2024-10-13, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Återigen är alla so mär tillfrågade i förhållanden? Vet vi vad männen har svarat som skäl? Annars kan de ju vara så här t.ex.

Dålig ekonomi: 166/518. (Vart är mannen som kan stötta upp detta skäl?).
Hur vet du om kvinnorna har en man i sitt liv över huvud taget? De kanske knullat runt utan skydd
och låtit sig bli gravida fastän de inte har ekonomi för det.
För tidigt i förhållandet: 107/518.
Det vill säga de har låtit sig bli gravida innan de känner sig redo. Männen kanske inte tänker likadant?
Familjen fått de barn familjen vill ha: 117/518.
Osäker på relationen till partnern: 99/518.
Väldigt slarvigt att bli gravid i sådana fall. Mannen kanske känner sig säker eller åtminstone tillräckligt säker för att vilja bilda familj.
Singel: 69/518. (Mannen kan säga "vi blir ett par"!).
Ja antagligen har då kvinnan haft tillfällig sex och låtit sig bli gravid.
Avstånd i ålder mellan barn: 59/518. (Mannen kan steppa upp här).
Hur vet du att det är samma man kvinnan blivit gravid med? Hur vet du att det är mannen som inte velat ha barn tidigare? Eller om det är för tätt emellan har hon låtit sig bli gravid fastän hon inte vill.
Partnern vill att jag ska göra abort: 55/518.
Olämpligt boende: 51/518. (Vart är mannen som kan stötta upp i detta skäl?).
Mannen kanske jobbar och drar in de pengar familjen har. Kvinnan kanske skulle ha steppat upp innan hon lät sig bli gravid. Hon kanske återigen har låtit sig bli gravid av någon hon inte har något förhållande med över huvud taget.
Rädd för att föda: 28/518.
Vill gifta mig först: 25/518. (Mannen kan fria och gifta sig med kvinnan!).
Hur vet du att de är i något förhållande? Åter ett skäl som inte är nödgande ifall de är i ett förhållande.
egentligen inte heller även om de är själva.
För stor påfrestning: 24/518.
Problem i relation till partnern: 14/518.
Offer för våld i hemmet: 7/518.

85% av kvinnorna, det vill säga 440/518 av kvinnorna, hade pratat om det hela med sin partner under beslutsprocessen. Alltså hade 440 män av 518 chansen att påverka sina kvinnor att inte göra abort.

78 Kvinnor har inte pratat om graviditet/abortbeslut med någon partner.

69 kvinnor uppgav att de var singlar. Så där har du 69/78 som inte kan ha pratat med någon partner om graviditet och abortbeslut. Men som ändå kan ha pratat med mannen som gjort dem oönskat gravida, det förtäljer inte studien.

Men i regel pratar kvinnorna med männen. En majoritet av männen har kunnat påverka så att det inte skulle bli abort.
Senast redigerad av TomatKungen 2024-10-13 kl. 13:01.
Citera
2024-10-13, 12:57
Medlem
Citat:
Allt är inte svart eller vitt. Man behöver inte vara motståndare till abort för att tycka att antalet aborter bör minska.
Eeeh... Jo. Varför skulle man annars tycka att de bör minska?

Citat:
De flesta som gör aborter är inte tonårspar som vill gå klart gymnasiet först. De är heller inte våldtäktsoffer, långt ifrån.
Men, alla de påverkas dock av ett abortförbud.

Citat:
Ditt exempel på sjuksköterskestuderande som knullar på någon fest och blir gravida och gör abort istället för att ha hållit sig nyktra och låtit bli att knulla på festen eller sett till att skydda sig är ett just ett sådant exempel jag hoppas på kan bli färre
OCH DÄR kommer vi till alla abortmotståndares huvudanledning till att vara emot abort --ni avskyr sex och framförallt när kvinnor har sex så pass mycket att ni vill göra det olagligt.
Citera
2024-10-13, 13:45
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Folk kommer ju inte att bli nykterister och sluta knulla, det förstår du nog. Det man måste göra är att se till att dessa har bra, säkra och lättillgängliga preventivmedel och vet hur man använder de korrekt. Så får man ner aborttalen.

jag förstår bara inte hur man kan vara så stark motståndare till att försöka få ner aborttalen och att faktiskt väldigt många aborter görs i onödan.
Citera
2024-10-13, 13:49
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
Eeeh... Jo. Varför skulle man annars tycka att de bör minska?

Men, alla de påverkas dock av ett abortförbud.

OCH DÄR kommer vi till alla abortmotståndares huvudanledning till att vara emot abort --ni avskyr sex och framförallt när kvinnor har sex så pass mycket att ni vill göra det olagligt.

Som jag skrivit tidigare och hela tiden i tråden är jag inte för ett förbud av aborter.
JAG ÄR INTE FÖR ETT FÖRBUD AV ABORTER!!!

Däremot tycker jag att det verkar göras aborter alldeles för lättvindigt av många och naturligtvis vill jag att antalet aborter skulle minska. Hur man ska komma dit är en annan sak med det är min ståndpunkt.
Citera
2024-10-13, 13:50
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
85% av kvinnorna, det vill säga 440/518 av kvinnorna, hade pratat om det hela med sin partner under beslutsprocessen. Alltså hade 440 män av 518 chansen att påverka sina kvinnor att inte göra abort.

69 kvinnor uppgav att de var singlar. Så där har du 69/78 som inte kan ha pratat med någon partner om graviditet och abortbeslut. Men som ändå kan ha pratat med mannen som gjort dem oönskat gravida, det förtäljer inte studien.

Men i regel pratar kvinnorna med männen. En majoritet av männen har kunnat påverka så att det inte skulle bli abort.

Du verkar ju ha tillgång till studien. Ta och länka den nu. Varför vill du inte göra det?
Citera
2024-10-13, 13:53
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nej, jag kan inte tänka mig att inleda förhållande med någon, jag har en partner. Som är närmre 50 år. Hade jag varit singel, så hade minimumåldern gått vid 30 år. Yngre än så intresserar mig inte för vare sig förhållande eller sex. Jag är själv närmre 50.

Men du verkar ju lägga samma mänskliga status på extremt outvecklade 6-9 veckors embryon/foster, som du gör på levande födda människor. Lika sentimental över en abort på ett 6-9 veckor gammalt foster, som över en levande född ukrainsk medborgare som blir brutalt ihjälskjuten. Du verkar inte ha någon som helst urskiljningsförmåga. Eller så har du det och fattar att det är enorm skillnad på ett extremt outvecklat foster på 6-7 veckor och en levande född människa, men vill inte erkänna det. För om du skulle erkänna det, så inser du att vi som förespråkar kvinnors/pars rätt att göra abort vid oönskad graviditet har en stor giltig poäng med att förespråka detta.

Kan inte du sluta då att föra såna jävla urbota IQ befriade argument som att jag vill inleda förhållanden med 6-7 veckor gamla foster eller ta en öl med dem på krogen? Vad fan tillför det diskussionen över huvud taget???!!!
Citera
2024-10-13, 13:54
Medlem
Citat:
Du verkar ju ha tillgång till studien. Ta och länka den nu. Varför vill du inte göra det?

Det har jag ju redan gjort. Minst en gång. Men jag kan göra det igen. Och då är det alltså studien där 518 kvinnor har svarat kring sina aborter/p-medel etc. Inte den andra studien som du vill att jag ska länka, för den har jag inte hittat ännu,

https://obgyn.onlinelibrary.wiley.co...9.2001.00169.x
Citera
2024-10-13, 14:01
Medlem
Citat:
Som jag skrivit tidigare och hela tiden i tråden är jag inte för ett förbud av aborter.

Däremot tycker jag att det verkar göras aborter alldeles för lättvindigt av många och naturligtvis vill jag att antalet aborter skulle minska. Hur man ska komma dit är en annan sak med det är min ståndpunkt.
Du har fel; kvinnor väljer inte abort för the lols och den enda ståndpunkten du kan ta för att komma dit du vill är begränsning av aborträtten.
Citera
2024-10-13, 14:03
Medlem
Citat:
Kan inte du sluta då att föra såna jävla urbota IQ befriade argument som att jag vill inleda förhållanden med 6-7 veckor gamla foster eller ta en öl med dem på krogen? Vad fan tillför det diskussionen över huvud taget???!!!

Du skriver ofta i en raljerande ton. Och då får du tåla att andra svarar med samma jargong. Ok?

Men för att vara allvarlig och seriös:
Det är enorm skillnad på ett extremt outvecklat foster på 6-9 veckor och en levande född människa.

Om då kvinnan/paret vill göra abort när det uppträtt en oönskad graviditet och de gör detta lagligt, säkert och reglerat vid vecka 6-9. Så är det bra märkligt att du som inte ens känner paret, blir så jädra sentimental... Det är väl ändå upp till dem!

Och så börjar du svamla om flyktningar. Det är väl klart som fan att det är mycket hemskare när en levande född människa riskerar att bli ihjälskjuten (kanske en mamma med barn eller en för tidigt född bebis som bli ihjälskjuten). Än om en kvinna/ett par gör abort av ett 6-9 veckor extremt outvecklat foster.

Jag är faktiskt inte sentimental kring random främlingars aborter av så pass små extremt outvecklade foster. Blir däremot berörd om kvinnan/mannen ångrar aborten eller det skett som et missfall eller om jag hör om ihjälskjutna civila etc.

Men du blir sentimental över folks aborter av 6-9 veckor gamla foster... Och för min del är det obegripligt.
Citera
2024-10-13, 14:05
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Det blir till slut som kvinnan vill. Det finns ju ganska många "på din sida" som inte ens tycker att män bör ha något att säga till om när det gäller abort.
Citera
2024-10-13, 14:08
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Du skriver ofta i en raljerande ton. Och då får du tåla att andra svarar med samma jargong. Ok?

Men för att vara allvarlig och seriös:
Det är enorm skillnad på ett extremt outvecklat foster på 6-9 veckor och en levande född människa.

Om då kvinnan/paret vill göra abort när det uppträtt en oönskad graviditet och de gör detta lagligt, säkert och reglerat vid vecka 6-9. Så är det bra märkligt att du som inte ens känner paret, blir så jädra sentimental... Det är väl ändå upp till dem!

Och så börjar du svamla om flyktningar. Det är väl klart som fan att det är mycket hemskare när en levande född människa riskerar att bli ihjälskjuten (kanske en mamma med barn eller en för tidigt född bebis som bli ihjälskjuten). Än om en kvinna/ett par gör abort av ett 6-9 veckor extremt outvecklat foster.

Jag är faktiskt inte sentimental kring random främlingars aborter av så pass små extremt outvecklade foster. Blir däremot berörd om kvinnan/mannen ångrar aborten eller det skett som et missfall eller om jag hör om ihjälskjutna civila etc.

Men du blir sentimental över folks aborter av 6-9 veckor gamla foster... Och för min del är det obegripligt.

Här har vi pudelns kärna. Kvinnor ses som svagare/större offer/att de ska ha större rätt till liv än män.
Du kunde lika gärna ha skrivit en pappa med barn men det gjorde du inte och det är inte någon slump.

För min del är det lika hemskt om en oskyldig man skjuts ihjäl som om en oskyldig kvinna skjuts ihjäl.
Men för dig och väldigt många andra är det inte så av någon anledning.
Citera
2024-10-13, 14:13
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Såvitt jag kunde se i studien så var det 10,7 % som angav att partnern ville att abort skulle ske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in