Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-12, 18:19
  #577
Medlem
Hegamons avatar
Bank, järnrör? Lät det som... Vad händer?

Edit: Inget hände alls. Jag hörde fel.
__________________
Senast redigerad av Hegamon 2022-05-12 kl. 18:24.
Citera
2022-05-12, 18:19
  #578
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Nej, men om Agda går förbi ett gäng ungdomar och kallar dom horungar så är det hennes fel om hon får smaka lite stryk ja.

Det är Agdas yttrandefrihetsrätt att säga så, men då får hon också ta konsekvenserna. Alla blir förolämpade av olika saker.

Ha ha ha, ja jag kan höra att du är den lättkränkta modellen när du skriver som ovan. Du har problem med dig själv.

Om du blir arg för en kommentar som är tänkt att provocera eller förolämpa, typ, Du är bög, så måste ju reaktionen att omedelbart tänka SPÖA indikera att du ÄR bög, annars kan du ju lätt vifta bort det som osanning och gå vidare i ditt liv, i det fallet du inte då är bög? Och vill hålla det lite hemligt för polarna och spela på tuffa linan. Eller?
Citera
2022-05-12, 18:19
  #579
Avstängd
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Jag tror inte att de är sällsynta alls tror det mer har med att göra att gemene svensk är feg. Tror att "mörkertalet" som skulle vilja kaosa men inte vågar (antingen pga polisen, lagliga konsevenser eller stryk eller vad som helst) är mycket större än du tror.
Men är det fel att inte våga bryta mot lagen? Är man en fegis då? Själv vågar jag inte heller riskera böter eller fängelse. Om det inte var för att skydda mina nära och kära.
Citera
2022-05-12, 18:19
  #580
Medlem
Så här skriver BT:s Kajsa Kettil:

”Men han fick inget upplopp. Tio omhändertaganden och en gripen efter arga motdemonstranters kallbad och någon enstaka kastad sten blev det visserligen, men det förstärkte snarare bilden av en ganska ljummen tillställning på stan en kylig eftermiddag i maj. En tillställning där deltagarna visserligen skrek åt demonstrationens arrangör. Men där de inte inte slog, utan samtalade med polisen ... Än en gång visade boråsarna att han inte är värd något våld.”

Hon tycker alltså att tio omhändertaganden, en gripen och en kastad sten (som träffade Paludan, vilket hon inte nämner, han blev alltså misshandlad) inte är något att yvas över i dagens samhälle. Det är en snäll nivå i det offentliga rummet, enligt henne. Det blir väl så när förväntningarna på kaos skruvas upp. En skiftning hon verkar vara omedveten om.

https://www.bt.se/ledare/budskapet-f...lopp-dc3aefc8/
Citera
2022-05-12, 18:20
  #581
Medlem
AnetteRuhonens avatar
Hund,ko och gris i samma kropp,då kan det bli problematiskt
Haha,vad barnsligt
Citera
2022-05-12, 18:21
  #582
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Varför skulle militären skjuta ihjäl folk som bara fredligt demonstrerar för yttrandefriheten?
Jag menar att invandrare gör bäst i att inte bränna svenska flaggan här i Sverige om ni inte är sugna på att provocera fram ett inbördeskrig mot majoritetsbefolkningen...
Citera
2022-05-12, 18:21
  #583
Avstängd
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daija94
Därför att, "att bli upprörd" bryter inte mot någon lag. Människan är ett känslostyrt djur och den absoluta majoriteten av människor har inte förmågan att helt sonika stänga av en känsla.

Vi kan inte kontrollera vårt känsloliv.
Vi kan kontrollera vårt agerande. När du blir upprörd så har du ett val, flera val t.o.m.
Många av dessa val skadar andra människor och inskränker på deras rättigheter, så många av de valen har vi förbjudit. (T,ex valet att kasta en gatsten i en polismans ansikte på grund av att du blev lite ledsen och arg).

Du får göra vafan du vill med din tygbit. Du har rätt enlig svensk lag att skända den. Betyder inte att jag måste gilla det eller dig. Men jag måste respektera vår rätt, lag och land, till den grad att jag låter människor göra vissa saker jag ogillar, utan att gå till våld varken emot dem eller andra oskyldiga.
Bra skrivet!
Citera
2022-05-12, 18:21
  #584
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
JAG skulle inte. Men det är en konsekvens tant Agda bör ha med i beräkningen innan hon förolämpar folk. Precis som PeddoPaludan.

Citat:
Ursprungligen postat av Kanaltrollet
Ha ha ha, ja jag kan höra att du är den lättkränkta modellen när du skriver som ovan. Du har problem med dig själv.

Om du blir arg för en kommentar som är tänkt att provocera eller förolämpa, typ, Du är bög, så måste ju reaktionen att omedelbart tänka SPÖA indikera att du ÄR bög, annars kan du ju lätt vifta bort det som osanning och gå vidare i ditt liv, i det fallet du inte då är bög? Och vill hålla det lite hemligt för polarna och spela på tuffa linan. Eller?

Varför läser du inte hela vägen innan du går loss på tangentbordet?
Citera
2022-05-12, 18:22
  #585
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Jag menar att invandrare gör bäst i att inte bränna svenska flaggan här i Sverige om ni inte är sugna på att starta inbördeskrig mot majoritetsbefolkningen...

Varför? Det är ju bara en liten bit tyg i olika färger. Man får väl göra vad man vill med sitt tygstycke som man köpt själv? Det är inget som någon ska bli upprörd över och ännu mindre göra något åt. Här i Sverige har vi yttrandefrihet vet du!
Citera
2022-05-12, 18:23
  #586
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Men är det fel att inte våga bryta mot lagen? Är man en fegis då? Själv vågar jag inte heller riskera böter eller fängelse. Om det inte var för att skydda mina nära och kära.

Nej, men det är för att du har saker att förlora. Majoriteten av de här blattarna är skojare som inte har det så det är lättare att gå över gränsen. Du kanske hade haft lika lätt som dom om du hade lika lite att förlora som dom?

Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Bra skrivet!

Håller med, ett bra inlägg.
Citera
2022-05-12, 18:24
  #587
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr

Jag stack från skithålet Sverige för många många år sen jag kunde se vart det barkade före de flesta så oroa dig inte över mig jag är borta. Njut av Sverige 2040 du

Du stack från Sverige men sitter ändå i en FB-tråd å gnäller över hur svenskar är?

Har du ett misslyckat liv där du är nu och ångrar dig?
Citera
2022-05-12, 18:24
  #588
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, haha, skrattar här. Det är så dumt!

"Mohammeds farfar var en ko."

Antiklimax att inte se reaktionen. Är de 7 km bort?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback