Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-07-14, 13:51
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kontinuerligtoklar
Namnet på skolan ser i min mening lite oseriösare ut (?)
Skulle säga att det inte är något att ta i beaktning.
Kan förstå att IT-högskola låter lite finare vid första anblicken men det är verkligen försumbart.
Det enda man som arbetsgivare skulle kolla på vore att båda va YH-utbildningar, de ses då som likvärdiga ifall man inte vet mer eller mindre om den ena skolan.

För min del har jag inte hört talas om IT-högskolan men jag har hört talas om Nackademin, och sett flera kandidater från nackademin på mitt jobb så där ligger nog Nackademin på plus för att de är lite större och därmed mer kända.
Citat:
Ursprungligen postat av kontinuerligtoklar
- Mindre och nyare skola (enbart 7 utbildningar på plats i Stockholm, och campuset i Stockholm startade 2018)
- De hävdar att de kör hybrid-undervisning, vilket är lite diffust. Själv föredrar jag utbildning på plats.
Jag skulle se detta som de viktigaste nackdelarna. En ny skola med hybridföreläsningar kan ses ned på av arbetsgivare.

Jag är skeptisk till hybridutbildningar.
Tror man har ganska trist studenttid om man kör hemifrån jämfört med på plats och att det blir svårare att knyta kontakter och bolla vad man lärt sig. Mycket viktigt händer mellan föreläsningarna när man snackar med sina kurskamrater.

(Och då ska jag säga att för erfarna programmerare tycker jag videmöten och videoföreläsningar är sjukt effektiva om man kör nån timme med ett gäng man redan känner. Men det är inget jag skulle vilja ha som nybörjare och inget jag skulle vilja göra över lång tid)
__________________
Senast redigerad av MarcoBolan 2022-07-14 kl. 14:04.
Citera
2022-07-22, 12:16
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
För min del har jag inte hört talas om IT-högskolan men jag har hört talas om Nackademin, och sett flera kandidater från nackademin på mitt jobb så där ligger nog Nackademin på plus för att de är lite större och därmed mer kända.

Intressant. Vilket företag jobbar du på? (Om det är personligt får du gärna PMa) Frågar då jag är intresserad av att veta vilken typ av företag som gärna anställer folk med YH-examen. Tnx in advance
__________________
Senast redigerad av Isabella.K 2022-07-22 kl. 12:19.
Citera
2022-09-13, 14:54
  #15
Medlem
Watteris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kontinuerligtoklar
Tycker i allmänhet att det finns alldeles för lite vettiga elev-recentioner av YH-utbildningarna överlag. Känns inte som att man kan hitta någon grundlig info någonstans

Detta håller jag med om, måste fan bli skärpning. Och recensioner man ser med högsta betyg och vitsord om hur jävla bra yh-skolan är ligger skolan själv bakom vilket inte ger en rättvisande bild. Deras enkäter om hur pass många som hamnar i jobb efter slutförd utbildning trollas och tolkas frikostigt med.

Det är fan bara bluff och båg alltihop! Varför fler inte går ut och yttrar sig om sina dåliga yh-erfarenheter för att varna andra från att göra om samma missa misstag kan jag bara spekulera i, för egen del känner jag mig grundlurad och är jävligt skamsen över att ha gått på den här omfattande bluffen.

Så snälla, en gång för alla, utbilda er inte till programmerare för i helvete!
Citera
2023-10-31, 15:32
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Watteri
Detta håller jag med om, måste fan bli skärpning. Och recensioner man ser med högsta betyg och vitsord om hur jävla bra yh-skolan är ligger skolan själv bakom vilket inte ger en rättvisande bild. Deras enkäter om hur pass många som hamnar i jobb efter slutförd utbildning trollas och tolkas frikostigt med.

Det är fan bara bluff och båg alltihop! Varför fler inte går ut och yttrar sig om sina dåliga yh-erfarenheter för att varna andra från att göra om samma missa misstag kan jag bara spekulera i, för egen del känner jag mig grundlurad och är jävligt skamsen över att ha gått på den här omfattande bluffen.

Så snälla, en gång för alla, utbilda er inte till programmerare för i helvete!

Vart och vad pluggade du? Och varför nej till programmering?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback