Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-07-04, 00:57
  #169
Avstängd
Ann-O-Ny-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omtanke
Frågan om min erfarenhet av Tensta ställde du så här..


Ingen, vilken har du?

Och det var alltså då jag hade ställt dig samma fråga.

Helt riktigt, jag hade missat att du blandat in Tensta i frågan om bombbälten, intressanta är att både du själv och din sambo är uppväxta i dessa områden, men ändå tar du inte avstånd från de som tycker alla där borde sprängas.

Citat:
Ursprungligen postat av Omtanke
Guilt by assumption handlar det knappast om när en kriminell utför en kriminell handling mot en annan lika kriminell, maximalt straff på det och sedan utvisning på livstid.Nej

Så långt håller jag med dig, men tycker du fortfarande man skall önska livet ur någon utan att veta bakgrunden, enbart beroende platsen? Om du fått ett bombälte runt magen under din uppväxt i förorten, vad hade du då tyckt om de som hoppades att det small?

Citat:
Ursprungligen postat av Omtanke
Att förminska sig själv är knappast samma sak som att förminska andra genom att påstå de är särskoleelever och liknande men det resonemanget tror jag mig ana att du aldrig kommer att kunna ta till dig.

Jo, jag förstår skillnaden, samtidigt, går man på med sandlådeargumentation, anklagelser och utan respekt själv kan man knappast förvänta få det tillbaka.

Citat:
Ursprungligen postat av Omtanke
Jag har inte mycket mer att säga här mer än att du troligtvis fått svårare att göra din röst hörd i andra sammanhang här på FB då du visat att du är ett troll.

Tro vad du vill, din passande stämpel bekymrar mig inte speciellt.

Citat:
Ursprungligen postat av Omtanke
Natti natti!

Natti natti!
Citera
2006-07-04, 18:00
  #170
Medlem
Omtankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ann-O-Ny-man
Helt riktigt, jag hade missat att du blandat in Tensta i frågan om bombbälten, intressanta är att både du själv och din sambo är uppväxta i dessa områden, men ändå tar du inte avstånd från de som tycker alla där borde sprängas.

Nej, ska jag blunda för att det är ett sånt problemområde och att en sanering där är nödvändig? Jag vet mer än väl att där bor även vanligt hederligt folk från jordens alla hörn men när denna debatt började så var det klart att norsken hade ett kriminellt förflutet. Aftonbladet tonade ner honom och ganska snart fick man klart för sig att han inte bara var en misslyckad kriminell utan dessutom säkerligen mytoman eftersom han i en intervju gjord för något år sedan påstod sig ha mördat ett stort antal människor.

Personligen hyser jag inget större medlidande om bomben skulle ha exploderat medan den sattes på honom då vi skulle varit några knarksäljande personer mindre. Det fanns nog inte så många oskyldiga i lägenheten då eller vad tror du?


Citat:
Ursprungligen postat av Ann-O-Ny-man
Så långt håller jag med dig, men tycker du fortfarande man skall önska livet ur någon utan att veta bakgrunden, enbart beroende platsen? Om du fått ett bombälte runt magen under din uppväxt i förorten, vad hade du då tyckt om de som hoppades att det small?

Nej självklart ska man inte det ur oskyldiga offer, dock var det mer än tämligen klart att denne "norsk" inte var så oskyldig!


Citat:
Ursprungligen postat av Ann-O-Ny-man
Jo, jag förstår skillnaden, samtidigt, går man på med sandlådeargumentation, anklagelser och utan respekt själv kan man knappast förvänta få det tillbaka.

Så om någon beter sig som ett barn mot dig så gör du på samma sätt tillbaks? Jag är glad att du inte var min far!


Citat:
Ursprungligen postat av Ann-O-Ny-man
Tro vad du vill, din passande stämpel bekymrar mig inte speciellt.

Nej om den hade bekymrat dig så hade du inte betett dig så här från första början
Citera
2007-01-05, 18:44
  #171
Medlem
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...968588,00.html

Det hade varit fan så mycket bättre om bomben som den stackaren hade på sig i somras faktiskt hade smällt, ett psykfall som tydligen har för vana att skjuta mot poliser känns ju inte som någon stor förlust.
Citera
2007-01-05, 18:47
  #172
Avstängd
PolarenPärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...968588,00.html

Det hade varit fan så mycket bättre om bomben som den stackaren hade på sig i somras faktiskt hade smällt, ett psykfall som tydligen har för vana att skjuta mot poliser känns ju inte som någon stor förlust.
Ja se där ja..
Citera
2007-02-17, 23:41
  #173
Medlem
Killen som satte bomben på norrmannen....fick 4 år....han är jugge.
Citera
2008-03-24, 00:37
  #174
Medlem
Japp

Citat:
Ursprungligen postat av lili
Killen som satte bomben på norrmannen....fick 4 år....han är jugge.
Danne var namnet
Citera
2008-06-05, 15:14
  #175
Medlem
So_beautifuls avatar
såg en av killarna i helgen. tog inte lång tid innan dom va ute igen.
va fick d*nne? han pekades väl ut som huvudman?

jag såg iaf T*obi*s
Citera
2018-10-06, 22:54
  #176
Medlem
Nyons avatar
Ingen som har målnummer/dom/annat på detta?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback