Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-06-25, 20:05
  #1
Medlem
Ja, förekommer det? Jag rycker in om lite mer än en månad och vill veta om jag jag ska sluta nu så jag hinner få det ur kroppen (jag har hög metabolism, är smal och tränar ofta, så jag vet att jag hinner) eller kan jag röka tills någon vecka innan så jag hinner vara vid mina sinnens fulla bruk när det väl är dags att inställa sig på regementet?

Jag kommer inte röka under utbildningsperioden (11 månader! ) eftersom jag inte vill vara lite slö när jag har livsfarliga leksaker i händerna.
Citera
2006-06-25, 20:13
  #2
Medlem
Beror nog på vad det är för utbildning du ska gå.
Så som jag förstått det så brukar man få ta drogtest om man ska t.ex. köra fordon, men inte annars.

Dock har jag ingen erfarenhet alls, utan detta är bara vad jag har hört..
Citera
2006-06-26, 00:26
  #3
Medlem
j-os avatar
Enligt mina egna erfarenheter så tar dom inga blodprov/pisstest överhuvudtaget.. mönstrade för ca 3 månader sedan och då kollade dom ingenting.. men det kan nog stämma det som redlime sa att dom kontrollerar i vissa fall, men jag tror nog inte det ändå.. är dock inte säker.

Oj ursäkta, läste lite nogrannare nu och läste att du skrev att du "rycker in" och inte att du skulle mönstra.. men hur som helst så efter vad jag hört så ska det inte vara några direkta "kontroller" men jag skulle nog vilja säga att redlime har rätt ändå.. vid förarutbildningar så tar dom blodprov/alkotest för att kontrollera personen i fråga, dock inte av personliga orsaker utan enbart av säkerhetsskäl.. det är ju ändå sveriges säkerhet det kan handla om, hehe men kommer du bara ha en "vanlig" position i lumpen så kan du nog röka till dagarna innan.. allt hänger på hur seg du vill vara när det är dags

Lita dock inte på mig utan detta är bara spekulationer och vad jag hört
Citera
2006-06-27, 14:23
  #4
Medlem
Tack för svaren. Snokade runt lite på andra forum och det verkar vara lite skilda uppfattningar rörande rökande. Hum. Jag har ju ingen förartjänst, så de lär ju inte testa mig av säkerhetsskäl. Frågan är bara om ett pisstest är en polissak i och med att det är så pass integritetskränkande. Vad tror ni?
Citera
2006-06-27, 15:50
  #5
Avstängd
TMM_Ws avatar
Så länge de inte har någon mistanke om att du röker (svarat ja på om du har tagit droger, har cannabis-märken på kläder etc) ska det nog vara lungt. Du ska ha en jävla otur i sånna fall.
Du kan nog puffa och vara glad. Fråga dem i militär-forumet om de har några erfarenheter av urinprov om du nojjar för mycket.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback