Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-05-14, 05:50
  #1
Medlem
botnums avatar
Det är ju helt fel och avstängningen är fel. Den borde hävas omedelbart / Skevsosse

Är min fulla rätt i att vara övertygad om att NATO-trollen i Ryssland-Ukrainatrådarna är socialdemokrater och/eller journalister, utifrån deras åsikter, agenda och hätska beteende.

Jag Skevsosse har inte gjort några efterforskningar alls. Inga uthängningar, ingenting, inga frågor där jag luskar ut vilka NATO-trollen är eller vad de arbetar med. På Flashback måste det ju enligt reglerna ändå vara tillåtet att påstå att man har med sossar och/eller journalister att göra. Eller hur? Jag trampar på öm tå, märker att jag är rätt ute. Bara den här avstängningen är bevis nog.

Jag Skevsosse stängdes av pga ful-aktivism från NATO-trollen. Att då få höra från moderator att "omröstningen gick rätt till" är irrelevant. Den gick säkert helt rätt till - men jag är fortfarande avstängd på falska grunder.
Citera
2022-05-14, 06:00
  #2
Medlem
botnums avatar
Jag är alltså avstängd på falska grunder. Detta har jag inte brytit mot:

Regel 1.06:

Att på forumet (via inlägg eller i PM) eftersöka, posta, eller hota att posta, personuppgifter eller annan information som kan avslöja en annan användares identitet är förbjudet, med undantag för sådana uppgifter som användaren själv publicerat i forumet. Att sammankoppla användares alternativa konton eller konton på andra forum eller webbplatser är förbjudet.
Förtydligandet av regel 1.06:

Flashback Forum kan sägas bygga på två grundpelare: den fria debatten och anonymitet. Anonymiteten ger individer med marginaliserade och stigmatiserade åsikter en plattform att framföra sina åsikter utan att de riskerar att det medför några konsekvenser för deras liv.

För att denna anonymitet inte ska sättas på spel är det förbjudet att avslöja information som leder till att någon riskerar att förlora sin anonymitet.
Det är exempelvis förbjudet att avslöja en annan användares namn- eller personuppgifter, adress eller telefonnummer. Även annan information som kan binda en användare till en fysisk person är förbjuden att posta.

Det är förbjudet att sammankoppla flera användare på Flashback med varandra eller med konto eller användarnamn på annan webbplats. Däremot får ni gärna rapportera misstankar om någon missbrukar användandet av flera konton. Om en användare själv har berättat att den har ett annat konto eller det på annat sätt är publika uppgifter kan man dock kommentera eller uppmärksamma det.

Vissa användare är dock helt öppna med vilka de är, och det är givetvis i en sådan situation fullt tillåtet att påpeka vem som ligger bakom detta konto. Det finns även exempel på andra situationer med delvis självoutning, exempelvis om en användare har skrivit mycket om var han eller hon bor, och i dessa fall är det därför inte ett brott mot regel 1.06 att i ett inlägg påpeka detta.
Citera
2022-05-14, 06:07
  #3
Medlem
botnums avatar
Visst, jag förstår det här, från regel 1.06

Anonymiteten (på Flashback) ger individer med marginaliserade och stigmatiserade åsikter en plattform att framföra sina åsikter utan att de riskerar att det medför några konsekvenser för deras liv.

Att varav aktivist till NATO-mupp och i den rollen säkert vara sosse och/eller journalist är stigmatiserande i min värld men i det offentliga Sverige är detta nu idealet. Medför inga som helst negativa konsekvenser för NATO-packet. Tvärtom.

Det kokar ned till det här. Jag Skevsosse måste ha full rätt att fortsätta påpeka att jag har med sossar och/eller journalister att göra. Jag vet ju inte att så är fallet (men nu är det övertydligt, de har avslöjat sig själva), men jag Skevsosse har ju inte gjort några som helst eftersökningar eller uthängningar. Jag vill inte ens prata med dessa troll.

Avstängningen gjord på falska grunder. Kan inte ni moderatorer erkänna det? För inte är Flashbacks moderatorer infiltrerade av socialdemokrater och journalister? För då har Flashback dött.
Citera
2022-05-14, 07:45
  #4
Medlem
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av botnum
Det är ju helt fel och avstängningen är fel. Den borde hävas omedelbart / Skevsosse

Är min fulla rätt i att vara övertygad om att NATO-trollen i Ryssland-Ukrainatrådarna är socialdemokrater och/eller journalister, utifrån deras åsikter, agenda och hätska beteende.

Jag Skevsosse har inte gjort några efterforskningar alls. Inga uthängningar, ingenting, inga frågor där jag luskar ut vilka NATO-trollen är eller vad de arbetar med. På Flashback måste det ju enligt reglerna ändå vara tillåtet att påstå att man har med sossar och/eller journalister att göra. Eller hur? Jag trampar på öm tå, märker att jag är rätt ute. Bara den här avstängningen är bevis nog.

Jag Skevsosse stängdes av pga ful-aktivism från NATO-trollen. Att då få höra från moderator att "omröstningen gick rätt till" är irrelevant. Den gick säkert helt rätt till - men jag är fortfarande avstängd på falska grunder.
Lär dig lyda moderaterna så slipper du avstängningar. Alla vi andra får lära av misstagen och även du.
Citera
2022-05-14, 07:59
  #5
Medlem
TheGretaResets avatar
jag har blivit avstängd för att jag skojat om kända personer typ "Löfven" är det du? Inget skämt.

Man skall ha belägg för vad man skriver.
Citera
2022-05-14, 09:07
  #6
Moderator
najass avatar
Klagomål och kritik --> Avstängningar och bannlysningar: feedback
/Moderator
Citera
2022-05-14, 09:12
  #7
Moderator
najass avatar
Det är endast här i Feedback du får posta under avstängning.

Vad gäller avstängningen skrev du:
Citat:
Varför vill din sort ha in Sverige i NATO då? Du själv insinuerar att ryssarna inte kan slåss, att de är värdelösa i Ukraina. Så vad är då vitsen med ett svenskt NATO-medlemskap? Det jag ser är en förevändning för Ryssland att förstöra vår infrastruktur före vi är med. Och det kan ske väldigt snart eftersom Sverige hetsar in i NATO. Då blir det som i Ukraina och frågan är om NATO vill ta till sig oss då.

Är du journalisten som av en skruvad anledning önskar det tredje världskriget? Varför? Varför är det inte vettigare med ett enkelt eld upphör i Ukraina?

Illa nog i sig, och i kombination med:
(FB) Varför är NATOS enda val att ingripa med våld enligt en journalist på DN?

Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
En journalist vid namn Niklas Ekdal anser att Nato inte har annat val än att ingripa i Ukraina. Hur kan en journalist från en förmodad mjuk tidningsredaktion, föreslå en sådan brutal och våldsam åtgärd?

Han vill att Nato mosar och skjuter anfallaren Ryssland sönder och samman. Varför denna brutala lösning från hans sida?
Artikeln är låst så jag frågar här.
https://www.dn.se/kultur/niklas-ekda...ipa-i-ukraina/

Det är samma med den här Magdalena Andersson, hon poserar mera än gärna i stridsvagnar i stridshjälm och barsk uppsyn. Varför denna mordiska oaktsamhet att vilja strida mot en kärnvapennation? Finns inte andra perspektiv hos dessa för att lösa konflikten?

Nato har förresten som en inskriven regel att inte attackera ett land med kärnvapen som hotar använda kärnvapen. Vi är inte där än, men med Maggans och hennes journalisters lösning att slakta röda armen med hjälp av Nato kommer leda oss dit. Det är i mina ögon helt hänsynslös och brutal, det som föreslås. Utöver ett stort risktagande.

Förklara för mig varför denna trenden = våld + natoglorifieringen väck ett så stort intresse för att lösa ukrainakonflikten, bland politiker och journalister.

, gav det alltså avstängning
Citera
2022-05-14, 10:20
  #8
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av botnum
Jag Skevsosse har inte gjort några efterforskningar alls.

Jo, det har du.

Inser du inte att "Är du journalisten som ..." är en efterforskning så får du ta och bättra på regelförståelsen.
Citera
2022-05-14, 19:23
  #9
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Det är endast här i Feedback du får posta under avstängning.

Vad gäller avstängningen skrev du:


Illa nog i sig, och i kombination med:
(FB) Varför är NATOS enda val att ingripa med våld enligt en journalist på DN?



, gav det alltså avstängning
Jag har verkligen inte någon sympati med ryϟϟtroll och Putins nyttiga idioter, men detta känns ändå högst tveksamt imho.

Hur säkert är det att TS talade om samma journalist som EN ANNAN medlem talade om, kanske t o m i en annan tråd?

Kanske jag också kan åka dit på att något jag skriver kan tolkas på ett visst sätt pga hur någon annan skriver i en annan tråd?
Citera
2022-05-15, 17:34
  #10
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Jag har verkligen inte någon sympati med ryϟϟtroll och Putins nyttiga idioter, men detta känns ändå högst tveksamt imho.

Hur säkert är det att TS talade om samma journalist som EN ANNAN medlem talade om, kanske t o m i en annan tråd?

Kanske jag också kan åka dit på att något jag skriver kan tolkas på ett visst sätt pga hur någon annan skriver i en annan tråd?

Det spelar ju ingen roll att en annan användare talat om ev. samma journalist.

"Är du journalisten som av en skruvad anledning önskar det tredje världskriget?" är 1.06 bara det oavsett var journalisten nämnt eller skrivit det och utan att någon annan nämnt det.
Citera
2022-05-15, 22:11
  #11
Medlem
botnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Det är endast här i Feedback du får posta under avstängning.

Vad gäller avstängningen skrev du:

Varför vill din sort ha in Sverige i NATO då? Du själv insinuerar att ryssarna inte kan slåss, att de är värdelösa i Ukraina. Så vad är då vitsen med ett svenskt NATO-medlemskap? Det jag ser är en förevändning för Ryssland att förstöra vår infrastruktur före vi är med. Och det kan ske väldigt snart eftersom Sverige hetsar in i NATO. Då blir det som i Ukraina och frågan är om NATO vill ta till sig oss då.

Är du journalisten som av en skruvad anledning önskar det tredje världskriget? Varför? Varför är det inte vettigare med ett enkelt eld upphör i Ukraina?

Illa nog i sig, och i kombination med:
(FB) Varför är NATOS enda val att ingripa med våld enligt en journalist på DN?

, gav det alltså avstängning

DET HÄR är förbaskat fult gjort av er, herr moderator, för det var inte i ett och samma inlägg. "Varför vill din sort ha in Sverige i NATO då?" samt "Är du journalisten?". Jag visste att NATO-kräket jag skrev till ville ha mig in i fällan. Han frågade ju "vilken sort menar du?" och hoppades på svaret "journalist". Men jag svarade smart "krigshetsarsorten".

Nu blev jag avstängd iallafall. På falska grunder.
Citera
2022-05-16, 09:15
  #12
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av botnum
DET HÄR är förbaskat fult gjort av er, herr moderator, för det var inte i ett och samma inlägg. "Varför vill din sort ha in Sverige i NATO då?" samt "Är du journalisten?". Jag visste att NATO-kräket jag skrev till ville ha mig in i fällan. Han frågade ju "vilken sort menar du?" och hoppades på svaret "journalist". Men jag svarade smart "krigshetsarsorten".

Nu blev jag avstängd iallafall. På falska grunder.

Vadå samma inlägg? Hur fasen skulle det kunna vara i samma inlägg? Det var inte ens i samma tråd. Dock var det två trådar som var aktiva samtidigt, och som påpekats så är inlägget i sig illa nog.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback