Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Stängt
  • 1
  • 2
2022-05-31, 17:54
  #1
Medlem
thxgivins avatar
Det här är min första tripprapport, men förmodligen inte min sista.

Jag var någonstans i en Stockholmsförort på kvällen, minns ej exakt var men det var på södra sidan i alla fall. Omgivningen var mörk och slaskig, en smutsig miljö där snö möter tö, ni vet en sådan typ av kväll som får en att ifrågasätta varför man ens bor i det här landet.

Min flickvän hade nyligen gjort slut med mig, men som tur var så var jag påväg till en god vän som ämnade trösta mig och försöka plåstra om mitt krossade hjärta. Han arbetar som kock, så efter en utsökt middag och några glas vin så plockar jag fram ett 100-pack Rivotril jag hade köpt på vägen dit.

Som ni säkert vet så är konsumtion av bensodiazepiner en exponentiell upplevelse, i den bemärkelsen att man i början tar lite för att ta mer och mer tills dess att man teleporteras till nya platser med stöldgods i ryggsäcken och blåtiror i ansiktet.

Här har ni en visuell representation över bensodiazepinernas exponentiella egenskaper: https://gyazo.com/de39bbc91cc13bd688fdcfd028d9ff81

Så istället för konventionell dessert som marängsviss eller creme brulee så drack vi vin och poppade Rivotril. Jag var nu längre inte hjärtekrossad för jag kom inte ens ihåg att min flickvän gjort slut med mig, och samtidigt hade jag och min vän en väldigt mysig kväll.

Nu börjar det svartna lite, men jag minns att vi fick idén att lämna lägenheten och göra någonting. Vad vi tänkte hitta på har jag ingen aning om, men jag vaknade upp i en sjukhussäng och minns att jag var otroligt lack utan någon egentlig anledning till att vara det. Jag drog ur mig lite slangar och skit jag hade instucket i kroppen och sprang iväg, sen blev det svart igen.

När minnet återvände så befann jag mig i mitt ex lägenhet (inte hon som gjort slut med mig, ett ex från en tidigare relation), då jag tydligen hade fått en LPT på mig. Jag blev dock hittad av polisen och förd till någon slags beroendeakut på Sankt Görans. Som tur är så är jag väldigt manipulativ så jag lyckades övertala läkaren att skriva ut mig efter enbart ett dygn där, medan min kompis som hamnade på samma ställe var fast där i 2 veckor haha! Maten där var dock väldigt god

Efter denna upplevelse var jag inte längre hjärtekrossad, istället åkte jag hem och drog några linor tjack, programmerade lite och kollade på YouTube.
2022-05-31, 17:57
  #2
Medlem
StudiumValors avatar
Detta är inget terapiforum.
vad fan vill du?
2022-05-31, 17:59
  #3
Medlem
GulfLundells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thxgivin
Det här är min första tripprapport, men förmodligen inte min sista.


Då får vi hoppas att de kommande blir bättre för det här var inget att hänga i julgranen.
2022-05-31, 18:16
  #4
Medlem
thxgivins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Detta är inget terapiforum.
vad fan vill du?

Jag vet. Inlägget är ju heller inte terapeutiskt i den bemärkelsen att jag inte pratar om mina känslor bortsett från när kontexten kräver det, det är en tripprapport, men det är lönlöst att förklara det för dig då du uppenbarligen saknar läsförståelse. Och vad menar du med "vad fan vill du"? Jag ville skriva en tripprapport, och det har jag gjort. Och det borde du ha förstått då det uppenbarligen är en tripprapport, att jag förtydligade att det var en tripprapport samt att tråden ligger i forumet Tripp- och rusrapporter.

Citat:
Ursprungligen postat av GulfLundell
Då får vi hoppas att de kommande blir bättre för det här var inget att hänga i julgranen.

Jag håller faktiskt med dig om att denna tripprapport inte är något literärt mästerverk, det är jag fullt medveten om. Meningen var alltså inte att detta skulle vara något att hänga i julgranen, jag ville inte åstadkomma någonting annat än att skriva av mig lite då jag finner det avkopplande. Jag har inget särskilt bekräftelsebehov, så jag skrev inte detta för att få beröm då det helt enkelt inte intresserar mig.
2022-05-31, 18:23
  #5
Medlem
Jäklar! Vilken talang du har!

Få människor är så bevandrade i konsten att skriva en så fantastiskt inlevelsefull berättelse som dig. Är du måhända utbildad på universitet? Jag skulle icke bli det minsta förvånad om du gått det konstnärliga kandidatprogrammet i litterär gestaltning med tanke på hur otroligt välstrukturerad och färgstark din tripprapport var!

Jag kan inte ge denna otroliga berättelse något annat betyg än 10 av 10! Du är min absoluta idol, snälla, snälla(!) skriv mer!
__________________
Senast redigerad av Urna 2022-05-31 kl. 18:28.
2022-05-31, 19:30
  #6
Medlem
htdgs avatar
Du har språket i dig, det märker man, men den här tripprapporten var ingen höjdare. Nästa gång kanske du kan beskriva lite mer om händelseförlopp och så vidare. "Jag minns ingenting" är inte speciellt kul att läsa.
2022-05-31, 19:36
  #7
Medlem
GulfLundells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thxgivin
Meningen var alltså inte att detta skulle vara något att hänga i julgranen, jag ville inte åstadkomma någonting annat än att skriva av mig lite då jag finner det avkopplande.

Nu ska jag försök vara lite mer seriös med dig än övriga, men detta delforum är inte till för att "skriva av sig" i tror jag utan läsarna vill bli underhållna på ett eller annat vis alternativt dra lärdomar. I bästa fall både och.
2022-05-31, 19:40
  #8
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thxgivin
Skriv en egen tripprapport så får jag läsa den sen. Det gör ingenting att ni ogillar min tripprapport, jag blir bara förvånad över att folk känner behovet av att vara överdrivet taskiga mot främlingar på internet. Vad är liksom motivet? Att förhöja sig själv genom att sänka andra? Det är ju inte direkt så att ni uttrycker er på samma sätt IRL, utan det är bakom skärmen man vågar vara lite spydig. Alltså det gör ingenting för mig, jag är bara nyfiken på hur ni tänker och vad ni får ut av det? Jag skrev en dålig tripprapport, vem bryr sig?

Men jag har en idé. Jag, StudiumValor och Urna skriver varsin tripprapport. Vi låter sedan användarna på Flashback rösta på vilken som är bäst. Eftersom att ni sågade min tripprapport så förmodar jag att ni anser er besitta högre litterär kompetens än mig, så upp till bevis!

Vad säger ni om det? Vi skulle till och med kunna göra det aningen mer intressant genom att slänga in ett pris för den som kniper förstaplatsen


Inte den längsta eller den bästa rapporten. Men vad fan inte ska man vara taskig mot någon för det. Själv är jag rätt kass på skriva, mina rapporter blir också rätt korta och kanske inte heller så värst bra. Men skriv lite mera om hur du kände och andra saker som hände under ruset. Svårt att komma ihåg vad som händer då man tar benso förstås.
Tänk igenom nästa gång som skriver en rapport och ta med många detaljer så blir det säkert bra.
2022-05-31, 20:00
  #9
Medlem
thxgivins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htdg
Du har språket i dig, det märker man, men den här tripprapporten var ingen höjdare. Nästa gång kanske du kan beskriva lite mer om händelseförlopp och så vidare. "Jag minns ingenting" är inte speciellt kul att läsa.

Du har faktiskt helt rätt. Jag var lite lat när jag författade texten, det kan jag erkänna. Jag har bestämt mig för att vid ett senare tillfälle författa en ny och betydligt mer kvalitativ tripprapport. Nu var jag bara lat och impulsiv, men jag uppskattar att din kritik var objektiv och neutral för det möjliggör för mig att ta det till mig. Nästan alla andra har bara skrivit typ ”är du dum i huvudet du skriver som en särskoleapa”, hur ska jag då kunna förbättra mig?

Citat:
Ursprungligen postat av GulfLundell
Nu ska jag försök vara lite mer seriös med dig än övriga, men detta delforum är inte till för att "skriva av sig" i tror jag utan läsarna vill bli underhållna på ett eller annat vis alternativt dra lärdomar. I bästa fall både och.

Okej, det var jag faktiskt inte medveten om, jag är rätt ny här på Flashback. Jag missförstod vad som förväntades pga att jag inte gjorde någon research, my bad.

Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Inte den längsta eller den bästa rapporten. Men vad fan inte ska man vara taskig mot någon för det. Själv är jag rätt kass på skriva, mina rapporter blir också rätt korta och kanske inte heller så värst bra. Men skriv lite mera om hur du kände och andra saker som hände under ruset. Svårt att komma ihåg vad som händer då man tar benso förstås.
Tänk igenom nästa gång som skriver en rapport och ta med många detaljer så blir det säkert bra.

Tack! Jag har bestämt mig för skriva en andra tripprapport, för att kompensera för denna tripprapports tvivelaktiga kvalitet. Den publiceras väl om 1-2 månader. Om ni är intresserade av att läsa den kan jag dra iväg PM till ni som skrivit i tråden. Jag känner mig obligerad att leverera en trevlig läsupplevelse!
2022-05-31, 20:10
  #10
Medlem
GulfLundells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thxgivin
Nästan alla andra har bara skrivit typ ”är du dum i huvudet du skriver som en särskoleapa”


Välkommen till Flashback!
2022-05-31, 20:49
  #11
Medlem
thxgivins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulfLundell
Välkommen till Flashback!

Tack, jag har börjat göra mig hemmastadd och har verkligen börjat trivas. Idag fick jag erfara lite tough love, det tycker jag bara är bra. Jag vet att ingen använder vänfunktionen här på Flashback men jag lägger till dig som vän pga att du är trevlig ^^
2022-05-31, 21:36
  #12
Medlem
epp1es avatar
Jag tyckte det var kul att läsa. Gillade grafen också. Hade gärna sett att historien var längre, men det var en bra rapport.

De som hatar på dig gör det antigen för att de är avundsjuka på din skrivstil eller för att de inte läste något av texten. Finns mycket sånna mongobarn på FB, så stå på dig!
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback