Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-05-14, 04:19
  #1
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Hur får ni sömn med en gång där ni får drömma förmodligen? Hur får ni sömnen att vela gå ihop? Om du vill ha sömn inom snaraste stunde, hur går du då tillväga?

Kan ni ha på någonting i bakgrunden som ni kan höra på, musik, delar ur filmer eller vad gör ni? Försöker ni ligga helt stilla?
Citera
2022-05-14, 04:34
  #2
Medlem
casiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Hur får ni sömn med en gång där ni får drömma förmodligen? Hur får ni sömnen att vela gå ihop? Om du vill ha sömn inom snaraste stunde, hur går du då tillväga?

Kan ni ha på någonting i bakgrunden som ni kan höra på, musik, delar ur filmer eller vad gör ni? Försöker ni ligga helt stilla?


Tre flaskor vin eller 12 7.2or.
Nej men jag kör ett litet knep som jag plockade upp i en bok för länge sen.
Lägger mig bekvämt, fimpar allt ljus.
KOncentrerar mig på när jag suger in luft och sen föreställer mig att jag andas ut den som tjock blå rök.
Repeat.
Funkar skitbra för mig.
Citera
2022-05-14, 04:57
  #3
Medlem
Knastratts avatar
Spänn alla musklerna i ansiktet så mycket det går. Slappna av helt och föreställ dig ett favoritställe du vill sova vid. Somnar direkt.
Citera
2022-05-14, 06:40
  #4
Avstängd
BOMB-CPs avatar
Sömn är för mesar är man en tuffing så ska man ha problematisk insomning och sömn.
Citera
2022-05-14, 06:51
  #5
Avstängd
link71s avatar
Gå alltid upp tidigt så somnar du tidigt, när jag hade svårt att sova för några år sedan så gick jag typ 3-4 promenader per dag, rörde alldeles för lite på mig den tiden. Sen mot kvällen går man kvälls promenad. Det gör så du slappnar av lite mer när än bara sitta stilla hemma o sen få lägga sig. Även en dusch gör så du slappnar av lite mer. För det är ju skönt att duscha !
Lite tips på vad som hjälpte mig. Sen kanske du kan ta en liten insomnade medicin på kvällen temporärt ?
Rekommenderar mitrazipin 15 mg.
Citera
2022-05-14, 07:29
  #6
Medlem
Sömn är något som inträffar när man sluter ögonen och lutar sig bakåt. Har du prövat det?
Citera
2022-05-14, 07:46
  #7
Avstängd
12hoppihagens avatar
En aktiv livsstil dagtid är som intravenöst morfindropp på kvällen, promenader, gym, träning osv är det bästa sömnmedlet som finns så ett mörkt rum där man slökonsumerar hjärndöd underhållning får mig att däcka omgående…
Citera
2022-05-14, 07:59
  #8
Medlem
Jag har alltid lätt för sömn även om jag ej tränar så fort jag lägger mig i sängen utan mobil så somnar jag kan vara hur man kopplar sömnen till, vissa kopplar sömn till ett måste som man bara vill få överstökad det gjorde jag när jag var liten och då hade jag svårt att somna.
Idag är sömnen en höjdpunkt något jag kan längta till vilket gör det lättare av somna
Citera
2022-05-14, 08:15
  #9
Medlem
Brukar sätta på intro låten till TV-serien M*A*S*H från 70-talet som gick varje dag efter midnatt på tv ca 20 år sedan, riktig snark serie, somnar direkt. Har väll hängt med sedan barnsbenen, när den drog igång visste man att man varit uppe på tok för länge
Citera
2022-05-14, 08:32
  #10
Medlem
Bankdosas avatar
Jag kan inte somna om det är för tyst. Så jag brukar sätta på dagens ring p1 och lyssna. Sen lägger jag mig i den position jag vet att jag kommer somna i. Somnar direkt.
Citera
2022-05-14, 08:37
  #11
Avstängd
Fitt-Harrys avatar
Sätt på nån bra p-rulle med as högt ljud
Citera
2022-05-14, 08:45
  #12
Avstängd
BOMB-CPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fitt-Harry
Sätt på nån bra p-rulle med as högt ljud

Väldigt omoget skrivet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback