Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-15, 20:20
  #445
Medlem
SithMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skevsosse
Som ungdomlig 40+ som upplevt Sovjet på 80-talet, förvånas jag ej. De som är för NATO är ofta gamla tanter, sossepack, journalist-pack och wallenbergare, dvs antingen indoktrinerade eller korrupta makthavare. Inte män som vill vara ifred och få ha Sverige ifred.

Som 55+ förvånas jag ej. Skolans indoktrinering av ungdomen i vänsterflum har satt sina spår. Man tror att man är säker om man vänder andra kinden till.
Citera
2023-05-15, 20:31
  #446
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Som 55+ förvånas jag ej. Skolans indoktrinering av ungdomen i vänsterflum har satt sina spår. Man tror att man är säker om man vänder andra kinden till.
Undersökningen visar det motsatta. Nato är det globala vänsterflummets väpnade gren och unga män är mest kritiska till det. Det är mest gamla gubbar som vill att Sverige ska delta i Natos frambombande av HBTQ-rättigheter.
Citera
2023-05-15, 21:17
  #447
Medlem
SithMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Undersökningen visar det motsatta. Nato är det globala vänsterflummets väpnade gren och unga män är mest kritiska till det. Det är mest gamla gubbar som vill att Sverige ska delta i Natos frambombande av HBTQ-rättigheter.

Radikalism hör ungdomen till. Sedan växer man upp (du borde prova det) och tillägnar sig en mer nykter syn. För du som konservativ menar väl inte att dagens ungdomar är de som har rätt? Gäller det isf bara i denna fråga eller även andra frågor som HBTQ, öppna förhållanden och polygami?
Citera
2023-05-15, 23:23
  #448
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Frågor:
Vad beror denna låga stridsvilja på? Är unga svenska män för veka för krig, eller har de fallit offer för Putins mäktiga propagandamaskin? Diskutera fritt.

Frågan är ju vad är det värt att kriga för i Sverige för män? Är väl någon idiot som säger, för din familj etc, nej du lämnar landet med din familj såklart. Vad ska man kriga för? för våra korrupta politiker?

Vi kan ta Ukraina som exempel, invandrare, kvinnor & barn har flytt landet, män stannade och krigar.

Kvinnorna knullar män i dom nya länderna dom bosatt sig i medans männen dör i ett krig som USA & Nato har provocerat, att putin invaderade ukraina är en tragedi för vanligt folk, men orsaken är känd.

Sverige som neutralt land ska alltså ge sig in i krig för att våra korrupta politiker vill det, nej det är inte många som skulle kriga för Sverige, ännu mindre för att bli indraget i ett krig pga Nato.

Får mig att tänka på när jag gick på ett gym för runt 7 år sedan, tränade med en snubbe som jobbade inom militären och helt plötsligt under ett gympass sa han att skulle det bli krig i Sverige så skulle han vara den första att fly, en militär man alltså, och det har ju inte blivit bättre i Sverige sedan dess.
__________________
Senast redigerad av Tmpx 2023-05-15 kl. 23:28.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback