Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2022-05-26, 12:45
  #49
Medlem
Ja, man kan verkligen undra över tänket här. Inför Putins (av media uppblåsta men i sak rätt diffusa) "hot mot Sverige" måste vi alltså inte bara vända vår säkerhetspolitiska hållning 90 grader, vi måste dessutom skydda oss genom att istället lydigt slicka Erdogan i ändan och svälja förnedringen? Är detta den visdom Annie Lööf, Magdalena Andersson, Ulf Kristersson, Heidi Avellan och Peter Wolodarski predikar för oss?

Om inte annat så har Erdogans aggressiva motstånd den fördelen att det exponerar det svidande hyckleriet från våra eliter när de vill ruscha in oss i NATO på vinst och förlust - och helt utan ett verkligt demokratiskt mandat.
Citera
2022-05-26, 13:39
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manederi
Du kanske inte förstod min poäng riktigt. Jag ser detta som en påtvingad från myndigheter för att få många människor plötsligt önska sig bli Nato medlem. En hjärntvättning om du frågar mig. Jag är inte dum för att låta mig luras av dom så lätt, de är lätta att genomskåda men det är bara jag själv som påstår något och behöver inte vara absolut sanning för alla. Jag är även intresserad att veta hur andra tänker om sånt.

Tvinga och tvinga. Kalla det för en påverkanskampanj som heter duga istället. För det är vad det är.

Om hela politikeretablissemanget och hela medie etsblissemanget har exakt samma åsikt. Vad ska vi andra tro? De lyckades ju gemensamt vända opinionen på några månader. Dessutom stämplades alla avvikande tolkningar som desinformation, inte vilja Sveriges bästa, Putinkramare osv.

Alla som var emot ett Natomedlemskap var moraliskt förkastliga och nyttiga idioter till Putins krig. Personer i offentligheten med andra åsikter tystas rätt effektivt av de argumenten.

Lägg därtill oerhörd brådska och "hemlig info" allt toppat med kändisar och influencers som alla sjöng Natos lov.

Personligen tycker jag den här kampanjen tillhör de mer obehagliga.

Vill man roa sig i ett deprimerande ämne så kan man läsa för/emot artiklarna som pliktskyldigast presenterades. Det lustiga är nämligen att det aldrig presenteras några nackdelar med Nato. Inte en enda. Börja gärna med Lena Melin på AB om man nu vill klicka sedan kan man beta sig igenom dagstidningarna. Exakt samma resultat.
Citera
2022-05-26, 19:57
  #51
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Och Ulf Kristersson, hade inte han gjort sitt utspel att efter valet då han vunnit skulle han skicka in en ansökan, och det utan att göra en säkerhetsutredning, som har gjorts nu av S, men den utredningen går att lägga sida vid sida med den som gjordes för några år sedan.

Men nu när Turkiet agerar som dom gör, då är Uffe tyst, det visar hur destruktiva M är, de gör inga djupodlade analyser vad konsekvenser kan bli av deras handlande, S blev tvingade att söka nu dels på grund av Putins handlande, sedan för att inte Nato skulle bli en överskuggande valfråga tvingades dom att söka Nato nu, det är på sitt sett ett destruktivt handlande, och Uffe är inte den vuxne i rummet som är beredd att gå in och ta ansvar för sitt agerande, jag kunde räkna ut redan när nato kom upp efter invasionen att Turkiet skulle säga nej, detta har inte Uffe haft en tanke om, det bevisas av hans intervju i Aktuellt förra veckan, han säger som de flesta att det bara är taktik och ett internt handlande av Erdogan, men vi som känner till Erdogan lite närmare vet att han hatar Sverige djupt.

Vi är i en värre kris nu för Turkiet kommer inte vika en tum när det kommer till kurderna. De kommer säga nej, förmodligen hoppas dom på M seger till hösten så de kan manipulera Uffe i denna frågan, men faktum kvarstår, Sverige måste vägra gå med på Turkiets krav för det är det samma som att gå med på Putins säkerhetspolitiska planer för Sverige Finland. Sverige Finland får väl bilda en egen allians om vi inte kan gå med i Nato.
Ulf K uppför sig fullt korrekt som oppositionledare. Nu är det regeringen som skall föra dialogen med främande makt, Uffe K gör störst nytta genom att tiga och därmed signalera samförstånd.
Citera
2022-05-27, 19:48
  #52
Medlem
En kupp om Sverige och Finland ansluts till NATO, den organisation som är själva sinnebilden för kolonialismen. Att köra över folkviljan, det svenska etablissemangets paradgren. Huvudsyftet är väl att få sina namn inskrivna i historien, kosta vad det kosta vill! SVT och SR, i sitt oförstånd och okunskap, används som regeringens megafoner för att påverka väljarna med propaganda.
I rimlighetens namn bör väl USA och Canada uteslutas? Vi vill inte ha dem här! Det ligger ett stort hav emellan. De kan ha sitt eget NATO (North American). Hela Europa bör rensas från deras militära installationer och personal. Detta skulle också rädda USA från implosion (finansiell). Europa kan då ha vårt eget NATO, en fredsorganisation på riktigt! Det skulle möjliggöra för Ryssland ( europeiska delen till Ural ) att ansluta till oss och återuppta handelsförbindelser. En fredsorganisation på riktigt! Förutsätter att muslimskt styrda länder lämnas utanför.

Det gamla NATO ställer först till med kaos och krig. Sedan när återuppbyggnaden ska påbörjas lånar krigsskaparna ut enorma pengasummor till oss, att återbetalas, med ränta, under decennier.

Att USA blev en avknoppning från det Brittiska Imperiet har väl alla förstått? Ränderna går aldrig ur.

Att ha läst och lyssnat femtontusen timmar har gett viss insikt. Om du är dåligt informerad förkastar du troligen texten. Läs på!
Citera
2022-05-27, 21:25
  #53
Medlem
SaboMuggades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Nej, "Sverige har inte tvingat in oss i Nato". Det har Amerikas dåre till president gjort. Biden uppviglar och trakasserar Ryssland o Putin. Allt det här med kriget är krigsherren Bidens förtjänst. Det går i byxorna på fanskapet när han hetsar mot Putin. Brinn din senila gubbjävel. Hoppas du dör snart. Hade Trump varit president skulle detta aldrig hänt. Min fasta övertygelse.

Tror du på riktigt att Biden har så stort inflytande på NATO?
Citera
2022-05-29, 05:36
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonvero
Tvinga och tvinga. Kalla det för en påverkanskampanj som heter duga istället. För det är vad det är.

Om hela politikeretablissemanget och hela medie etsblissemanget har exakt samma åsikt. Vad ska vi andra tro? De lyckades ju gemensamt vända opinionen på några månader. Dessutom stämplades alla avvikande tolkningar som desinformation, inte vilja Sveriges bästa, Putinkramare osv.

Alla som var emot ett Natomedlemskap var moraliskt förkastliga och nyttiga idioter till Putins krig. Personer i offentligheten med andra åsikter tystas rätt effektivt av de argumenten.

Lägg därtill oerhörd brådska och "hemlig info" allt toppat med kändisar och influencers som alla sjöng Natos lov.

Personligen tycker jag den här kampanjen tillhör de mer obehagliga.

Vill man roa sig i ett deprimerande ämne så kan man läsa för/emot artiklarna som pliktskyldigast presenterades. Det lustiga är nämligen att det aldrig presenteras några nackdelar med Nato. Inte en enda. Börja gärna med Lena Melin på AB om man nu vill klicka sedan kan man beta sig igenom dagstidningarna. Exakt samma resultat.

Jag håller med dig men det ÄR en hjärntvättning imho. Jag håller med "den här kampanjen tillhör de mer obehaglig". Jävla Sverige som sket blankt i Rysslands varning om att inte blanda in oss. Sen äckel Magdalena låtsades vara dum i huvudet och sympatisk med Ukraina genom att låta vapen skickas dit, för att sedan låtsas vara dum i huvudet medan hon sitter i NATOs tank med Kristersson bredvid. För att sedan låtsas "acceptera" det och ansöker om NATO.

Usch va äcklad jag blir av Sverige...
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback