Citat:
Ursprungligen postat av
Tjejmedpondus
Nej det kan jag inte. Om du inte kan svara på frågan angående ( arvode 1 ) 230kr i en faktura så är du inte tillräckligt kompetent för att svara mig ?
Problemet är att företaget kan ha rätt till de "extra" 230 kronorna, och det går inte avgöra om de har rätt till dem eller inte av din bild.
Men svara i så fall på följande:
- har du fått någon betalningspåminnelse tidigare? Den kostar 60 kronor (§1, punkt 1) i så fall
- har du fått något kravbrev tidigare? Den kostar 180 kronor (§1, punkt 2) i så fall
- har företaget upprättat någon avbetalningsplan i samråd med dig, och om jag har du fått denna plan på papper (eller via email)? Den kostar i så fall 170 kronor (§1, punkt 3) i så fall.
De 180 kronorna är det ingen strid om, utan det är de "extra" 230 kronorna som de vill ha som du måste förtydliga om de har rätt till eller inte. För om du har fått en betalningspåminnelse har företaget rätt till 60 kronor utöver grundbeloppet. Och om de har upprättat en avbetalningsplan i samråd med dig, och du har fått denna på papper (eller via email) så har de rätt till 170 kronor.