• 2
  • 3
2022-06-08, 00:01
Medlem
Är det ens möjligt att få en betalningsanmärkning helt ovetandes, om det inte gäller skuld till det allmänna.
Måste väl bli delgivning innan , sen bestrider man, så kronofogden släpper det och betalar innan det går till tingsrätt?
Citera
2022-06-08, 00:14
Medlem
Fick anmärkning på en läkarräkning ngn gång på 90-talet. Aldrig haft det sen dess.
Citera
2022-06-08, 02:48
Medlem
Var länge sedan, men lyckades få en eller kanske två anmärkningar som bara handlade om "slarv", dvs oordning, förvirrad och att är personlighetstypen som skjuter på saker hela tiden. Jag hade pengarna att betala räkningarna vilket gjorde det retfullt att ha anmärkningen i flera år.

Är aningens ordningsammare idag men delvis räddad av att jag har det mesta på autogiro.
Citera
2022-06-08, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Är det ens möjligt att få en betalningsanmärkning helt ovetandes, om det inte gäller skuld till det allmänna.
Måste väl bli delgivning innan , sen bestrider man, så kronofogden släpper det och betalar innan det går till tingsrätt?

Går det till kronofogden får man en anmärkning, direkt, ag fick inte reda på det alls som jag skrev tidigare, utan upptäckte det när jag skulle köpa en grej på avbetalning.
Citera
2022-06-08, 20:09
Medlem
Dostoyevskys avatar
Jag fick två anmärkelser nu i år för fakturor har inte gått fram korrekt från Transportstyrelsen. Av någon anledning har de inte skickat grejer i Kivra trots att det görs i vanliga fall och snigelposten har jag inte fått. Har begärt rättelse för den ena, jag hoppas KFM kan gå med på det. Ser en del skriva att de fått anmärkningar för att de har skrivit fel OCR osv, det är en typisk sak som man ska försöka begära rättelse för då man uppenbart har försökt betala men gjort ett enkelt misstag. Det är väldigt lätt att bevisa också med ett kontoutdrag.
Citera
2022-06-09, 09:25
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UNDASW
Mycket smidigare, dock dubbel och trippel-läser jag alla fakturor sedan den missen, pallar inte med sån trams igen

Det förstår jag! Så extremt pissigt sätt att få en betalningsanmärkning!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in