2022-11-11, 11:29
Avslutad
Eftersom Turkiet hela tiden ställer nya krav oavsett vad Sverige gör borde Sverige visa lite stake. Bomba Erdogan och starta krig med Nato. Ingen förväntar sig det, nu kör vi!
Citera
2022-11-14, 05:56
Medlem
Ser ju lite ut som de grå sossarna lockade den grå massan rent i diket. Allians med Erdogan? Varför? Vi har det bra.
Citera
2022-11-14, 06:05
Medlem
Så här är ser med en höger regering tyngd av SD

Bra jobbat.

Socialdemokraterna från förr skulle aldrig vika sig för Nato. Särskilt inte för en specialoperation.
Citera
2022-11-14, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roblem
Så här är ser med en höger regering tyngd av SD

Bra jobbat.

Socialdemokraterna från förr skulle aldrig vika sig för Nato. Särskilt inte för en specialoperation.

Tvärtom vi har varit 73 år sena med att gå med i NATO. Vet inte vad du menar med specialoperation? Det är väl bara ryssjävlar som använder sig av det begreppet.
Citera
2022-11-14, 16:15
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
PKK är en terroristorganisation. YPG/PYD har samröre med motsvarande terrorister och det är därför naturligt för den svenska regeringen att ta avstånd från dem. Oavsett så är Sveriges NATO-medlemskap och säkerhetspolitik betydligt viktigare än att hålla kurdiska organisationer på gott humör.
Det där skrev du för en vecka sedan. Då fick regeringen och Billström kritik för att vi tagit avstånd från YPG och PYD. Nu verkar en kvinna från Syrien vara gripen för terrordådet i Istanbul. Nu får vi hoppas att folk förstår Turkiet lite bättre när de tycker att vi ska ta avstånd från terrororganisationer.

Läsvärd artikel om den kritik regeringen fick från vänsterhåll för sitt avståndstagande tillYPG/PYD.

https://www.expressen.se/nyheter/kritiken-mot-regeringens-avstand-fran-kurdisk-milis/
Citera
2022-11-15, 00:40
Medlem
Nä nåt Nato lär det inte bli för svensk del. Turkarna förnedrar Sveriges statsminister. Ställer honom vid ett för högt podie och behandlar honom som något katten släpat in.

Tänk om vi utvisar diverse journalister till tortyr i turkiska fängelsen. Inte fan kommer det hjälpa. Turkarna kör Sverige i röven helt enkelt och njuter av det. Ingen hjälp verkar komma från övriga Nato heller. Orden var bara luft.

Nu har vi angivit våra sympatier officiellt och möjliggjort landet för angrepp, angriparna kan ju bara säga att vi är officiellt på Nato sidan. Men vi har inte artikel 5.

Det blev skit, Magdalena hade inte kollat upp detta bra nog. Riv ansökan!

Notera jag är för NATO medlemskap.
Citera
2022-11-15, 01:25
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Nä nåt Nato lär det inte bli för svensk del. Turkarna förnedrar Sveriges statsminister. Ställer honom vid ett för högt podie och behandlar honom som något katten släpat in.

Tänk om vi utvisar diverse journalister till tortyr i turkiska fängelsen. Inte fan kommer det hjälpa. Turkarna kör Sverige i röven helt enkelt och njuter av det. Ingen hjälp verkar komma från övriga Nato heller. Orden var bara luft.

Nu har vi angivit våra sympatier officiellt och möjliggjort landet för angrepp, angriparna kan ju bara säga att vi är officiellt på Nato sidan. Men vi har inte artikel 5.

Det blev skit, Magdalena hade inte kollat upp detta bra nog. Riv ansökan!

Notera jag är för NATO medlemskap.

Sluta vara så hysterisk.

Förr eller senare kommer vi vara fullvärdig medlem. Men man ska räkna med att det kan ta sin tid.
Under den här tiden så har vi försäkringar som är av allas intresse att vi har skydd, i en relativt osannolik situation då vi skulle utsättas för allvarligt hot.
Citera
2022-11-15, 08:46
Medlem
seaworthys avatar
Det bästa vore väl helt enkelt om Sverige slutade upp med att uppvakta Erdogan. Vänligt meddela att inget kommer ske som inte har stöd i svensk lag och att det nu är upp till Nato som organisation ifall de vill ha med Sverige (och Finland).
Citera
2022-11-16, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Fy fan vad pinsamt denna soppa är nu.

Kristerssons patetiska insats i presskonferensen tyder på att Erdogan fick daska ollonet på hans panna.

Dags att kräva att regeringen river upp ansökan och lägger det i det runda arkivet.

Rent observerande tänker jag Magdalena Andersson inte skulle haft svansens mellan benen så.

Tur hela processen bara tog ett par veckor. så som nämndes i förväg. Vill mig vinnas det var viktigt. Som mest sårbar är man väl när man visat sida + inte fått komma in i värmen än.

Rent historiskt också kul att det är "extrem vänstern" i svensk politik som ordar för att ble utanför en BLOB/allians-stormakt. Finns ju fler än Erdogan som representerar en helt annan typ av demokrati.

Kom ihåg! https://en.wikipedia.org/wiki/Democracy#/media/Fileemocracy_claims.svg

(min källa är personlig djup-intervjuer (helt vanlig människor), oftast vid fler intervju tillfällen. Flera års arbete faktiskt, tusentals?)
Senast redigerad av roblem 2022-11-16 kl. 04:05.
Citera
2022-11-18, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Turkiet (jävla skit land om jag får säga mitt dock)... Köpt rysk utrustning (S-400). Detta innebär i princip att ryssar kan skaffa (givetvis måste system uppdateras osv ibland och då laddas givetvis all information ned och delas till Ryssland!) information om i princip allt NATO flyg. Bara detta skulle lett till NATO uteslutning (jag vet, det är svårt... Erdogan kommer ju bara joina Ryssland/China och all befintlig NATO utrustning kommer granskas noga av dessa länder)...

Men hur som helst varför inte ta ett kort ur Putins egna "playbook" och helt enkelt göra det svårt för Erdogan... hemlig påverkan, stödja oppositionen (i hemlighet givetvis) och skapa lite kaos i Turkiet. Han anklagar oss för "terrorist näste". Det finns hur mycket som helst att anklaga tillbaka.

Sätta lite hårt emot hårt... Tror vi (även om vi är väldigt små) kan hitta så mycket att han inser att han inte har ens möjlighet i världen att bli "omvald" hur mycket han en försöker leka diktator.

Vi har försökt att vara snälla, det hjälper oss uppenbarligen inte. Dags att visa honom att vi kan kanske göra honom o-valbar i Turkiet. Dags att sätta hårt emot hårt (vi har ju faktiskt inget direkt att förlora på det, då han uppenbarligen inte vill släppa in oss).

Jag är varken för eller emot kurder, men Erdogan är jag riktigt riktigt starkt emot.
Tycker det är dags att kasta skit, och visa vart skåpet skall stå...
Vi har tillräckligt för att vända folket (hans parti) emot honom... utan problem...

Du vill bestämma om presidenter I Turkiet. Men då får Erdogan avskaffa här ministrar med. Right. Det visar att du inte respekterar Turkiet och muslimer.
Citera
2022-11-18, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Putler och hans apor bör hållas på behörigt avstånd. Erdogan är dock ett nödvändigt ont pga NATO-ansökan.

Nja. De är världens ledare. Tills männen inte visar respekt för varandra blir inte fred. Förändra ert beteende!
Citera
2022-11-18, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somalimonkey
Sverige har massa terrorister men terrorister kommer från mellanöstern. Det är era terrorister vi har tagit hit.
Det är erat folk som är terroristerna i Sverige, det är inte Kalle, det är Khaled från mellanöstern.

Ja den Kalle högerextremisten som dödade hon kvinnan i somras i Almedalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in