Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-18, 19:50
  #1
Medlem
Buzludzhas avatar
Jag har spenderat diverse semesterdagar de senaste 10 åren med att åka runt i Sverige för att hitta de bästa övergivna ställena. Jag tycker mig hittat några extra objekttäta regioner t ex inom 5 mils radie från Grängesberg. Vad har ni för sådana favoritregioner med extra tätt med ue-ställen?
/Buz
Citera
2022-05-22, 00:01
  #2
Medlem
Megatroners avatar
Stockholm.
Citera
2022-06-10, 17:29
  #3
Medlem
slagskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buzludzha
Jag har spenderat diverse semesterdagar de senaste 10 åren med att åka runt i Sverige för att hitta de bästa övergivna ställena. Jag tycker mig hittat några extra objekttäta regioner t ex inom 5 mils radie från Grängesberg. Vad har ni för sådana favoritregioner med extra tätt med ue-ställen?
/Buz

Grängesbergsområdet är värt ett besök, vet inte hur det ser ut där nu men förr stod det borr,-riggar grävmaskiner och schaktmaskiner i vägkanter och trädårdar.
Citera
2022-06-11, 08:37
  #4
Medlem
Buzludzhas avatar
Aha! Grängesberg har jag varit i men totalt missat maskinerna. Det får bli en sväng till snart
Citera
2022-06-11, 14:24
  #5
Medlem
slagskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buzludzha
Aha! Grängesberg har jag varit i men totalt missat maskinerna. Det får bli en sväng till snart

Jag borde kanske lagt till att det var 12-13 år sedan jag var där men om jag inte missminner mig var detta 60.07906661285862, 15.000844876607367 det gamla centrumet innan brytningen, ligger en byggnad lite innaför den som jag markerade som jag fick några kanonbilder av.

Bruk sunt förnuft, det är stor risk för ras
Citera
2022-06-11, 17:24
  #6
Medlem
Buzludzhas avatar
Okej! Där har jag varit men jag stannade inte så länge just pga rasrisken. Kanske får sluta fega och börja leta
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback