Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Stängt
  • 2
  • 3
2022-06-03, 13:18
  #25
Medlem
aaerligs avatar
Kort men underhållande att läsa. Fortsätt med det!
2022-06-04, 23:30
  #26
Medlem
Callebiltes avatar
Jag tyckte den var bra och trovärdig. Jag har svårt för tripprapporter typ
23.17 Så kom 2 små katter springande över fönsterbrädan.
23.21 Nu börjar det pirra i lilltån..

Seriöst vem fan har sån koll när man är flummig på droger om man inte typ filmat sig själv med en go pro kamera och sedan recenserar filmen.

De gånger jag fått tyngre droger (i samband med läkarbesök) är det typ
Fick en spruta/tablett
Börjar kännas skönt i kroppen
Vaknar och 4 timmar ha gått.. kommer inte ihåg ett smack

Ungefär samma som om jag skulle beskriva en bra fest (alkohol) ^^

Anyway, jag tyckte tripprapporten var ok och TS har talang för språket (så ta inte livet av dig igen utan bli författare eller nåt). Cheers!
2022-06-04, 23:47
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thxgivin
Det här är min första tripprapport, men förmodligen inte min sista.

Jag var någonstans i en Stockholmsförort på kvällen, minns ej exakt var men det var på södra sidan i alla fall. Omgivningen var mörk och slaskig, en smutsig miljö där snö möter tö, ni vet en sådan typ av kväll som får en att ifrågasätta varför man ens bor i det här landet.

Min flickvän hade nyligen gjort slut med mig, men som tur var så var jag påväg till en god vän som ämnade trösta mig och försöka plåstra om mitt krossade hjärta. Han arbetar som kock, så efter en utsökt middag och några glas vin så plockar jag fram ett 100-pack Rivotril jag hade köpt på vägen dit.

Som ni säkert vet så är konsumtion av bensodiazepiner en exponentiell upplevelse, i den bemärkelsen att man i början tar lite för att ta mer och mer tills dess att man teleporteras till nya platser med stöldgods i ryggsäcken och blåtiror i ansiktet.

Här har ni en visuell representation över bensodiazepinernas exponentiella egenskaper: https://gyazo.com/de39bbc91cc13bd688fdcfd028d9ff81

Så istället för konventionell dessert som marängsviss eller creme brulee så drack vi vin och poppade Rivotril. Jag var nu längre inte hjärtekrossad för jag kom inte ens ihåg att min flickvän gjort slut med mig, och samtidigt hade jag och min vän en väldigt mysig kväll.

Nu börjar det svartna lite, men jag minns att vi fick idén att lämna lägenheten och göra någonting. Vad vi tänkte hitta på har jag ingen aning om, men jag vaknade upp i en sjukhussäng och minns att jag var otroligt lack utan någon egentlig anledning till att vara det. Jag drog ur mig lite slangar och skit jag hade instucket i kroppen och sprang iväg, sen blev det svart igen.

När minnet återvände så befann jag mig i mitt ex lägenhet (inte hon som gjort slut med mig, ett ex från en tidigare relation), då jag tydligen hade fått en LPT på mig. Jag blev dock hittad av polisen och förd till någon slags beroendeakut på Sankt Görans. Som tur är så är jag väldigt manipulativ så jag lyckades övertala läkaren att skriva ut mig efter enbart ett dygn där, medan min kompis som hamnade på samma ställe var fast där i 2 veckor haha! Maten där var dock väldigt god

Efter denna upplevelse var jag inte längre hjärtekrossad, istället åkte jag hem och drog några linor tjack, programmerade lite och kollade på YouTube.

Haha vilken kung!
2022-06-05, 09:01
  #28
Medlem
thxgivins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epp1e
Jag tyckte det var kul att läsa. Gillade grafen också. Hade gärna sett att historien var längre, men det var en bra rapport.

De som hatar på dig gör det antigen för att de är avundsjuka på din skrivstil eller för att de inte läste något av texten. Finns mycket sånna mongobarn på FB, så stå på dig!

Tack, jag uppskattar det. Min intention var väl att skapa en mer underhållande historia istället för någon slags detaljerad vetenskaplig rapport á la dokumentär-style.

Ja, jag tycker också det är lite tråkigt att det blev så kort, men detta är ju på grund utav minnesförlusterna så det kanske är normalt för en tripprapport som innefattar benso + alkohol

Alltså jag skrev bara den här rapporten för att jag tyckte det var roligt liksom. Det hade varit helt ok för mig om 100% av användarna på FB tyckte att det var en värdelös rapport för den var fortfarande skoj att skriva.

Ja exakt de har nog suttit framför datorn, poppat några blåbär och dricker folköl och är arga på folk från internet lol.
2022-06-06, 19:47
  #29
Medlem
Vildbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urna
Jäklar! Vilken talang du har!

Få människor är så bevandrade i konsten att skriva en så fantastiskt inlevelsefull berättelse som dig. Är du måhända utbildad på universitet? Jag skulle icke bli det minsta förvånad om du gått det konstnärliga kandidatprogrammet i litterär gestaltning med tanke på hur otroligt välstrukturerad och färgstark din tripprapport var!

Jag kan inte ge denna otroliga berättelse något annat betyg än 10 av 10! Du är min absoluta idol, snälla, snälla(!) skriv mer!
Detta ^ Mycket intressant och underhållande tråd men får jag fråga, vad hände egentligen? Vad blev ni inlagda för och varför svimmade du? Väntade mig ett slut med "Då tittade jag ner och såg att mina inälvor hängde utanför kroppen.."
2022-06-11, 00:54
  #30
Moderator
evilhoneys avatar
Ingen tripprapport. Läs gärna den klistrade tråden innan du postar om din upplevelse.
//mod
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback