2024-01-19, 10:33
Medlem
Von.griss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackie
Hon tar trilafon! Men antar den har en liknande effekt!

Det som hon verkligen skulle behöva är en lång vass stålstång inhamrad vid ögats kant, kapa nerverna vid pannloben.
Helt enkelt en klassisk lobotomi. 💯👌

På riktigt mina tankar går ut till dom stackarna som behöver handskas med den här jävla idioten i vardagliga livet. Allt från café personal till läkare.

Vart försvann syrrans snack om behandlingshem? Det är ju för fan mer aktuellt nu än någonsin?
Hon spelar hej vilt igen, och pundar loss på sina piller i vanlig ordning… inget händer…

2024 året då drottningen blir hemlös och önskar hon hade en plats på dagcenters boende.
2024-01-19, 10:37
Medlem
Von.griss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BastaTingsratten
Emelie är uppenbart förståndshandikappad. Hon står med skulder upp över öronen men fortsätter att spela och syssla med allt som är grunden till alla problem.

Vad är det för förvaltare som tydligen låter henne få horpengarna på sitt eget konto och som sen Emelie själv fördelar till förvaltaren???? Hon behåller en massa pengar som hon spelar bort.
Vidrigt av Josefin att acceptera. Uselt av förvaltaren att inte ta tag i detta

Emelie måste behandlas som en bebis då hon tydligen inte kan hantera sitt liv. Hon behöver pengar från fk och sen flytta in på LSs och varje dag tvingas sitta och måla prickar i dominobrickor.

Ska den idioten ha en krona till från våra skattepengar så skulle det där vara obligatoriskt.
Sen om dåren ska måla dominobrickor eller kylskåpsmagneter det får ”stå för henne”.
”Time will tell.”
2024-01-19, 10:38
Medlem
Luzzjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaland
bumbi spelade precis upp alla pengar som hon skulle ha att leva på under i helgen och är nu helt pank igen 🤣🤣🤣

Gunilla det var en rejäl utskällning du fick hoppas du mår bra 😅

Så klart! Hon som skulle ”spara” pengar och ta ut mer till hennes förvaltare denna vecka. Lögner som vanligt.

Kommer ni ihåg när hon sa att hon sparat undan till skatten? 3800kr har dom sparat undan! Två snillen som arbetar hårt hör jag
2024-01-19, 10:40
Medlem
Von.griss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzzje
Så klart! Hon som skulle ”spara” pengar och ta ut mer till hennes förvaltare denna vecka. Lögner som vanligt.

Kommer ni ihåg när hon sa att hon sparat undan till skatten? 3800kr har dom sparat undan! Två snillen som arbetar hårt hör jag

Haha många bäckar små som man säger.
Säger de igen 2024, året dumbi kommer önska hon hade en plats på dagcenter.
2024-01-19, 10:48
Medlem
Luzzjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von.gris
Haha många bäckar små som man säger.
Säger de igen 2024, året dumbi kommer önska hon hade en plats på dagcenter.

Ja, det verkar sannerligen vara på väg åt ett håll och det är total ruin. Sorgligt, men sant. (Jag hör Bumbis rösta eka i huvudet: den där luzzje han är riktigt puckad!)
2024-01-19, 11:24
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frasselagesen
Vad spelar det för roll?

Ingen skola är väl så usel att det kan vara en ursäkt för att Dumbi blev som hon är?
Hon påminner om en tjej jag gick i högstadiet med men jag har ingen skolkatalog eller liknande sätt att ta reda på det.
2024-01-19, 15:14
Medlem
Citat:
hon hade riktigt flyt ett tag och skulle tillochmed ta ut lite pengar men hon bestämde sig för att hålla på dem och ta ut senare
sen började hon satsa helt sjuka summor och det gick snabbt som det brukar göra 👍👍

riktigt sur var hon 🤣🤣
Finns liven någonstans?
2024-01-19, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BastaTingsratten
Emelie är uppenbart förståndshandikappad. Hon står med skulder upp över öronen men fortsätter att spela och syssla med allt som är grunden till alla problem.

Vad är det för förvaltare som tydligen låter henne få horpengarna på sitt eget konto och som sen Emelie själv fördelar till förvaltaren???? Hon behåller en massa pengar som hon spelar bort.
Vidrigt av Josefin att acceptera. Uselt av förvaltaren att inte ta tag i detta

Emelie måste behandlas som en bebis då hon tydligen inte kan hantera sitt liv. Hon behöver pengar från fk och sen flytta in på LSs och varje dag tvingas sitta och måla prickar i dominobrickor.

Hade älskat att se henne måla prickar i dominobrickor men blir orolig för andra boende om hon ska in på LSS, hon vill ju döda alla med diagnoser och handikapp. Vet inte om det är någon skum projicering hon håller på med eller om hon bara inte kopplar att hon själv är förståndshandikappad..
2024-01-19, 16:18
Medlem
Citat:
hon hade riktigt flyt ett tag och skulle tillochmed ta ut lite pengar men hon bestämde sig för att hålla på dem och ta ut senare
sen började hon satsa helt sjuka summor och det gick snabbt som det brukar göra 👍👍

riktigt sur var hon 🤣🤣
Hur mycket satte hon in och hur mycket var hon uppe i?
2024-01-19, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
Hade älskat att se henne måla prickar i dominobrickor men blir orolig för andra boende om hon ska in på LSS, hon vill ju döda alla med diagnoser och handikapp. Vet inte om det är någon skum projicering hon håller på med eller om hon bara inte kopplar att hon själv är förståndshandikappad..

Jag tror hon då gärna vill vara "som alla andra". Sen tycker jag personligen att diagnoser har sin charm. Varför vara vad andra beskriver som normal? Hade hon betett sig och vart en trevligare person hade jag känt empati för henne men svårt att göra det när hon är en elak skata.
2024-01-19, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tussilago1
Hur mycket satte hon in och hur mycket var hon uppe i?

Även dom få gångerna hon exempelvis hon tagit ut 10k och uppåt så har dom pengarna direkt gått in på spelkontot igen dagen efter när pengarna nått hennes bank. Möjligt att hon köpt nå trashiga kläder och gjort naglar som setat kvar waaay länge. Eller vi får inte glömma när hon satte in svintot i sitt hår. Fast då spelade ju hon samtidigt upp 15k i frisörstolen 😂
2024-01-19, 17:04
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoBlonde
Jag tror hon då gärna vill vara "som alla andra". Sen tycker jag personligen att diagnoser har sin charm. Varför vara vad andra beskriver som normal? Hade hon betett sig och vart en trevligare person hade jag känt empati för henne men svårt att göra det när hon är en elak skata.

Vet inte om det är så charmigt med såpass hämmande diagnoser, och framför allt inte alltid så trevligt för de själva som lider stort av det, men jag håller annars med dig. Hade alla varit exakt lika så hade det ju varit väldigt tråkigt.

Det är tragiskt och tråkigt att Bumbi slösar bort sitt liv instängd i den där lägenheten, och lever ett ganska isolerat och enstörigt liv. Man önskar ju att hon hade kunnat få bättre hjälp att få ordning på sitt liv och bli lite lyckligare. Hon verkar mest frustrerad, arg och missnöjd, och det maniska spelandet som hon är fast i hjälper henne verkligen inte att bli lyckligare (förutom bara i korta ögonblick).

Men allt det sagt, även om det är synd att hon (och andra) skall drabbas av denna typ av psykiska sjukdomsproblem utan att få bra hjälp, så håller jag med att hon som person verkar rätt osympatisk.

Har inga problem med att andra har sina problem (vi har ju alla våra olika issues, och ingen är perfekt eller 100% normal), så länge man är rätt sympatisk i grunden.
Senast redigerad av peterpanp 2024-01-19 kl. 17:24.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in