Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-18, 21:33
  #3325
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Alltid skönt när abortmotståndare diskvalificerar sig själva genom att komma med helt befängda påståenden.

Ja ultraljudsfilmer och verkligheten blir alltid för mycket för din sort.

Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej, om de ville dö skulle de centimeterstora embryona naturligtvis inte genomföra sina små flyktförsök.

Klart dom vill dö varför gör ni det annars? Psykopati?
Citera
2022-11-18, 21:35
  #3326
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Varför är det fel att mörda ofödda bebisar som inte känner något. Kan du ge något argument för det?

Absolut,
det är fel att mörda andra människor, även om man kan, och det oavsett hur skicklig man är på att rationalisera varför man bör mörda andra människor.
Citera
2022-11-18, 21:35
  #3327
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Ok, så om du blir dödligt skjuten när du sover, är du ok med det? Inga repressalier för gärningsmannen`?
det skulle orsaka ganska stort lidande om man ostraffat fick skjuta sovande människor, tror du inte det?
Citera
2022-11-18, 21:36
  #3328
Medlem
YP4XQs avatar
Som Tom MacDonald säger: Hur kan en bakterie vara liv på Mars men ett hjärtslag inte liv på jorden?
Citera
2022-11-18, 21:37
  #3329
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ja ultraljudsfilmer och verkligheten blir alltid för mycket för din sort.

Klart dom vill dö varför gör ni det annars? Psykopati?
Nej, så hade de inte sagt när Uppståndelsemagasinet intervjuade dem om varför de försökt fly.
Citera
2022-11-18, 21:47
  #3330
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
det skulle orsaka ganska stort lidande om man ostraffat fick skjuta sovande människor, tror du inte det?


samma sak med ett ofött barn. Gillar du att svara på andras frågor?
Citera
2022-11-18, 21:51
  #3331
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Ok, så om du blir dödligt skjuten när du sover, är du ok med det? Inga repressalier för gärningsmannen`?
Jag kan försäkra att jag inte skulle klaga det minsta om jag blev skjuten till döds. En död person har aldrig det minsta ont av att vara död, eftersom han är totalt omedveten om att han är det.

Anledningen till att det är olagligt att mörda folk är att folk ska slippa lidandet som det innebär att gå omkring och vara rädda för att bli mördade, och för att folk ska slippa lidandet som det innebär att förlora en älskad anhörig. Faktorer som inte kan appliceras på ett oönskat foster.
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ja ultraljudsfilmer och verkligheten blir alltid för mycket för din sort.
På vilket sätt skulle embryot vara medvetet om att det höll på att aborteras menar du? Men hjälp av vilka sinnen registrerar det den nödvändiga informationen? Du är medveten om att det är vetenskapligt fastslaget att det är fysiskt omöjligt för ett foster att kunna känna smärta innan ca vecka 24?
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Absolut,
det är fel att mörda andra människor, även om man kan, och det oavsett hur skicklig man är på att rationalisera varför man bör mörda andra människor.
Fast om du inte kan förklara varför det är fel att mörda andra människor så är det påståendet inte värt mer än påståendet att det är rätt att mörda andra människor. Tyvärr, men ingenting är fel i sig självt. För att kunna konstatera att någonting är fel på ett objektivt plan så måste det finnas negativa konsekvenser att peka på.
Citera
2022-11-18, 21:51
  #3332
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
samma sak med ett ofött barn. Gillar du att svara på andras frågor?
Nä, aborter orsakar inte särskilt stort lidande. Att börja skjuta folk som sover gör det däremot.
Citera
2022-11-18, 21:52
  #3333
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nä, aborter orsakar inte särskilt stort lidande. Att skjuta folk i sömnen gör det däremot.

Hur då? du "känner" ju inget.
Citera
2022-11-18, 21:55
  #3334
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Hur då? du "känner" ju inget.
Nä men min familj kanske skulle sakna mig. Min arbetsgivare skulle gå miste om min kompetens och det skulle bli ett produktionsbortfall. Och andra människor skulle bli rätt oroliga och behöva ta till åtgärder för att inte själva bli skjutna i sömnen.

Ett samhälle där det är tillåtet att skjuta folk när de sover kommer helt enkelt att få dras med en massa problem.
Citera
2022-11-18, 21:57
  #3335
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nä men min familj kanske skulle sakna mig. Min arbetsgivare skulle gå miste om min kompetens och det skulle bli ett produktionsbortfall. Och andra människor skulle bli rätt oroliga och behöva ta till åtgärder för att inte själva bli skjutna i sömnen.

Ett samhälle där det är tillåtet att skjuta folk när de sover kommer helt enkelt att få dras med en massa problem.

Och det aborterade barnet kanske skulle lyckas bota cancer när de växt upp.
Citera
2022-11-18, 22:00
  #3336
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Och det aborterade barnet kanske skulle lyckas bota cancer när de växt upp.
Eller bli galen massmördare. Eller starta tredje världskriget och förinta jorden i en atomexplosion.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback