Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-11, 09:58
  #1
Medlem
Jag vill skapa ett dokument med flera bilder som jag tagit med min iPhone. Tanken är att det ska bli ett dokument som man kan mejla och då inte behöva bifoga en bild i taget utan man ska kunna scrolla ner i dokumentet och se bild efter bild. Går det att göra och i så fall hur?.
Citera
2022-05-11, 10:03
  #2
Medlem
Knastratts avatar
Gör den i Pages och exportera som pdf. Du kommer inte att kunna scrolla kontinuerligt ner men bilderna kommer på egna sidor och kan swipeas fram.
Citera
2022-05-11, 16:56
  #3
Medlem
felstavadds avatar
Lite rörigt beskrivet av mig nu men here we go:
Jag skapade en genväg med hjälp av appen ”genvägar” för att förminska fotona annars blir pdf:en för stor.
Annars kan du testa att
1. Markera bilderna du vill ha som dokument.
2. Tryck på symbolen för delning, pilen i fyrkanten.
3. Välj ”skriv ut”
4. Efter detta kommer en förhandsvisning på fotona du valt att skriva ut, här pekar du på en av förhandsbilderna och ”zoomar ut” med fingrarna.
5. Bilderna öppnas nu som PdF som du kan öppna i böcker och även maila därifrån.

Problemet är som sagt att pdf:en blir väldigt stor om du inte förminskar bilderna först men testa och se hur det gåt, min padda har inte senaste ios:et så det kanske är ett problem hos mig bara.

Annars markerar du bilderna och mailar till dig själv och i mailprogrammet minskar du storleken på fotona och sparar sen ner de mindre mailade kopiorna till bilder och sen ”skriver” du ut dem som jag beskrev ovan.
Citera
2022-05-13, 21:03
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindsurfaren
Jag vill skapa ett dokument med flera bilder som jag tagit med min iPhone. Tanken är att det ska bli ett dokument som man kan mejla och då inte behöva bifoga en bild i taget utan man ska kunna scrolla ner i dokumentet och se bild efter bild. Går det att göra och i så fall hur?.
sammanfoga filer i acrobat. Bara dra och släppa rubbet så får du ut allt som en pdf.
Inget "swipande" utan det går utmärkt att scrolla - antingen "flyttade" eller bild för bild.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback