Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-08, 18:26
  #229
Medlem
Fimbulramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Jag tror många gånger det finns en avundsjuka hos de andra för Ebba. Hon är vacker, med en fin kvinnlig kropp och står på männens sida i invandrarfrågan ergo lyssnar på det lidande folket. I dunno..I like her.

Det är som med den vackraste tjejen i klassen som de andra tjejerna hittar något att hata om för att pojkarna uppskattar henne.

Visst är det så! Hittills är alla attacker på Busch helt osakliga och vantolkningar av bagateller. Vänstern äts upp av avundsjuka. Vuxna brukar kunna kontrollera sånt men vänstern baserar hela sin existens på den i stället för att delta konstruktivt i samhället. De är barn. En verkar inte ens fått lära sig att inte äta snorkråkor.
Citera
2022-05-08, 18:42
  #230
Medlem
Vildbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fimbulramn
Visst är det så! Hittills är alla attacker på Busch helt osakliga och vantolkningar av bagateller. Vänstern äts upp av avundsjuka. Vuxna brukar kunna kontrollera sånt men vänstern baserar hela sin existens på den i stället för att delta konstruktivt i samhället. De är barn. En verkar inte ens fått lära sig att inte äta snorkråkor.
Ja att inte tillåta andra ha sina skilda åsikter utan att skulla bråka är vad barn gör. Underutvecklat.
Citera
2022-05-08, 18:58
  #231
Medlem
CockWitchs avatar
Mellin är en odåga men ibland har hon en poäng störig jävel överlag. Det enda jag ser när jag ser Ebba i tv är att jag fantiserar om hur hon ser ut med en sats i ansiktet. Jag vet inte vad hennes klänning har att göra med att hon är ensamstående osv. Bra att det är två ”yngre barn” hon har och alltså inte äldre än henne själv.
Citera
2022-05-08, 19:42
  #232
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guru-Guru
Nu tror jag inte att Snorkråkan Mellin är medlem i Livets Ord och som representant för sekten försöker att läxa upp och förminska Ebba. Hon gör ju det i egenskap av journalist på Aftonbladet. Jag kan inte påminna mig att hon har uttryckt liknande åsikter när exempelvis Annie Lööf var med så naturligtvis undrar jag om denna nymoralism och sexism är en ny doktrin bland socialdemokratiska feminister. Eller är Mellins blott ett uttryck för något helt annat?

Nu läste du fel. Det var Ebba Busch som har växt upp i Livets ord.

Det Lena Melin framförde om Ebba Busch är vad många tänker. Däremot är det fler tidningar som bevakat Ebba Busch och särskilt hennes husaffär. Det har ju inte varit mothugg från andra tidningar som försvarar Ebba Busch.

Jag tycker synd om Lena Melin om hon läser denna tråd. Det hon skriver är bra och oavsett block är hennes analys av Ebba Busch korrekt. Det hon belyser är varför det kommer bli svårt att bilda regering med folk som skämmer ut Sverige i EU och globalt.

Ebba Busch planerar en massa mediala utspel, för hon vill ha uppmärksamhet, som partiledare för ett litet parti. Det som sker är att det går inte enligt planen, då alla chockeras inte på så sätt som var hennes intention. Hon upprepar det hon gjorde i förra valet, men med ännu vidrigare retorik, och utspel. Men det är en annan tid nu. Det är allvar, och då är hon gränsöverskridande på ett sätt, som inte hamnar i kategorin kul tjej.

Det brukar vara så när man har en så bräcklig kunskapsgrund som Ebba Busch och ger sig ut i krig mot folk som kan mer än henne om klädkoder, hur polisen styrs, och myndigheters självständighet. Samtidigt som hon visar upp ett leverne i Stockholms nöjesliv som har mycket att önska under pandemin. Som också visar att hon klarar inte av frihet under ansvar, och att vi borde ha ett system som i England där man bötfäller skenheliga politiker som Ebba Busch

Annie Lööf har haft vett att ligga lågt då hon har skadat Sverige genom sitt stöd till sossarna, och hon har problem med islamister och pedofiler i partiet. Svensk politik är fullt med sunkiga människor som ska bestämma över medborgarna. Och du inbillar dig att vissa av dem ska lösa ditt problem.
__________________
Senast redigerad av Vresrosen 2022-05-08 kl. 19:44.
Citera
2022-05-08, 19:45
  #233
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tegelpanna123
Då förväntar jag mig att hon skriver liknande om politiker som gästar Nobelfesten och liknande arrangemang. Så jävla genomfalska människor som tar plats och tycker till🧐
Fast varför skulle människan göra det?
Citera
2022-05-09, 13:26
  #234
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Nu läste du fel. Det var Ebba Busch som har växt upp i Livets ord.

Det Lena Melin framförde om Ebba Busch är vad många tänker. Däremot är det fler tidningar som bevakat Ebba Busch och särskilt hennes husaffär. Det har ju inte varit mothugg från andra tidningar som försvarar Ebba Busch.

Jag tycker synd om Lena Melin om hon läser denna tråd. Det hon skriver är bra och oavsett block är hennes analys av Ebba Busch korrekt. Det hon belyser är varför det kommer bli svårt att bilda regering med folk som skämmer ut Sverige i EU och globalt.

Ebba Busch planerar en massa mediala utspel, för hon vill ha uppmärksamhet, som partiledare för ett litet parti. Det som sker är att det går inte enligt planen, då alla chockeras inte på så sätt som var hennes intention. Hon upprepar det hon gjorde i förra valet, men med ännu vidrigare retorik, och utspel. Men det är en annan tid nu. Det är allvar, och då är hon gränsöverskridande på ett sätt, som inte hamnar i kategorin kul tjej.

Det brukar vara så när man har en så bräcklig kunskapsgrund som Ebba Busch och ger sig ut i krig mot folk som kan mer än henne om klädkoder, hur polisen styrs, och myndigheters självständighet. Samtidigt som hon visar upp ett leverne i Stockholms nöjesliv som har mycket att önska under pandemin. Som också visar att hon klarar inte av frihet under ansvar, och att vi borde ha ett system som i England där man bötfäller skenheliga politiker som Ebba Busch

Annie Lööf har haft vett att ligga lågt då hon har skadat Sverige genom sitt stöd till sossarna, och hon har problem med islamister och pedofiler i partiet. Svensk politik är fullt med sunkiga människor som ska bestämma över medborgarna. Och du inbillar dig att vissa av dem ska lösa ditt problem.
Jag läste rätt. Jag vet att Snorkåkan Mellin (ja, hon heter Mellin med två l och inte Melin som du skriver) inte har någon bakgrund inom Livets Ord. Vad jag inte förstår är hennes ack så vulgära nyfunna antifeminism. Verkar även som att Mellins antifeminism är väldigt... selektiv. Det som är ok för vissa kvinnor verkar inte var ok för andra.

I mina ögon är det blott ett bevis på vänsterns hyckleri och inget annat. Det kan dock finnas andra motiv bakom Mellins ogillande av unga kvinnors deltagande i festligheter. Kan det kanske ha något att göra med att s förbereder oss på kommande s(haria) lagar där unga ogifta kvinnor må icke klä sig klänning och roa sig på kvällarna utan åtminstone en manlig släktings närvaro?

Nu har jag inte någon större konspiratorisk läggning, men när det kommer till vänstern kan man ju förvänta sig vad som helst. I synnerhet det oväntade.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback