Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2022-06-24, 13:46
  #25
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Det kanske kommer som en överraskning, men det går inte att posta någonstans under avstängning. Inte ens här i Feedback.


Jodå, det går givetvis alldeles utmärkt. Med ett nytt, eller redan befintligt alternativt, konto.

Dock får det som sagt endast användas till att posta här i Feedback eller PM:a mods/admins.
Citera
2022-06-24, 18:22
  #26
Medlem
Pecka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Jodå, det går givetvis alldeles utmärkt. Med ett nytt, eller redan befintligt alternativt, konto.

Dock får det som sagt endast användas till att posta här i Feedback eller PM:a mods/admins.

Varför inte tillåta avstängda användare att posta i metaforumet så slipper vi en massa skräpkonton?
Citera
2022-06-25, 18:10
  #27
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Varför inte tillåta avstängda användare att posta i metaforumet så slipper vi en massa skräpkonton?

Jo, det hade varit smart om det verkligen gick rent tekniskt. Jag tror inte det gör det. Kan kolla dock.
Citera
2022-06-27, 20:24
  #28
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Jodå, det går givetvis alldeles utmärkt. Med ett nytt, eller redan befintligt alternativt, konto.

Dock får det som sagt endast användas till att posta här i Feedback eller PM:a mods/admins.
En person som blir avstängd har ingen möjlighet att veta VARFÖR avstängningen skett. Detta då det inte är möjligt att logga in på sitt konto.

Ni klarar inte av att moderera forumet, så enkelt är det. Vad ni än gör blir fel. Sorry, men så är det.
Citera
2022-06-30, 16:54
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
"Är du journalisten som..." etc skulle jag avläsa som ett tydligt bildligt uttryck, ungefär i stil med "du är en av Putins kuksugare", "'får du bra lön för att spionera åt Peking här på Flashback?" etc. Den typen av epitet ser man hela tiden på politikforumet.

Citat:
Ursprungligen postat av botnum
Exakt så. Bildligt. Jag hade även kunnat säga "är du sossen som...?" Skulle jag ha fiskat efter NATO-mupparnas identiteter? Nej, jag är inte intresserad av att göra det (jag är redan övertygad om att det är sossar och journalisttyper jag har att göra med, är man "ilsken" och är för NATO i samma veva är det ju precis som svenska journalister och politiker-typer har hållit på.)
Mjo, det är lite långsökt faktiskt att åka på 1.06 för att fråga "är du *yrke* som tycker x?".
I kombination med den andra tråden så visst, men det är också en ganska fri tolkning.

Med det sagt; 1.06 är väl den regeln där det är bättre att fälla än att fria i tveksamma lägen?
Citera
2022-07-04, 10:41
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av botnum
DET HÄR är förbaskat fult gjort av er, herr moderator, för det var inte i ett och samma inlägg. "Varför vill din sort ha in Sverige i NATO då?" samt "Är du journalisten?". Jag visste att NATO-kräket jag skrev till ville ha mig in i fällan. Han frågade ju "vilken sort menar du?" och hoppades på svaret "journalist". Men jag svarade smart "krigshetsarsorten".

Nu blev jag avstängd iallafall. På falska grunder.
Försöker man att outa ut personernas riktiga namn på forumet vilket är förbjudet då har man brutit mot regel 1.06 och då resulterar det i att man blir tillfälligt avstängd i alt från 1 vecka upp till 6 månaden och bedöms det som grovt regelbrott då blir det rött kort och utvisning i raketfart från forumet, och användarkontot blir permanent indraget precis som ett körkort.
Citera
2022-07-13, 00:07
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Jo, det hade varit smart om det verkligen gick rent tekniskt. Jag tror inte det gör det. Kan kolla dock.
Möjligheten finns på en del forum, men det beror förstås på den underliggande mjukvaran och hur den ser ut. Jag känner till ett par forum där personer som har blivit suspenderade (avstängda på minst sex månader) under den tiden har tillgång till ett personligt underforum där de kan föra diskussioner med moderatorer osv om vad som gått fel, och betingelserna för att de skulle kunna återvända. Det här är forum där nya medlemmar genomgår en viss screening av hur de uppträder på forumet innan de blir fulla medlemmar, det kan ta ett par veckor, och därmed har de sedan inte lika mycket avstängningar på disciplinfrågor som Flashback har, eftersom de "knepiga" typerna, DAMP-typerna faller bort redan under prövoperioden.
'
Den modellen för antagning/provperiod kan vi ju inte ha här, men det visar att möjligheten att en avstängd medlem behåller möjligheten att komma in på ett särskilt metaforum (som inte är tillgängligt för andra än honom och staff) finns med mjukvaran på en del forum. Sett från staff's håll handlar det då om ett enda meta-forum, med oftast en tråd per suspenderad person.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback