• 2
  • 3
2022-06-01, 12:17
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Många kebabsvarvare är så snåla att dom plockar upp kött som ramlat på golvet och sätter tillbaka det i behållaren.
Citera
2022-06-01, 12:35
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Det finns starka åsikter om att inte äta mat som kommit från golvet. Jag tycker det är bs, har ätit massa gånger från golvet och aldrig blivit dålig.

För min del beror det självklart på vad som har hamnat på golvet, skick och hur den har hamnat men oavsett så blir det bakterier.

Det är något jag räknar med. Men om man sköljer av och sen kokar, steker, grillar eller bakar det i ugnen så försvinner väl alla bakterier?

Men herregud, hur tror du din mat behandlas på pizzerior, hamburgerhak osv?
Efter omfattande resor i den sk tredje världen har jag blivit helt immun mot bacillskräck. En måttlig mängd med bakterier och föroreningar håller ditt immunsystem på topp.
ok, jag skulle inte plocka upp något som skulle äta från golvet på en offentlig toalett, men hemma på ett köksgolv, inga som helst problem.
Nu vet jag förvisso inte hur det ser ut i ditt hem, men om man har våttorkar golv lite då och då är risken minimal.
Citera
2022-06-01, 12:39
Medlem
påminner om när vi spillde ut svindyr whiskey på golvet och jag och en kompis låg på golvet och lapade whiskey (som hundar).

Resonemanget är att alkoholen tar död på allt farligt (på golvytan), men det ser fan inte bra ut
Citera
2022-06-01, 13:38
Medlem
Jag äter enbart mat som har legat på golvet. Floorfood metoden. Ny diet.
Citera
2022-06-01, 13:43
Medlem
Skulle rent generellt säga nej. Däremot beror det på vad det är, tappar man något som går att sköja av ganska enkelt kan man äta det, eller exempelvis em brödbit som man kan borsta av.

Detta förutsätter ju dock att man har ett rent golv. Ute/hos någon annan slänger man ju givetvis maten
Citera
2022-06-01, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Oklart vad du menar med att alla bakterier dödas. Vem dödar bakterierna?

Jag äter som sagt inget som hamnat på golvet i en restaurang. Att maten jag får på tallriken kan ha legat på golvet ute i köket och plockats upp utan min vetskap är en annan sak. Då kan man inte äta på restaurang öht, då de lika gärna kan ha spottat i maten.

Värmen dödar bakterier vid 70 grader.
Citera
2022-06-01, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokarev
påminner om när vi spillde ut svindyr whiskey på golvet och jag och en kompis låg på golvet och lapade whiskey (som hundar).

Resonemanget är att alkoholen tar död på allt farligt (på golvytan), men det ser fan inte bra ut

Den synen måste varit för jävla rolig men jag förstår er, whiskey är fan inte billigt, det är dyra droppar.
Citera
2022-06-01, 15:06
Medlem
Kan tänka mig att folk som vägrar äta något som varit tappat på golvet, samtidigt gärna frågar jordgubbsståndet på stan om denne får provsmaka en osköljd jordgubbe det suttit sniglar och bakteriell jord på, och som minst 2 främlingar plockat/paketerat/sorterat med sina snuskiga händer

Men men. Hemma kan jag skölja av om det behövs, annars blåsa lite heh.
Men någon annan stans, nej. Eller beror nog på om jag vart full.
Citera
2022-06-01, 15:06
Medlem
Citat:
Den synen måste varit för jävla rolig men jag förstår er, whiskey är fan inte billigt, det är dyra droppar.

Det var en fin whiskey och det var fina trägolv - och det var en fin tillställning
Citera
2022-06-01, 15:10
Medlem
hippilis avatar
Hamnar mat på golvet är Sture snabbt framme och tar det och springer iväg , eh ja Sture är huskatten alltså
Citera
2022-06-01, 15:16
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Värmen dödar bakterier vid 70 grader.

Dels kan maten du tappar ha svaltat till under 70 grader och dels går det att tappa bröd, sallad m.m. också, vilket aldrig har den temperaturen.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in