Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-08, 20:04
  #205
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pruttler

Det Ukraina försvarar är för fan inte sina stålar . De försvarar sin rätt att få existera och att få leva som de själva vill. De vill inte leva under pruttlands diktaturförtryck. Ukraina försvarar sitt terrotorium, pruttler kämpar för territoriel erövring. Oavsett vem som "vinner" så är det ekonomiskt en katastrofal nettoförlust.

Vidare så har det här geopolitiska spelet betydelse för övriga europas säkerhet, på både kort och lång sikt, och på längre sikt hela världen, .

Vad är det för fel på dig? och vad fan har det här med afrika att göra?

Ukraina får göra vad de vill. Men jag ser 1000 saker som är bättre att stödja, där jag får en bättre värld, än high Maintaince Zelensky, Kolomoisky och hans Bandera entourage. Och vi (som i Väst) stödjer med pengar. Dels pengar som vi ger i bistånd, dels materiel som vi behöver ersättta, och dels pengar som vi förlorar genom sanktioner.

Du tror att du vinner debatter genom att vara otrevlig. Det tror inte jag...
Citera
2022-06-08, 20:07
  #206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jano
70 miljarder i månaden är ju en minst sagt saftig summa. Något som hade varit mycket billigare och bättre för alla hade varit om Voldemort Zelensky bara hade kapitulerat allready.
Ja. Han borde det va? Du hade gjort desamma antar jag? Givit upp ditt folk och fosterland?
Citera
2022-06-08, 20:09
  #207
Avstängd
pruttlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XfileDK
Han är en puppet åt djupa staten i väst eftersom alla i väst, särskilt EU-länder som Sverige, stödjer Ukrainas "självständighet" trots att de skiter i sin egna. Vilket betyder att de har andra intressen i att förlänga kriget vilket jag misstänker har att göra med människohandel, underjordiska tunnelsystem och/eller illegal utvinning av någon resurs (svarta pengar), därför är det troligt att Ryssland har rätt i att de är nazister då det trots allt är en del som talar för att Ukrainas krigare utgörs av västerländska terroristlegioner av nazistisk art.

Jo, alltså jag hörde dig första gången och jag ser vad du skriver (typ-ish.. väldigt rörigt). Men vad var det för belägg som du hade?

Jag kan hjälpa dig att strukturera upp det du skriver:
1) Zelensky är en puppet åt djupa staten, djupa staten som finns i väst.
2) Särskilt EU-länder som Sverige stödjer Ukrainas självständighet
3) EU-länder som Sverige skiter i sin egen självständighet
4) nånting om människohandel och svarta pengar.. tror inte jag pallar läsa mer.

Du, är inte det här lite off-topic?

Kan du välja en eller två grejer som är on-topic utav det du skriver och på ett tydligt sätt framföra vad dessa en eller två påståenden är? Kan du därrefter lägga fram dina belägg för dessa ståndpunkter då de låter rätt otroliga, för det kan nog behövas om någon ska tro på dig?

Klarar du det eller tänker du fortsätta med osammanhängande luddrigt svammel?
Citera
2022-06-08, 20:09
  #208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Jag antar att de lyxjakter som blivit beslagtagna från ryssar istället kommer köpas upp av nyrika politiker från Ukraina. Hur mycket kommer försnillas? 5, 10 eller 50 procent av pengarna?
Hahaha du tror väl inte att det är 70 miljarder som vi för över på ett konto? Vi skickar vapen Som är värda xxxxx antal miljarder samt står för humanitär hjälp.
Citera
2022-06-08, 20:13
  #209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Topelius
Det blir ju lite syntax-error när man läser ”The Protocols of the Elders of Zion” när oktober-revolutionen bestod av 75% judar. Och Sovjetisk judiskt-bolsjevism, var anledningen till att Hitler invaderade Sovjet

Och det är samma judiska-bolsjevism som Putin representerar. Världsherradöme via Ukraina.





Psst: Jag vet hur det låter men en som IQ-befriad borde fundera på vem som är den evige juden.
Fast jag tror du fattar.

Jag tycker det är magiskt att man har facit i hand och man stirrar i facit. Men ändå så trampar vidare på samma stig kanske i hopp om att det kommer fungera denna gång. Samtidigt förstår man (förhoppningsvis) att man enbart kommer finna en hund begraven vart man är påväg.
Citera
2022-06-08, 20:15
  #210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Fast ukrainarna själva vill ju inte det. Risken för blodbad är stor oavsett om ryssarna sakta vinner eller sakta förlorar. Det bästa hade varit om USA deklarerat att allt ryskt i ukrainskt territorium är tillåtna mål från luften. Då hade det inte blivit nåt krig och inga sanktioner och ingen spannmålsblockad etc.


Och? Att Ukraina inte vill styras av ryssland är en sak.

Att ukraina fortfarande är ett lika stort korrupt skithål som ryssland är en helt annan.


Inte fan vill vi i sverige att ryssland ska s tyra rosengård, även om det bor 80%invandrare där och är sveriges skithåla.
Citera
2022-06-08, 20:19
  #211
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acekorv
Tanken är inte att informationen ska nå Afrika, tanken är att den ska nå Sverige och Europa.

Citat:
Det här sker på twitter och twitter når alla. Ringer det en klocka när det spreds disinformation om att Sveriges social snor mellanöstern barn från deras föräldrar? En annan kampanj.

Det är absolut inte konstigt att dessa kommer från Afrika. Billigare arbetskraft. Det finns länder i Afrika som stödjer Ryssland
Hur ska du ha det?

Citat:
Jag vet mycket väl att Afrika inte är ett land.
Klart att ni ogillar ngn som kommenterar som jag. För det är ett hot mot er gruppering.
Eftersom:
”-Fan nu kommer den här jäveln och riskerar att vi tappar sympatisörer.”
Du gör bort dig igen...
Citera
2022-06-08, 20:20
  #212
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Jag tycker det känns skönt att vi har någon så pass intellektuell och utbildad i denna tråden som kan hjälpa oss andra på traven så att vi förstår (ironi).

Du har inte tänkt tanken annars att hela världen hade mått ganska mycket bättre utan att det hade varit krig? Varför inte hela världen kunde hjälpas åt att bygga upp istället för att riva ner efter Corona.
Vad jag menar med det här ska jag förklara så att du inte missförstår igen.

Hade USA gett fan i att provocera med att blanda in och greja med NATO så hade det aldrig behövt bli något krig. Men om du läser på lite grand så vet du ganska snabbt att både Clintons, Obama och nu Biden har haft "smutsig byk" i Ukraina.
(du kan i varje fall göra ett försök till att förstå, nu när jag ändå har förklarat de lite bättre. Eller du kanske vill jag ska rita en karta och förklara)?

Ja rita gärna och förklara med VERSALER.
1. Rita och förklara hur stater som varit under sovjetiskt styre absolut inte vill tillbaka dit.
Behöver du inspiration? Estland, Lettland, Litauen, Polen, Tjeckien, Slovakien.

Ja just det Rysslands svar på NATO, Tasjkent-samarbetet, är det bara -stan länder som anslutit sig till.
Citera
2022-06-08, 20:22
  #213
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acekorv
Jag tycker det är magiskt att man har facit i hand och man stirrar i facit. Men ändå så trampar vidare på samma stig kanske i hopp om att det kommer fungera denna gång. Samtidigt förstår man (förhoppningsvis) att man enbart kommer finna en hund begraven vart man är påväg.
Dags att införa Nobelpris i dumhet.
Citera
2022-06-08, 20:27
  #214
Avstängd
pruttlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ukraina får göra vad de vill. Men jag ser 1000 saker som är bättre att stödja, där jag får en bättre värld, än high Maintaince Zelensky, Kolomoisky och hans Bandera entourage. Och vi (som i Väst) stödjer med pengar. Dels pengar som vi ger i bistånd, dels materiel som vi behöver ersättta, och dels pengar som vi förlorar genom sanktioner.

Som sagt, det är välinvesterade resurser. Hur många gånger behöver man förklara för dig att krig i regel är jättedyrt och saknar avkastning?

Vad tror du det kostar en mottagande stad av ett regn av TOS-1-raketer?
https://www.youtube.com/watch?v=SWM4PfDo8PY

Vad kostar det befolkningen om pruttler-kleptokratin tar över ekonomin i Ukraina?

Vad tror du det kostar oss om pruttler helt gratis får fortsätta med sina invasioner?

Vi tar det igen, läs noga nu:
  • Krig är så in i helvetes dyrt.
  • Det tjänar oss bättre att lägga de pengarna på Ukraina än att kriga själva.
  • Våra kostnader är också Rysslands kostnader. Ju mindre pengar pruttland får över till krig (och ju mer resurser de slösar) desto bättre för oss.
  • Det går inte att sätta ett pris i kronor eller dollar på vår frihet och våra liv. Det är just nu Ukraina som försvarar vår frihet och våra liv åt oss.
  • Mer resurser till Ukraina är bra för ukraina. Det ger dem bättre motståndskraft.
  • Krig saknar i regel avkastning. Det handlar inte om pengar.
  • Det vi betalar för det här är ett mycket billigt pris och väl investerade pengar.
Citera
2022-06-08, 20:27
  #215
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golden.Ration
Hur ska du ha det?


Du gör bort dig igen...

Ja oj vad jag gör bort mig /s . Afrika är en kontinent kontinenten innehåller länder.

Om det är på den här nivån ni tänkt uppnå världsherravälde så kan det bli svårt.
Citera
2022-06-08, 20:29
  #216
Avstängd
pruttlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Ja han har ridit runt på sin björn och mejat ned alla i decennier. Mannen är inte att leka med.

Tycker du det är sexigt och dominant det han håller på med?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback