte kvar, splittrats i två)
SSA (FLG Tensta, Ace, Hoodz, Navy, Piraten)
? (Andra sidan av FLG, okänt, kan vara utrotad efter Ninows död)
Skorpinionerna (Shottaz yngsta, styr byns gator)
Shottaz (Finns knappt kvar, många lämnat gatan)

Intern konflikt inom FLG resulterade i splittring, däremot har inte våld mellan grupperingarna hunnit ske (oklart) och vad ena sidan heter är också oklart.

Många från Söderort stöttar Shottaz-sfären, främst Vårby-sfären, men också en stark koppling till våldsbenägna Farsta (23St och co).

T3 (MoneyWay) verkar inte ha problem med någon i Rinkeby, är inte aktiva på socialamedier.

Allians Blå (HSL, DP)

DP (flesta sitter inne, kommer bli mer aktiva inom några år)
Hjusltabarnen (Gruppering inom DP, Sixty, Fishy och Myran, FARLIGA)
RG's (finns inte kvar)
HSL (oklart hur det går men är på god fot med DP)

Husby:

Afrikanska HH (Zimma häktad, Slice/Noni är ute)
Kurdiska HH (Ytterst oklart, Amir Kurda ute, på god fot med Kawa från Edsberg)
Husbynätverket (Möjligtvis utrotade)

Efter Kardos död blev det en splittring inom HH, kurderna var arga eftersom Kardo var kurd, Afrikanerna stod på sig.

HSL och Kurdiska HH möjligtvis på god fot.

Afrikanska HH kör på och försöker sprida sig till andra delar av Stockholm.
Varför vill du kartlägga det här? Fråga din gruppledare om denna info, inget att skämmas för.
Citera
2022-06-14, 14:11
  #5
Medlem
Montanasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joakim.svensson
Varför vill du kartlägga det här? Fråga din gruppledare om denna info, inget att skämmas för.

Lite ny på FB, vad är gruppledare? Dessutom är det kul att hålla koll på vad som pågår, stora förändringar har skett under senaste året viktigt att hänga med.
Citera
2022-06-14, 14:24
  #6
Medlem
Montanasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Inte gatan info, från andra trådar.

24K oklara alianser
Lite i sin egen liga, med helikoptrar, fina hus?

Shottazsfären:
Shottaz, lämnat gatan
FLG splittrats i två
- SSA (FLG Tensta, Ace, Hoodz, Navy, Piraten)
- Okänd, kan vara utrotad
Skorpinionerna, Shottaz yngsta, styr byns gator
FLG speciellt svensken har väldigt mycket para och kan kopa tjänster och vapen. Vilken sida tillhor svensken?

Allians Blå
HSL, inte många ute efter Ostermalm
DP mer aktiva inom några år
Hjulstabarnen, yngre gruppering inom DP, Sixty, Fishy och Myran, FARLIGA
RG's, berätta mer

Husby
Husbynätverket, antagligen äldre numera
Splittring inom HH efter Kardo som var kurd
- Afrikanska HH, Zimma häktad, Slice/Noni ute
- Kurdiska HH, oklart, Amir Kurda ute, på god fot med Kawa från Edsberg
Baserat på färg så är HSL och Afrikanska HH på god fot

T3 (MoneyWay) verkar inte ha problem med någon i Rinkeby, Tensta eller Husby, är inte aktiva på socialamedier

TMT borta?

Mestadels blandade gäng med barndomsvänner
Inte somalier mot araber som i andra städer och länder
Somalier mot kurder i Hjulsta ses idag inte som en etnisk konflikt?

Vet att 24K och Shottaz/FLG kommer bra överens, det har de iallafall gjort historiskt. H och Troublesome/Musse har varit aktiva sedan Kaka byns tid, Järva veteraner, möjligtvis förebilder för yngre spelare.

Svensken tillhör SSA trots att han ursprungligen är från Byn, den ända icke-somaliern/afrikanen i FLG.

Hjusltabarnens torpeder har åkt in, Sixty och Fishy, Myran/AZ är häktad i Danmark, kan torska.

RG's var en yngre gruppering för DP innan Hjuslstabarnen fanns, där var bland annat Kapten och Ninow med, RG's frontman var K27 i den tidigare delen av hans karriär. Kah och Jokern var även med här. Okänd anledning men splittring sker, Kapten och Ninow går till/bildar FLG och resten av RG's blir bara DP.

Noterbart är att många unga Turkar har börjat komma upp, speciellt i Rinkeby. (OSÄKER KÄLLA) Jag har hört att det talas om att en Turkisk ungdomsliga har påbörjats i Rinkeby, okänt namn. Eftersom Svensken har turkisk bakgrund kanske denna gruppering blir en yngre gruppering i Shottazsfären, men detta är ytterst osäkert.
Citera
2022-06-14, 14:37
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Montanass
Vet att 24K och Shottaz/FLG kommer bra överens, det har de iallafall gjort historiskt. H och Troublesome/Musse har varit aktiva sedan Kaka byns tid, Järva veteraner, möjligtvis förebilder för yngre spelare.

Svensken tillhör SSA trots att han ursprungligen är från Byn, den ända icke-somaliern/afrikanen i FLG.

Hjusltabarnens torpeder har åkt in, Sixty och Fishy, Myran/AZ är häktad i Danmark, kan torska.

RG's var en yngre gruppering för DP innan Hjuslstabarnen fanns, där var bland annat Kapten och Ninow med, RG's frontman var K27 i den tidigare delen av hans karriär. Kah och Jokern var även med här. Okänd anledning men splittring sker, Kapten och Ninow går till/bildar FLG och resten av RG's blir bara DP.

Noterbart är att många unga Turkar har börjat komma upp, speciellt i Rinkeby. (OSÄKER KÄLLA) Jag har hört att det talas om att en Turkisk ungdomsliga har påbörjats i Rinkeby, okänt namn. Eftersom Svensken har turkisk bakgrund kanske denna gruppering blir en yngre gruppering i Shottazsfären, men detta är ytterst osäkert.
Dom enda människorna som kan tänkas vara intresserade av sådana här lowlifes är poliser. Ingen vanlig människa ödslar tid på att lära sig namnen eller smeknamnen på dom här babbarna. Det duger gott och fint med "babbe"/"negern"/"araben"/"turken" osv. Smuts som smuts liksom, jag dricker champagne varje gång en sådan avlider, men jag bryr mig inte om vem av dom som dödas.
Citera
2022-06-14, 14:48
  #8
Medlem
Montanasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joakim.svensson
Dom enda människorna som kan tänkas vara intresserade av sådana här lowlifes är poliser. Ingen vanlig människa ödslar tid på att lära sig namnen eller smeknamnen på dom här babbarna. Det duger gott och fint med "babbe"/"negern"/"araben"/"turken" osv. Smuts som smuts liksom, jag dricker champagne varje gång en sådan avlider, men jag bryr mig inte om vem av dom som dödas.

Jaså du är en sådan. Tycker det är komiskt att folk som gillar att titta på "Goodfellas", "The Sopranos" och "The Godfather" och har lite smått respekt för "vita gangsters" är samma personer som avskyr de kriminella vi har här. Nu säger jag inte att du är sådan, men du är klart en person som inte på någon nivå kan förstå dessa individer, vilket eventuellt kommer leda till mer problematik i Sverige på lång sikt.
Citera
2022-06-14, 15:22
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Montanass
Jaså du är en sådan. Tycker det är komiskt att folk som gillar att titta på "Goodfellas", "The Sopranos" och "The Godfather" och har lite smått respekt för "vita gangsters" är samma personer som avskyr de kriminella vi har här. Nu säger jag inte att du är sådan, men du är klart en person som inte på någon nivå kan förstå dessa individer, vilket eventuellt kommer leda till mer problematik i Sverige på lång sikt.
Jaså du är en sådan. Tycker det är komiskt att folk fascineras av mångkultur och röstar för mångkultur. Du är klart en person som inte på någon nivå förstår hur islam och invandrarkulturer fungerar, vilket definitivt kommer slita sönder vårat land.
Citera
2022-06-14, 15:58
  #10
Medlem
Montanasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joakim.svensson
Jaså du är en sådan. Tycker det är komiskt att folk fascineras av mångkultur och röstar för mångkultur. Du är klart en person som inte på någon nivå förstår hur islam och invandrarkulturer fungerar, vilket definitivt kommer slita sönder vårat land.

Haha, tror jag har bra mycket bättre koll på mångkultur och islam än vad du har. Antar att du bor ett svenskt medelklassområde.

Förmodligen kommer invandringen och segregationen slita sönder vårt land, inget jag nekar till, men din attityd är inte rätt sätt att gå till väga för att förändra den dystra framtiden.
Citera
2022-06-14, 18:06
  #11
Medlem
Montanasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joakim.svensson
Du har förmodligen fel i dina påståenden förutom det sista, det låter jag vara osagt. Vet inte ifall jag har rätt attityd till förändring, antagligen för att jag redan ser slutresultatet...Ifall inte våra politiker sätter ned foten mot islam så kommer vi att utplånas

Varför skriver du ens i dessa trådar? Skriv i de politiska istället.
Citera
2022-07-25, 19:08
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Montanass


Allians Röd (Shottaz-24K-SKS)

Shottazsfären:

FLG (finns inte kvar, splittrats i två)
SSA (FLG Tensta, Ace, Hoodz, Navy, Piraten)
? (Andra sidan av FLG, okänt, kan vara utrotad efter Ninows död)
Skorpinionerna (Shottaz yngsta, styr byns gator)
Shottaz (Finns knappt kvar, många lämnat gatan)

Intern konflikt inom FLG resulterade i splittring, däremot har inte våld mellan grupperingarna hunnit ske (oklart) och vad ena sidan heter är också oklart.

Många från Söderort stöttar Shottaz-sfären, främst Vårby-sfären, men också en stark koppling till våldsbenägna Farsta (23St och co).

Har jag inte missuppfattat så blev FLG till SSA + skorpionerna (Hanad verkar ha en ledar/större roll vad gäller skorpionerna), efter ninow blev det lite oklart, men tror de har anslutit sig till SSA + skorpionerna.
Båda nämnda är ju mer eller mindre underhuggare till SHZ, aka SHZ yngre

de som har någon form av allians/stöttar/vänner med SHZ + "shz yngre" är ju främst 24k, vårby (VNT) samt dalen. (framgår i flertal fups)

För övrigt ska det ju varit "franky" (som dog i Köpenhamn) som startat FLG, lillebror till Farre som "ska vara en ledargestalt för SHZ"


Citat:
Ursprungligen postat av Montanass
T3 (MoneyWay) verkar inte ha problem med någon i Rinkeby, är inte aktiva på socialamedier.

T3 är väl mer eller mindre borta?


Resten känns mer eller mindre korrekt.
DP är ju egentligen främst 3mst (borde egentligen vara 2mst då en utav M varit död i flera år nu) - Sen finns det "dp yngre" tex, shacki, panda dumle osv, och senast anslutna är ju "hjulstabarnen" som även skapat samarbetet i Danmark med LTF


Flikar även in, inte för det var du som nämnde TMT, men TMT är helt borta, de sista medlemmarna gick över till "DP alliansen" varav minst 2 (från gamla TMT efter gått över till "dp") har dött.


Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback