Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2022-07-13, 01:50
  #37
Medlem
Jag menar grovt kriminella som man kan betala för att dom ska göra en tjänst åt en
Citera
2022-07-23, 18:32
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm-1990
Jag menar grovt kriminella som man kan betala för att dom ska göra en tjänst åt en


Låter shady, är du en aspirant som vill testa ett nytt sätt att sätta dit någon för att imponera på chefen
Citera
2023-01-11, 20:44
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Jodå, har ett antal olika kontakter i den världen. Vad/vilka funderar du på?

Hakar på här.. organiserat, bilstöld, rån erc.. hur får man tag på en i dessa kretsar? Gissar att det inte bara är ut på insta och fråga nån som ser suspekt ut
Citera
2023-01-20, 05:02
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm-1990
Jag menar grovt kriminella som man kan betala för att dom ska göra en tjänst åt en
Sådär, nu är du kriminell.
Anstiftan till brott kallas det så du kan nu lika bra göra saken själv!
Citera
2023-01-24, 16:40
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm-1990
Hej! Finns det folk här som vet hur man kommer i kontakt med kriminella?


Har du nåt att sälja eller köpa så kan man vara i kontakt som är i deras intresse.
Citera
2023-02-01, 16:29
  #42
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Om du inte har gått i skolan med dem, eller arbetar på samma arbetsplats som dem, skulle jag gissa på att det är fester, klubbar och barer som gäller. Vissa av dem har ju också hemsidor där du säkert kan skicka in en förfrågan. Men om du tänker på gäng som tex HA och Bandidos, är det inte vem som helst som blir medlem, och det tar ca två år för att bli det, och under den tiden är det hårt arbete och att ta en hel del risker som gäller. De vill nog framförallt ha in medlemmar som kan ta för sig/stå upp för sig själv även när han är ensam, som har en stark mentalitet, hyfsat bra intelligens, och som på olika sätt kan tjäna pengar åt klubben, vilket är vad det i slutändan handlar om.

Om du inte har vad som krävs för att stå upp för dig själv ensam, är det knappt lönt att ens försöka bli medlem i seriösa kriminella organisationer. De kommer aldrig att ta in dig som fullvärdig medlem, då du löper stor risk att förstöra deras rykte, och rykte är värt väldigt mycket i den världen.

Om jag hade haft som mål att starta ett kriminellt gäng och tjäna pengar på detta, hade jag startat ett helt nytt, tillsammans med några stycken som jag känner och litar på. Sedan hade vi lagt ihop pengar och skaffat lite skjutvapen, och därifrån försökt rekrytera fler medlemmar. Jag hade dock inte startat ett MC-gäng, då HA och Bandidos hade förklarat krig mot er direkt, precis som de gjorde med Outlaws.

De mest framgångsrika kriminella organisationerna har inte blivit framgångsrika för att de är många. Om du tar tex "made-men" inom Cosa nostra, fullvärdiga medlemmar inom Hellls Angels, eller medlemmar inom Aryan brotherhood då de var som mäktigast, hade de inte många riktiga medlemmar, och deras mål var heller aldrig att uppnå det.

De vill ha typ 50 riktiga medlemmar, som i sin tur har kontakter med andra kriminella som arbetar för dem. Cosa nostra kallar dem för "associates". När det gäller HA kallas dem för prospects och hangarounds. Aryan brotherhood kontrollerar i princip alla vita fångar i Kalifornien.

Gäng som tar in en massa medlemmar, som tex Crips och Bloods, är väldigt löst sammansatta och oorganiserade gäng. Se olika avdelningarna kallas för "sets", och vissa sets inom gängen, krigar mot varandra trots att de tillhör samma gäng.
Citera
2023-03-19, 02:51
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsha1
Hakar på här.. organiserat, bilstöld, rån erc.. hur får man tag på en i dessa kretsar? Gissar att det inte bara är ut på insta och fråga nån som ser suspekt ut


Jag skulle rekommendera nån som bor under en bro alternativt random pundare på stan så lär du garanterat hitta nån som är intresserad av sno nått/slå nån/sälja nice knark osv men tror inte det är så bra om du jagar nån som sysslar med ekonomisk brottslighet. Önskar dig all lycka i ditt sökande, hoppas du hittar nått bra 👌🏻👍🏻🙏🏻
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback