• 2
  • 3
2022-05-26, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stom72
Vad är begreppet "kyrkan" för dig?
Den sataniska katolska kyrkan vilken det varnas för i Skriften som horandes med världens Kungar?
Du kommer in med en monoteistisk syn i en polyteistisk värd. Judendomen och farbror Abraham äger narrativet du följer och din verklighet. Kyrkan för mig är en demon som suger åt sig din livskraft. Självklart snackar dom skit om sig själva i sina egna skrifter som du följer, vänder du dig bort ifrån dom så följer du fortfarande deras idé. Att kalla den katolska kyrkan satanistisk säger mig ingenting. Det var kyrkan som etablerade begreppet satan för att skrämma bort människor ifrån idéer som utmanar deras makt. Kolla bara häxjakten, som helt har dödat och berövat oss ifrån kunskapen vi har samlat på oss sen människans start.

Men följ din gud du.
2022-05-26, 13:05
Moderator
skunkensunes avatar
Medier och journalistik --> Flashback
/Moderator
2022-05-26, 13:11
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Du forsätter använda begreppet "stjärna" och jag försöker förklara skillnaden mellan geometriska symboler och himlakroppar.

Ja, jag är klar över att det inte är ett inverterat pentagram men att det likt förbålt sitter i pannan på geten BAPHOMET så det är allt annat än frid och fröjd över det.

Jag vet även att du är lejd 24/7 "skribent" här på forumet och din uppgift är att komma farande såfort någon skriver något obekvämt för "the beast system".
Vad du säger är att man kan aldrig avbilda en stjärna på ett papper och kalla det en stjärna?

Ett pentagram är sammanbundet av fem streck, vilket också i många fall ersätts av en ring.

En stjärna utan dessa streck eller ring är alltså en femuddig stjärna, och ingenting annat.

Lägg ner nu.
2022-05-26, 13:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Sant, bland mycket annat är pentagrammet den s.k.
"sheriffstjärnan"
Sheriffsjärnor, samt polisens brickor, har allt från 5-8 spetsar beroende på vilken polis du talar om - väldigt många har ingen stjärna alls på sin badge utan har istället nån sköldform på märket.

Citat:
95% av den amerikanska poliskåren är frimurare.
Det tror jag att jag måste vara tråkig och be om en källa på.. Med tanke på att det finns ca 2 miljoner frimurare i USA och nästan 1 miljon poliser så skulle det alltså innebära att nästan hälften av alla amerikanska frimurare är poliser ?!
2022-05-26, 13:36
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vad är poängen du försöker skaffa?

Ska dessutom ett äkta pentagram inte ha de "handritade" strecken inuti stjärnan också?

Wikipedia säger:
Ett pentagram är en femuddig stjärna inskriven i en pentagon, det vill säga spetsarna är sammanbundna med fem streck

Då har vi inget pentagram på Flashback.
I rest my case.

Citat:
Kanon du lyfte det, för "plockar man bort" spetsarna på ett pentagram blir det mycket riktigt kvar en annan geometrisk figur, nämligen en PENTAGON som av en "händelse" är formen på världens mest notabla krigshetsarhögkvarter.

Dom 61 flaggorna runt om i världen? Inget du reagerar på?
Sa din lärare på gymnasiet något om alla dessa? Nothing to see here?

LuluBrooksie har helt rätt.

Dessutom är det så att pentagram där en enda spets pekar uppåt symboliserar den spetsen huvudet på en människa. Ett huvud som står över kroppen som är det som symboliseras av det som finns nedanför (Mind over matter.) och är det motsatta till den symbol TS är inne på. Det samma är det med ett kristet kors. "Rättvänt" så hamnar huvudet över kroppen. "Du" styr över dig och din kropp, int tvärtom.

Vänder man den upp och ned så att det är en spets som pekar rakt nedåt blir det kroppen som står över huvudet (Matter over mind.) vilket visar på att lustarna styr. Man styrs inte av sin egen vilja utan av något annat. Det samma gäller med ett "felvänt" kristet kors där kroppen då hamnar över huvudet.

Det är så det har använts som symbol för "ondska".

Flashback Forum har en femtaggig stjärna som inte är sammanbunden mellan spetsarna och som är rättvänd. Det är en symbol för "det goda" och inte för "det onda".

Det är inte svårare än så.
2022-05-26, 14:47
Medlem
Citat:
Under varje "trådrubrik" på detta forum finns numer det sataniska pentagrammet, det som hittas i pannan på den androgyna geten BAPHOMET samt på minst 60! av världens "flaggor".
Varför är det så och varför bör det/bör det inte vara så?

Tacksam för ev. "feedback".

Baphomet har dock inget med satanism att göra utan handlar om föreningen mellan motsatser och är kopplat till alkemi vilket i grunden inte har med satanism att göra.
2022-05-26, 14:48
Moderator
Carlboms avatar
Trådstart håller inte och diskussionen är på gränsen till tramsig.

TS har fått svar och hänglås åker på
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in