Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-14, 09:48
  #1333
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Att du har rätt att göra din röst hörd innebär inte att du får säga eller göra vad som helst. Om du tror det så fattar du inte hur lagar fungerar.

Att bränna koraner är tydligen inte ett problem så i laglig mening gör han inget fel. Men det betyder inte att han inte är precis lika dum i huvudet som alla som tycker att det han gör är bra och lämpligt.

Han bevisar att muslimerna och alla som stödjer dem är ett hot mot demokratin vilket är bra och den enda möjligheten att på sikt bevara någon form av demokrati.
Citera
2022-05-14, 09:49
  #1334
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
(FB) Rasmus Paludan har sammankomst Borås, Göteborg, Trollhättan, Västerås mfl 12-15/5

Yes grymt det här ska jag livefilma!
Citera
2022-05-14, 09:50
  #1335
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Jag tycker du är psykiskt sjuk och bör omhändertas och inte Paludan - rimligare att låta psykvården bestämma.

Jag provoceras av dig. Jag tycker du är lika demokratisk som Hitler, Muhammed eller Stalin. Världen vore en bättre plats om du var död.

Människor tycker så om varandra. Lösningen är demokrati och yttrandefrihet och jag anser trots ovan att du har rätt att yttra dig och det skulle aldrig falla mig in att försöka mörda dig exempelvis.
Till skillnad från Paludan har jag friskförklarats av psykiatrin och enbart om jag vill kommer utredas för att jag har svårare att få ihop fungerande relationer med vettiga män.

Klart du provoceras. Du är säker bra mycket dummare än vad jag är. Det brukar sticka folk i ögonen

Utöver det gör jag nog mer nytta för samhället med mina åsikter vad du gör, dö kan du göra själv. Jag stannar.
Citera
2022-05-14, 09:50
  #1336
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Det är bäst jag gömmer min fru nästa gång en muslim hälsar på då så att hon inte riskerar att bli våldtagen eller stenad.

Eller så "provocerar" och "kränker" hon inte genom att bära burka och stå på knä i ett hörn utan att tala förrän hon blivit tilltalad.
Citera
2022-05-14, 09:52
  #1337
Medlem
Refunds avatar
Islams böcker ska man bränna så Padulan gör helt rätt. Islam betyder underkastelse och går ut på att kärlek från Allah kommer med hårda villkor och där sharia är en central del. Det är en riktigt dålig religion som skapar fruktansvärda samhällen och våldsbejakande människor.

Kristendomen handlar om villkorslös kärlek och förlåtande och ligger till grund för våra samhällen i väst.

Islam är ett hot mot våra samhällen och koranen ska skändas och brännas varje dag helst. Känns riktigt bra i hjärtat när Paludan bränner bajsboken koranen.
Citera
2022-05-14, 09:53
  #1338
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccy
Till skillnad från Paludan har jag friskförklarats av psykiatrin och enbart om jag vill kommer utredas för att jag har svårare att få ihop fungerande relationer med vettiga män.

Klart du provoceras. Du är säker bra mycket dummare än vad jag är. Det brukar sticka folk i ögonen

Utöver det gör jag nog mer nytta för samhället med mina åsikter vad du gör, dö kan du göra själv. Jag stannar.

Du erkänner att du har haft kontakt med psykiatrin. Bra, inget fel med det. Du bör dock överväga att du är annorlunda dock och kanske därför inte förstår logik. Du bör kanske nappa på den där utredningen , rekommenderar inte en burkakrävande muslim dock... lycka till med männen och var försiktig.
Citera
2022-05-14, 09:55
  #1339
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccy
Nej. Religionsfrihet innebär även att ingen är tvingad att tro något. Folk får definiera hur de förhåller sig till Gud eller kristendomen också. Personligen är jag kristen men lever i ett sekulärt samhälle och anser att KD inte borde tillåtas som politiskt parti, lika lite som islamska partier , buddistiska eller vad som helst.

Sverige är separerat gällande stat och religion även om vissa inte respekterar det.
Bara lite märkligt eftersom många av de jag stöter på som följer Pedolan anser att kristendomen är något att se upp till och islam är något att avsky, trots att de har samma gud.
Citera
2022-05-14, 09:56
  #1340
Medlem
Enligt VLTs ledarreporter bestod Paludans tal igår i Västerås av att han ropade Mohammed är en hora, Mohammeds mamma är en hora. Om det är det enda han står och säger så är han bara en stor tönt.

Han hade kunnat berätta om att det genomförs flest terrordåd i islams namn mm.

Jag hade tänkt åka på Sirius-Elfsborg idag, men lockas inte att åka till Uppsala om jag ska riskera att bilen eldas upp i ett upplopp
Citera
2022-05-14, 09:59
  #1341
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Bara lite märkligt eftersom många av de jag stöter på som följer Pedolan anser att kristendomen är något att se upp till och islam är något att avsky, trots att de har samma gud.
Okej. Jag var i kyrkan häromdagen och där lät det då sannerligen inte så. Inte heller bland de jag känner som är kristna. Inte heller av döma av ljudet från kyrkklockor kristna passar på att låta höras istället för att helt låta dem stå tysta när han kommer till stan.
Citera
2022-05-14, 10:00
  #1342
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Är det ingen som stör sig på att han även attackerar kristendomen när han står och hojtar att Gud inte finns? Bland annat så omyndigförklarar han ju KD och deras väljare rakt av.

Det har han rätt att göra på samma sätt som han har rätt att håna islam. Nu tror jag inte att kd:s väljare kommer flippa ur och försöka mörda honom
Citera
2022-05-14, 10:02
  #1343
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccy
Okej. Jag var i kyrkan häromdagen och där lät det då sannerligen inte så. Inte heller bland de jag känner som är kristna. Inte heller av döma av ljudet från kyrkklockor kristna passar på att låta höras istället för att helt låta dem stå tysta när han kommer till stan.
De "kristna" som följer Pedolan är kanske helt enkelt inga riktiga kristna, precis som att de kaosande muslimerna inte är några riktiga muslimer när allt kommer omkring.
Citera
2022-05-14, 10:02
  #1344
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Jag skulle vilja tipsa de muslimer som hatar Rasmus Paludan lika mycket som jag gör att i de områden han väntas komma till sprida sig i bilar som inte står nära platsen för spektaklet utan här och där i en vidare cirkel runt orten.

Där kan man sedan lugnt avvakta hans ankomst och se var han kliver ur bilen för att bege sig till platsen för sitt spektakel. Medan han utför sin fascistiska bokbränning uppbådar man sedan ortens våldsverkare som väntar på den jäveln när han tror att han lugnt och fredad tror att kan lämna orten lika diskret som han kom dit.

Vitsen med denna strategi är att man får tag på aset och ger honom den pratstund som han så välförtjänt har sparat ihop till. Säg sedan till på skarpen. Låter kanske inte så demokratiskt med kommer att skänka våldsverkare som får in de bästa argumenten stor sinnesfrid och tillfredsställelse. Låt oss kalla det Hardtalk.

Med pratstund så menar du så klart att han kommer halshuggas. Tycker du att världen blir en bättre plats av det så får det stå för dig
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback