• 1
  • 2
2022-05-18, 19:28
Medlem
olasvenssons avatar
Jag köper ölkorv. Öppnar paketet och låter korvarna ligga torka i 2-3 dagar i rumstemperatur. Sedan äts dom. Då är dom härligt torka och hårda.

Hur äter du din ölkorv?

Annat?
Citera
2022-05-18, 19:36
Medlem
Henriksss avatar
Jag tycker också att ölkörvarna ska vara torra på utsidan.
Tackar för tipset att låta dom lufta nån dag 👍
Citera
2022-05-18, 19:45
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Nära alla matvaror vinner på luftas för få rätt temperatur ocu utveckla smak och doft. För födoämnen som lätt kan förfaras räcker någon knapp timme i tid.

När våra välbeställda bekanta bjuder oss på Fine Dining Haute Couture restaurang och av det som serveras oss fel saker är kylskåpskalla, då lider vi i vårt inre. Som ni förstår så skulle att påtala detta göra oss persona non greta.
Citera
2022-05-18, 20:42
Moderator
evilhoneys avatar
Om jag inte äter dem som snacks, skurna i lagom bitar och upplagda i en skål, så har jag dem gärna i pastasallad eller som extra smaksättare i pastasås!
Smaken ska givetvis vara någon av de starkare varianterna!
Citera
2022-05-18, 20:43
Medlem
HalvTomt-Glass avatar
Ostbågar lämnar jag framme i nått skåp i 1-2 dagar annars går dom inte att äta tycker jag, men har aldrig hört nån göra det med ölkorv, har mina i kylen och käkar direkt efter öppning. Blir dom inte som sten om dom ligger framme och torkar till sig sådär länge?
Citera
2022-05-18, 20:46
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Med förtjusning.

Men det lät som en bra idé att låta dom ligga framme något dygn, (om man kan hålla tassarna borta så länge).
Citera
2022-05-19, 06:59
Medlem
Henriksss avatar
Jag skivar ölkorven i tunna skivor och steker i smör. Efter några minuter när korven släppt sitt fett häller jag i pyttipanna. Blir riktigt gott!
Citera
2022-05-19, 07:02
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvTomt-Glas
Ostbågar lämnar jag framme i nått skåp i 1-2 dagar annars går dom inte att äta tycker jag, men har aldrig hört nån göra det med ölkorv, har mina i kylen och käkar direkt efter öppning. Blir dom inte som sten om dom ligger framme och torkar till sig sådär länge?

Varför har du dem i kylen ens? De ligger väl inte i kylen när du köper dem?
Citera
2022-05-19, 07:27
Medlem
SexSexSexs avatar
Refriged conoundrum

jag har ofta min fjärrkontoroll till tvn i kylen...
många lägger saker i kylen bara av bara farten liksom...

Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen

jag äter ölkorv nyöppnad eller öppnad för en vecka sedan, för mej spelar det ingen roll

äter ni ölkorv även om ni inte har öl till? personligen tycker jag smaken på ölkorv förbättras avsevärt om man tar lite öl i munnen i samma tappning...
Citera
2022-05-19, 07:32
Medlem
Skruppes avatar
Tunna skivor på en pizza tillsammans med rökt skinka blir gott.
Citera
2022-05-19, 22:22
Medlem
HalvTomt-Glass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
För dom blir mycket godare om dom är kall direkt ur kylen, dom smakar mer tycker jag personligen iallafall.
Citera
2022-05-19, 22:26
Medlem
HalvTomt-Glass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skruppe
Tunna skivor på en pizza tillsammans med rökt skinka blir gott.
Blir det inte flottigt? Pizza med salami kan vara gott, men de man oftast får är en pizza med en halv centimeter olja på toppen som suger in sig i degkanterna och de andra ingredienserna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in