Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-16, 23:04
  #2281
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Tyvärr också det som gör Paludans upptåg lyckat. Jag hade på ett sätt önskat att inget hände för det hade gett mig indicium på en groende sekularisering (eller åtminstone respekt för lagar) men det vi ser på klippen, och för all del i kommentarsfältet, vittnar om något helt annat. Jag hade gärna varit anti-rasist men tillvaron låter mig inte vara det och ju färre av dessa i Sverige ju mer anti-rasist kan jag vara.

De beter sig väldigt mycket som orcher. Mångfaldigt fler än oss, impulsiva, agerar i grupp, behöver en stark hand som enar.
Det är inte rasism utan empiriska observationer.

Nu hade det varit intressant med en motsvarande som åker runt och bränner biblar och så jämför vi hur många upplopp vi får.

Ja... samtidigt kan man inte se kommentarfältet på internet som en juste återgivning av någon allmän opinion, precis som att inläggen här på Flashback inte alls motsvarar någon genomsnittlig Svensk åsikt och saker och ting.

Problemet är att vi inte vet hur opinionen ser ut hos Saracenerna...

//FCR
Citera
2022-05-16, 23:24
  #2282
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Nej det det är de utländska mobbarna som hetsar mot svenskar och andra icke-muslimer. Gör inte ni som vi säger så gör vi kaoz och uppror är deras budskap.
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Står man och skriker osammanhängande hetsbudskap om en profet som är helig för 2 miljarder människor, så förtjänar man allt som kommer till en. Paludan lever på lånad tid.
Citat:
Ursprungligen postat av Hellbilly23
Det har vi hört om många olika personer utan att det har hänt något. Mycket snack.
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Och det har också hänt en massa gånger att svinen har blivit tagna av daga, eller tvingats leva resten av sina liv bakom säkerhetsvakter. Paty, Charlie Hebdo, Jyllandsposten, Vilks.

Rasmus Paludan använde mycket grovt språk i sin beskrivning av muslimernas älskade profet. Jag skulle inte uttrycka mig på det sättet. Och jag skulle inte uppmuntra någon annan att göra det. Men att Rasmus Paludan uttryckte sig ovårdat, är inte en ursäkt för att mörda honom. Muslimerna får helt enkelt tåla provokationerna, precis som alla andra.

Rasmus Paludans tal var lyckade på så sätt att han lyckades visa att muslimerna älskar våld. Men det visste vi redan. Det här var inte första gången som muslimer reagerar våldsamt.

Eftersom du tycker att Rasmus Paludan förtjänar att utsättas för muslimernas våld, så är du lika motbjudande som muslimerna.
Citera
2022-05-17, 15:06
  #2283
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Så, om tant Agda nyttjar sin frihet och går på en gata och blir nedslagen av ett ungdomsgäng så är det Agdas fel?

Sund inställning.....

Det var inte vad jag sa nej. Gör om gör rätt.
Citera
2022-05-17, 15:07
  #2284
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lossnus
Vad modigt av dig att försvara islamister.

Jag försvarar poliser mot upprorsmakare. Inte islamister.
Citera
2022-05-17, 18:24
  #2285
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Paludan får vara glad att situationen i Sverige ännu inte är som i Nigeria.

En studentska lynchas och bränns av klasskamrater pga inbillad blasfemi.

https://www.youtube.com/watch?v=hCQx4ocW4hw

Hur lång tid dröjer det innan Västeuropa får muslimska gerillagrupper liknande Boko Haram?

Titta på hur Sverige har utvecklats, från att ha varit ett av Världens lugnaste och tryggaste länder. Sedan tyckte någon att Sverige skulle ta emot flyktingar, och låta flyktingarna bli en del av Sveriges befolkning. Nu håller laglösheten och våldet på att sprida sig i Sverige.

Att ge flyktingar permanent uppehälle var en mycket dum idé. Genom att erbjuda permanent uppehälle, har vi lockat till oss erövrare istället för verkliga flyktingar. Erövrarna vill omvandla Sverige till någonting som liknar deras egna hemländer. Att hjälpa verkliga flyktingar är omtänksamt. Att bjuda in erövrare är icke omtänksamt.

Samhällets förfall kommer bara att fortsätta, tills vi ger upp tanken på integration, och istället satsar på återvandring.
Citera
2022-05-19, 08:32
  #2286
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Hur lång tid dröjer det innan Västeuropa får muslimska gerillagrupper liknande Boko Haram?

Titta på hur Sverige har utvecklats, från att ha varit ett av Världens lugnaste och tryggaste länder. Sedan tyckte någon att Sverige skulle ta emot flyktingar, och låta flyktingarna bli en del av Sveriges befolkning. Nu håller laglösheten och våldet på att sprida sig i Sverige.

Att ge flyktingar permanent uppehälle var en mycket dum idé. Genom att erbjuda permanent uppehälle, har vi lockat till oss erövrare istället för verkliga flyktingar. Erövrarna vill omvandla Sverige till någonting som liknar deras egna hemländer. Att hjälpa verkliga flyktingar är omtänksamt. Att bjuda in erövrare är icke omtänksamt.

Samhällets förfall kommer bara att fortsätta, tills vi ger upp tanken på integration, och istället satsar på återvandring.


Ja framtiden för bla Sverige ser onekligen mycket dyster ut. Men så går det när man har demokrati och större delen av befolkningen är politiska analfabeter.
Citera
2022-05-19, 08:39
  #2287
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Står man och skriker osammanhängande hetsbudskap om en profet som är helig för 2 miljarder människor, så förtjänar man allt som kommer till en. Paludan lever på lånad tid.

Vad är hetsbudskap enligt dig? Är det hets att kalla islams grundare Mohammed för falsk profet eller för dålig? Om det är det enligt dig, är det också hets att kalla Buddha för en lögnare eller Jesus Kristus för struntpratare?

I stort sett alla länder där muslimer utgör majoritet förekommer förtryck mot religiösa minoriteter, från rena folkmord till vardagliga trakasserier och diskriminering. Varför klagar aldrig muslimer på det egna förtrycket mot andra trosanhängare?

Sverige har yttrandefrihet och demokrati, muslimerna i Sverige har helt frivilligt valt sig att bosätta sig här. Är det inte rimligt att man åtminstone som minimikrav accepterar de lagar som finns i landet?

Ja det är fullt möjligt att Paludan lever på lånad tid. Men detta visar ju bara att terroristerna är beredda att gå hur långt som helst för att krossa de lagar som finns här i Sverige. Borde inte Sverige lära sig av tex Burma/Myanmar hur man bekämpar terrorismen. Detta landet har ju onekligen varit mycket framgångsrik i att bekämpa terrorister.
Citera
2022-05-19, 08:49
  #2288
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Vad är hetsbudskap enligt dig? Är det hets att kalla islams grundare Mohammed för falsk profet eller för dålig? Om det är det enligt dig, är det också hets att kalla Buddha för en lögnare eller Jesus Kristus för struntpratare?

Palle skrek "Mohammed är en hora" och liknande infantila smädelser.

Som jag förklarade tidigare, så är Mohammed helig för muslimer och de älskar honom lika mycket som vi älskar våra föräldrar i Sverige. Om du kallade svenskars föräldrar för det som Palle kallar Mohammed, offentligt på ett torg, så skulle reaktionerna vara likartade.
Citera
2022-05-19, 09:27
  #2289
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Palle skrek "Mohammed är en hora" och liknande infantila smädelser.

Som jag förklarade tidigare, så är Mohammed helig för muslimer och de älskar honom lika mycket som vi älskar våra föräldrar i Sverige. Om du kallade svenskars föräldrar för det som Palle kallar Mohammed, offentligt på ett torg, så skulle reaktionerna vara likartade.

Just sådana smädelser tvingas svenskar utstå dagligen från våga utländska "gäster". Inte löper svenskarna amok för detta och bränner polisbilar etc, även om de har all rätt i världen att göra så och borde göra det. Svenskar ska inte känna sig som tredje klassens medborgare i sitt eget land.

Muslimerna måste förstå att Mohammed inte är ett dugg helig för icke-muslimer. Muslimer hyllar tex inte Buddha, shiva, Ganesha etc och de drar sig inte för att förstöra bilder och statyer från dessa heliga förkunnare och gudar. Om inte muslimer ger respekt till andra religioner, varför ska de förvänta sig någon respekt tillbaks?
Citera
2022-05-19, 09:49
  #2290
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Just sådana smädelser tvingas svenskar utstå dagligen från våga utländska "gäster". Inte löper svenskarna amok för detta och bränner polisbilar etc, även om de har all rätt i världen att göra så och borde göra det. Svenskar ska inte känna sig som tredje klassens medborgare i sitt eget land.

Muslimerna måste förstå att Mohammed inte är ett dugg helig för icke-muslimer. Muslimer hyllar tex inte Buddha, shiva, Ganesha etc och de drar sig inte för att förstöra bilder och statyer från dessa heliga förkunnare och gudar. Om inte muslimer ger respekt till andra religioner, varför ska de förvänta sig någon respekt tillbaks?

Du pratar väldigt svepande om "muslimer", när det mig veterligen bara är extremister som talibaner och IS som ägnar sig åt att förstöra andra religioners symboler. Om "muslimer" var så oregerliga och impulsstyrda som du vill låta påskina hade vi inte haft nån jord att leva på. Men av 2 miljarder muslimer är det bara några få som går till övermått, och dessa kritiseras kraftigt av ledande imamer.

Men fortfarande, det är onödigt och provokativt att hetsa mot 1/4 av jordens befolkning. Om 1/4 av jordens befolkning ber att inte bli hetsade mot, är det väl inte så jävla svårt att låta bli? Vi tar ju hänsyn till den promillen som inte vill att man ifrågasätter förintelsen, så att lyssna på 1/4 av jordens befolkning borde vara ännu lättare.
Citera
2022-05-19, 10:04
  #2291
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Du pratar väldigt svepande om "muslimer", när det mig veterligen bara är extremister som talibaner och IS som ägnar sig åt att förstöra andra religioners symboler. Om "muslimer" var så oregerliga och impulsstyrda som du vill låta påskina hade vi inte haft nån jord att leva på. Men av 2 miljarder muslimer är det bara några få som går till övermått, och dessa kritiseras kraftigt av ledande imamer.

Men fortfarande, det är onödigt och provokativt att hetsa mot 1/4 av jordens befolkning. Om 1/4 av jordens befolkning ber att inte bli hetsade mot, är det väl inte så jävla svårt att låta bli? Vi tar ju hänsyn till den promillen som inte vill att man ifrågasätter förintelsen, så att lyssna på 1/4 av jordens befolkning borde vara ännu lättare.

Jag kan hålla med dig om att det är onödigt att såra andra känslor på detta viset, men yttrandefriheten som finns i vår grundlag måste anses väga tyngre.

Du skriver väldigt svepande om muslimer, som att alla blir förolämpade eller förargade av Paludan. Det kan mycket väl finnas stora delar av muslimerna som anser att detta inte är så farligt eller till och med bra att någon vågar väcka debatt.
Citera
2022-05-19, 11:32
  #2292
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Du pratar väldigt svepande om "muslimer", när det mig veterligen bara är extremister som talibaner och IS som ägnar sig åt att förstöra andra religioners symboler. Om "muslimer" var så oregerliga och impulsstyrda som du vill låta påskina hade vi inte haft nån jord att leva på. Men av 2 miljarder muslimer är det bara några få som går till övermått, och dessa kritiseras kraftigt av ledande imamer.

Men fortfarande, det är onödigt och provokativt att hetsa mot 1/4 av jordens befolkning. Om 1/4 av jordens befolkning ber att inte bli hetsade mot, är det väl inte så jävla svårt att låta bli? Vi tar ju hänsyn till den promillen som inte vill att man ifrågasätter förintelsen, så att lyssna på 1/4 av jordens befolkning borde vara ännu lättare.
Det är inte extremism utan fundamentalism, det finns alltså anspråk på världsherravälde och uppmaningar till våld i islams kärna (koranen, sunna etc). De bokstavstrogna tar dessa bud bokstavligen och de är inte få. Fråga dem själva, imamerna eller andra företrädare, hur viktiga profetens ord är och till vilken grad man bör följa koranens bud.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback