Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-05-19, 20:59
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uea
Margot Wallström; – Får vi tillbaka den här lögnhalsen Trump, då blir det inte roligt för Nato, säger Margot Wallström.

Hanterar Wallström sanningen vårdlöst?

Trump i Bryssel: Vi betalar för mycket till Nato.
Dessförinnan twittrade han ut "Väldigt orättvist!" som sin syn på att merparten av de europeiska Nato-länderna inte når upp i försvarsalliansens målsättning att lägga minst motsvarande två procent av sin BNP på försvaret.

https://www.hbl.fi/artikel/trump-i-b...ket-till-nato/

Det är 21 länder som inte har nått upp till 2 procent av BNP. Många Nato-medlemmar är redan igång med att öka sina budgetar.

https://www.altinget.se/artikel/graf...procent-av-bnp
Jag tror hon refererar till Trumpeten aka lögnfabriken i generella ordalag.
Citera
2022-05-19, 21:02
  #14
Medlem
Mycket snyggt med ljusstaken och ett väl genomfört möte. Det märks att Magda är ljusår före Löfvén och det säger jag utan att vara sosse.
Citera
2022-05-20, 23:42
  #15
Medlem
V-rocks avatar
Magdalena Andersson kramar Biden för nato

Tror få som ser på nyheterna har undgått bilderna på maggans kram med USAs president. 60 år av socialdemokratiskt politik av att hålla USA på avstånd har raderats dom senaste veckorna. Personligen ser jag nato som vår plan b eftersom s kvinnorna la ner vårat kärnvapenprogram på 60-talet.

Nu är det som det är men hur statsmännamässigt är det att krama en annan politisk ledare. Speciellt från ett land ens egna parti alltid varit kritisk till.

Ny Sovjetkyss?
Citera
2022-05-21, 08:27
  #16
Medlem
DerRoteBarons avatar
Att kyssa hans ring vore kanske lite för uppenbart. Undrar vad Joe tyckte om det, hon är väl ett halvt sekel för gammal för honom.
Citera
2022-05-21, 09:01
  #17
Medlem
Brutus01s avatar
Politik: utrikes --> Politik: inrikes
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback