Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-05-13, 19:20
  #1
Avstängd
.-Subjekt-.s avatar
Jag försöker lista ut bibeln utan att ha läst den. Det finns många synpunkter på det men nu e detta bara en inledning så vi ska inte fokusera på det.

Så, jag försöker lista ut budskapet gällande skillnaden känslomässigt mellan Gud och Jesus.

Det sägs att Jesus älskar alla oavsett vem du är. E du ensam o du tror att alla hatar dig så finns det iallafall en som ALLTID kommer att älska dig, o de e Jesus.

Så Jesus borde väll då vara samma som känslan kärlek?

Vad för känsla är Gud då?
Sinnesro?
Citera
2022-05-13, 19:28
  #2
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Både Gud, Jesus och de islamska varianterna står för hat då de dömer oss till helvetet om vi inte fjäskar för dem.
Citera
2022-05-13, 19:28
  #3
Medlem
proconsuls avatar
Båda två är produkter av din egen fantasi. Prova att må bra genom att släppa identifikationen med allt, inklusive dig själv, och du kommer att bli hög på livet. Gud och jesus är återvändsgränder och omvägar.
Släpp tankar och föreställnigar, gå in i dig själv och du kommer att hitta salighet i din egen existens.
Citera
2022-05-13, 19:33
  #4
Medlem
Beckombergalandets avatar
Jesus är det enda för mig.
Citera
2022-05-13, 19:34
  #5
Medlem
jbswebecks avatar
Nej verkligen inte bara ren propaganda.
Citera
2022-05-13, 19:39
  #6
Avstängd
.-Subjekt-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Båda två är produkter av din egen fantasi. Prova att må bra genom att släppa identifikationen med allt, inklusive dig själv, och du kommer att bli hög på livet. Gud och jesus är återvändsgränder och omvägar.
Släpp tankar och föreställnigar, gå in i dig själv och du kommer att hitta salighet i din egen existens.


Asså jag har försökt, men jag fastnar bara i känslan. Sen varar den i 2 dygn o jag får panik.

Har en brännande känsla i solar-plexus som inte försvinner så e lite desperat. De e inte ångest utan den skapar nån form av stress samtidigt som den ger enorm kraft. Vet inte hur jag ska bli av med känslan.

De e nog ett obearbet trauma så därför försöker jag med Jesus o Gud nu då jag tycker att jag e en bra människa o har en chans där utan att bli dömd.
Citera
2022-05-13, 19:40
  #7
Avstängd
.-Subjekt-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Nej verkligen inte bara ren propaganda.

Jaaa kanske, men funkar det så funkar det...
Citera
2022-05-13, 19:41
  #8
Medlem
Trakessons avatar
Själv försöker jag lista ut Emil i Lönneberga utan att ha läst den. Är Lucas griseknoen och vem är då Lina? Krösa-Maja, hur känns hon?

I stället för att spekulera en massa kanske jag ska läsa min bok. Du kanske ska läsa din.
Citera
2022-05-13, 19:44
  #9
Medlem
Det finns runt 4000 religioner i omlopp.
ALLA utan undantag är organiserad vidskepelse.
Demonisera gris. Varför då?
Tja, vi tävlar ju om samma mat!
Tjoho, Islam och Judendom gör basic fördömande och vips - det är religion.
Jag är inte imponerad.
Citera
2022-05-13, 19:51
  #10
Avstängd
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Själv försöker jag lista ut Emil i Lönneberga utan att ha läst den. Är Lucas griseknoen och vem är då Lina? Krösa-Maja, hur känns hon?

I stället för att spekulera en massa kanske jag ska läsa min bok. Du kanske ska läsa din.

Emil i Lönneberga var en sekt. Förresten alla Astrid Lindgrens verk innehåller någon form av sektliknande vidskepelse. Fan Putin kanske hade rätt ändå, Astrid Lindgren var en nazist!
Citera
2022-05-13, 20:05
  #11
Avstängd
.-Subjekt-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Själv försöker jag lista ut Emil i Lönneberga utan att ha läst den. Är Lucas griseknoen och vem är då Lina? Krösa-Maja, hur känns hon?

I stället för att spekulera en massa kanske jag ska läsa min bok. Du kanske ska läsa din.


Mitt liv är så sjukt asså, som vanligt. Jag har en bok liggandes i soffan som jag tog fram för att ha trådlösa-mobilladdaren på något stadigt.

Den boken heter "The Satanic Bibel" av Anton Szandor LaVey 😂. Lättlästa versionen med. Jag har inte läst den, ja kanske inte ska läsa den heller.

Eller så köper jag lite öl o läser den där jävla Satanist boken en gång för alla. Har haft den i 3 år utan att öppna den lol.
Citera
2022-05-13, 20:09
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-Subjekt-.
Jag försöker lista ut bibeln utan att ha läst den. Det finns många synpunkter på det men nu e detta bara en inledning så vi ska inte fokusera på det.

Så, jag försöker lista ut budskapet gällande skillnaden känslomässigt mellan Gud och Jesus.

Det sägs att Jesus älskar alla oavsett vem du är. E du ensam o du tror att alla hatar dig så finns det iallafall en som ALLTID kommer att älska dig, o de e Jesus.

Så Jesus borde väll då vara samma som känslan kärlek?

Vad för känsla är Gud då?
Sinnesro?

En gudomlig känsla är när man precis har börjat släppa sig och igenom hela den fasen ända till slutet. Man får ett lyckorus i kroppen i samklang med sinnesro. Att det luktar kärlek gör det hela så mycket bättre.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback