Citat:
Ursprungligen postat av
PsychoBlonde
Jag tror hon då gärna vill vara "som alla andra". Sen tycker jag personligen att diagnoser har sin charm. Varför vara vad andra beskriver som normal? Hade hon betett sig och vart en trevligare person hade jag känt empati för henne men svårt att göra det när hon är en elak skata.
Vet inte om det är så charmigt med såpass hämmande diagnoser, och framför allt inte alltid så trevligt för de själva som lider stort av det, men jag håller annars med dig. Hade alla varit exakt lika så hade det ju varit väldigt tråkigt.
Det är tragiskt och tråkigt att Bumbi slösar bort sitt liv instängd i den där lägenheten, och lever ett ganska isolerat och enstörigt liv. Man önskar ju att hon hade kunnat få bättre hjälp att få ordning på sitt liv och bli lite lyckligare. Hon verkar mest frustrerad, arg och missnöjd, och det maniska spelandet som hon är fast i hjälper henne verkligen inte att bli lyckligare (förutom bara i korta ögonblick).
Men allt det sagt, även om det är synd att hon (och andra) skall drabbas av denna typ av psykiska sjukdomsproblem utan att få bra hjälp, så håller jag med att hon som person verkar rätt osympatisk.
Har inga problem med att andra har sina problem (vi har ju alla våra olika issues, och ingen är perfekt eller 100% normal), så länge man är rätt sympatisk i grunden.