Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-30, 19:14
  #2317
Avstängd
Det bör bli motreaktion upplopp kravaller i Järva

Man kanske ska åka dit se spektaklet, "neutral" såklart

Järva har sagt alla är välkomna, även polishatande kakan Hermansson
Citera
2022-05-30, 19:31
  #2318
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Palle skrek "Mohammed är en hora" och liknande infantila smädelser.

Som jag förklarade tidigare, så är Mohammed helig för muslimer och de älskar honom lika mycket som vi älskar våra föräldrar i Sverige. Om du kallade svenskars föräldrar för det som Palle kallar Mohammed, offentligt på ett torg, så skulle reaktionerna vara likartade.

Haha man har sett hur mycket ni "älskar" era föräldrar... hahahahahah ingen bra jämförelse att jämför en nerknarkad svensk nihilist med en muslim.
Citera
2022-06-01, 22:09
  #2319
Medlem
Celerons avatar
Vem tror ni dyker upp alldeles i slutet av Stram Kurs Sveriges första möte vid Järva-festivalen om inte Alexandra Pascalidou iförd knallrosa byxdräkt och gastar något om presskonferens, jag hörde inte så noga. Med sig har hon någon mörkhyad "aktivist" som först vräker ur sig "rasist" men som sedan faktiskt har ett kortare och sansat samtal med Rasmus Paludan. Samtalet mellan den mörkhyade och Paludan blir som sagt kort eftersom Stram Kurs mötestid är slut och de måste lämna. Då hör man återigen Alexandra Pascalidous gälla röst ljuda "Är det redan slut ??". Då hade Rasmus Paludan och Stram Kurs Sverige redan varit på platsen under drygt en och en halv timme.

För övrigt så har Rasmus och Stram Kurs Sverige möte varje dag under resten av veckan också. På samma plats antar jag, en parkering vid Spånga IP, och tiden är förmiddag mellan 11.00-13.00, eller möjligen 11.30, eftersom dagens möte varade en och en halv timme.

EDIT: Det såg inte ut som om varken Rasmus Paludan eller de andra Stram Kursarna riktigt visste vem Alexandra Pascalidou var, alltså att hon är en ganska välkänd person i Sverige.
__________________
Senast redigerad av Celeron 2022-06-01 kl. 22:14.
Citera
2022-06-07, 22:11
  #2320
Medlem
En lite underlig kommentar ifrån en av åklagarna:

https://www.expressen.se/nyheter/akl...ha-forstaelse/

"En 62-årig man har åtalats efter attacken mot koranbrännaren Rasmus Paludan utanför moskén i Uppsala.

Mannen ska ha slagit på en polisbuss.

Åklagaren Michael Ehrencrona säger till SVT Nyheter att ”man kan ha förståelse” för agerandet.

– Jag ser en väldigt provocerad och förtvivlad man som inte klarar av att kontrollera sina egna handlingar.
"
Citera
2022-06-07, 22:18
  #2321
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
En lite underlig kommentar ifrån en av åklagarna:

https://www.expressen.se/nyheter/akl...ha-forstaelse/

"En 62-årig man har åtalats efter attacken mot koranbrännaren Rasmus Paludan utanför moskén i Uppsala.

Mannen ska ha slagit på en polisbuss.

Åklagaren Michael Ehrencrona säger till SVT Nyheter att ”man kan ha förståelse” för agerandet.

– Jag ser en väldigt provocerad och förtvivlad man som inte klarar av att kontrollera sina egna handlingar.
"
Mycket märklig kommentar av en åklagare.

För övrigt. Det här har säkert avhandlats tidigare i tråden, men är den åtalade 62-åringen Jonas Gardells bror Mattias Gardell? Mattias är ju som bekant mycket religionsintresserad, och han är dessutom både Uppsala-bo och 62 år. Vill minnas att på bilderna var den äldre mannen, som hoppade på Paludans bil, mycket lik Mattias Gardell.
__________________
Senast redigerad av ealdorman3 2022-06-07 kl. 22:25.
Citera
2022-06-08, 17:13
  #2322
Medlem
InglouriousEvils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Mycket märklig kommentar av en åklagare.

För övrigt. Det här har säkert avhandlats tidigare i tråden, men är den åtalade 62-åringen Jonas Gardells bror Mattias Gardell? Mattias är ju som bekant mycket religionsintresserad, och han är dessutom både Uppsala-bo och 62 år. Vill minnas att på bilderna var den äldre mannen, som hoppade på Paludans bil, mycket lik Mattias Gardell.

Är inte Mattias lite för smart för att hålla på med kravaller? Men man vet ju aldrig...
__________________
Senast redigerad av InglouriousEvil 2022-06-08 kl. 17:21.
Citera
2022-06-08, 18:08
  #2323
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Mycket märklig kommentar av en åklagare.

För övrigt. Det här har säkert avhandlats tidigare i tråden, men är den åtalade 62-åringen Jonas Gardells bror Mattias Gardell? Mattias är ju som bekant mycket religionsintresserad, och han är dessutom både Uppsala-bo och 62 år. Vill minnas att på bilderna var den äldre mannen, som hoppade på Paludans bil, mycket lik Mattias Gardell.
Det finns ju en, visserligen blurrad, bild på mannen. Han är av utseendet att döma från Mellanöstern.
Citera
2022-09-06, 20:12
  #2324
Medlem
ceciliastenbocks avatar
Tyckte jag läste att turken som kastade sten mot paludan efter att ha tagit sig över ån i Borås att han fick sparken från sitt jobb??

Någon som hört mer om det och vem hans AG är..
Citera
2022-10-24, 11:48
  #2325
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Hur är det hets mot folkgrupp? Att kritisera en religion är såvitt jag vet inte hets mot folkgrupp.

Slut lipa. Det handlar om papper, som människan skrivit påhittade figurer i om påhittade gudar och hokuspokus.

Äsch…skaffa dig ett vokabulär och lite hyfs! Eller flytta till Danmark där idioten härjar. Han har inget parti i Sverige och därmed ingenting här att göra. Han vill bara provocera och kosta det svenska samhället pengar.
Bort med skräpet!!
Citera
2022-10-24, 12:04
  #2326
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lambi76
Äsch…skaffa dig ett vokabulär och lite hyfs! Eller flytta till Danmark där idioten härjar. Han har inget parti i Sverige och därmed ingenting här att göra. Han vill bara provocera och kosta det svenska samhället pengar.
Bort med skräpet!!

Fast att det kostar samhället pengar är knappast hans problem.

Enligt svensk lag har jag rätten att elda en bok offentligt (med tillstånd bakom mig till och med) - om folk inte kan hantera det utan väljer att vandalisera, så ska inte jag få skit för det.
Du har rätten att protestera mot att jag bränner en bok, men du har inte rätten att vandalisera och kosta samhället pengar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback