Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-27, 08:06
  #229
Medlem
Sveriges säkerhet gynnas av att bli av med socioekonomiska parasiter och muslimer från Turkiet, Irak och Syrien. Vi har ingen nytta, utan enbart nackdelar av att ha dem i Sverige. Skicka hem dem så får Sverige sin säkerhet tillgodosedd.
Citera
2022-05-27, 08:24
  #230
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
Det är Högsta domstolen som bestämmer om någon ska utlämnas för brott. Det är inget som regeringen kan påverka.

Likväl kunde regeringen Persson sätta två terrorister på CIA flyg för utvisning till Egypten utan godkännande av högsta domstolen. Sverige, och då särskilt (S) tror jag, kan vara oerhört pragmatiska om det handlar om att skydda relationen till USA/NATO, bara det får ske lite i det dolda....

Skulle inte förvåna mig alls om samtliga 30 på listan plötsligt helt enkelt dyker upp i en Turkist domstol, utan att någon alls vet hur det gick till, samtidigt som hela (S) regeringen vägrar svara på frågor...
Citera
2022-05-27, 08:30
  #231
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Likväl kunde regeringen Persson sätta två terrorister på CIA flyg för utvisning till Egypten utan godkännande av högsta domstolen. Sverige, och då särskilt (S) tror jag, kan vara oerhört pragmatiska om det handlar om att skydda relationen till USA/NATO, bara det får ske lite i det dolda....

Skulle inte förvåna mig alls om samtliga 30 på listan plötsligt helt enkelt dyker upp i en Turkist domstol, utan att någon alls vet hur det gick till, samtidigt som hela (S) regeringen vägrar svara på frågor...
Regeringen skulle inte överleva en sådan åtgärd och skulle sannolikt misstroendeförklaras av riksdagen. Dessutom skulle det bli stor väljarflykt till främst Vänsterpartiet. S skulle inte ha något att vinna på det överhuvudtaget.
Citera
2022-05-27, 08:42
  #232
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
Regeringen skulle inte överleva en sådan åtgärd och skulle sannolikt misstroendeförklaras av riksdagen. Dessutom skulle det bli stor väljarflykt till främst Vänsterpartiet. S skulle inte ha något att vinna på det överhuvudtaget.

Hur gick det för regeringen när terroristerna dök upp i Egyptiskt fängelse och hade torterats? Ingen väljare bryr sig. I Sverige handlar valen nästan enbart om kortsiktiga plånboksfrågor. Vem skall få höjd skatt och vem skall få högre bidrag,

Det är därför som Sverige kan användas som platform för att stödja internationell terrorism. Det är bara att se till Olof Palmes internationella centrum och deras stöd till Polisario. Hur många känner ens till det?

Skulle jag gissa själv så skulle regeringen kunna hyra in något amerikanskt säkerhetsföretag för att gripa dem och flyga dem till Turkiet, och därmed runda hela den svenska rättsstaten, utan att det fick några konskevenser alls utanför tidningarnas ledarsidor. Det är lite skrämmande med tanke på hur totalt amoraliska (S)-politiker är...
Citera
2022-05-27, 08:51
  #233
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Hur gick det för regeringen när terroristerna dök upp i Egyptiskt fängelse och hade torterats? Ingen väljare bryr sig. I Sverige handlar valen nästan enbart om kortsiktiga plånboksfrågor. Vem skall få höjd skatt och vem skall få högre bidrag,

Det är därför som Sverige kan användas som platform för att stödja internationell terrorism. Det är bara att se till Olof Palmes internationella centrum och deras stöd till Polisario. Hur många känner ens till det?

Skulle jag gissa själv så skulle regeringen kunna hyra in något amerikanskt säkerhetsföretag för att gripa dem och flyga dem till Turkiet, och därmed runda hela den svenska rättsstaten, utan att det fick några konskevenser alls utanför tidningarnas ledarsidor. Det är lite skrämmande med tanke på hur totalt amoraliska (S)-politiker är...

Det där var två personer som var misstänkta islamister och dessutom kort efter 9/11. Du menar alltså att inga politiker eller journalister skulle bry sig om Magdalena Andersson väljer att skita i grundlagen och trotsa Högsta domstolens beslut? Det skulle bli den största politiska skandalen i modern tid.
Citera
2022-05-27, 08:54
  #234
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
Det där var två personer som var misstänkta islamister och dessutom kort efter 9/11. Du menar alltså att inga politiker eller journalister skulle bry sig om Magdalena Andersson väljer att skita i grundlagen och trotsa Högsta domstolens beslut? Det skulle bli den största politiska skandalen i modern tid.

Många skulle nog bry sig men det skulle knappast påverka opinionen tror jag. De som bryr sig röstar i vilket fall inte på (S).
Citera
2022-05-27, 14:41
  #235
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 786jhsghjksgh
Det gick alldeles utmärkt med Julian Assange, ett av de värsta rättsövergreppen i Europas historia.

Ja men att fängslas räknas inte som fara illa i det här fallet utan det rör sig om typ misshandel eller mord. Sen håller jag med om att det är sjukt att Assange och andra visselblåsare kan fängslas och tystas på dessa sätt och Sverige borde inte lämnat ut honom.

Visselblåsare borde hyllas men på något vis lyckas människor med mycket makt vända opinionen eller få folk att glömma. Tycker Snowden-fallet var ännu konstigare där en inhemsk patriot ser någonting konstitutionsvidrigt ske och gör någonting åt saken för att sedan förföljas som en terrorist.
Citera
2023-02-02, 20:58
  #236
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
Det där var två personer som var misstänkta islamister och dessutom kort efter 9/11. Du menar alltså att inga politiker eller journalister skulle bry sig om Magdalena Andersson väljer att skita i grundlagen och trotsa Högsta domstolens beslut? Det skulle bli den största politiska skandalen i modern tid.
Har väl redan hänt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback